Xbox All Access kommer till Sverige - EA Play inkluderas

Robot
Xbox All Access kommer till Sverige - EA Play inkluderas

Få en nextgen-Xbox, Game Pass Ultimate och EA Play för några hundralappar i månaden.

#elgiganten, #nextgen, #xbox-all-access


Avstängd

Hmmm... Lockande🤔

Fragtjuv

Jag tror att det är en deal som kan locka en del köpare som inte är så insatta i spelindustrin. Dessutom blir det ju än mer tydligt att Microsofts högsta önskan är att få in sina kunder i prenumerationstjänster. Precis som ni sa i Fragzone-Fredag för några veckor sedan :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sånt sinnessjukt värde i Game Pass just nu.

Skägg.
10 Chambers

Tänk dig alla Fifa-kids som ska välja ny konsol. Vilken kommer deras päron köpa?


signatur
Medlem

Ekonomiskt är detta kniven mot strupen för Sony.
Säg nu att All Access kommer kosta 250 respektive 350kr/mån. Inte nog för att man sparar ca 1000kr under dessa två år mot att köpa konsol och Game Pass för sig, men tänk alla barnfamiljer som mot en ganska liten månadskostnad får både ny konsol samt ganska stort bibliotek med spel.

Sen även EA Play på det.

Ett ord: Grymt!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Sånt sinnessjukt värde i Game Pass just nu.

Det bästa som hänt spelindustrin på väldigt många år. Har inte köpt ett enda spel till Xboxen sen jag skaffade tjänsten, och det känns som att Microsoft kommer satsa ännu mer på Game Pass under nästa generation. Det enda jag önskar är att de skippar Xbox Live Gold och bakar in onlinetjänsten i Game Pass.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det enda jag önskar är att de skippar Xbox Live Gold och bakar in onlinetjänsten i Game Pass.

Det har dom redan gjort i gp ultimate.

Medlem

Det är svårt att slå, kan inte tänka mig Sony har något utöver first party spel.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Det har dom redan gjort i gp ultimate.

Din all-access prenumeration innehåller en EA-all accessprenumeration och en gamepass prenumeration som innehåller din xbox live gold prenumeration så att du i slutändan SPARAR 50:- bara på prenumerationsinbetalningar!

Det är dock nog inte ett försäljningsargument för den som ska köpa en xbox,
- måste jag ha FYRA prenumerationer för att spela på xbox, nej då blir det nog PS5 istället....
(tyvärr du angav ditt kredikort när du förbeställde och är redan bunden i 24 månader)

Medlem

Jag hade tänkt köpa kontant och sen ha Game Pass på sidan av. Men det verkar som att man åtminstone i UK sparar pengar på att använda All Access.

Så funderar starkt på att skaffa Series X med All Access. Vad är argumenten emot där och att köpa allt på en gång? Det sitter inte i pengarna i övrigt.

Medlem

Tycker xbox game pass i sig har inte så många intressanta spel men längtar till Dragon Age XI ska komma till det

Medlem

Helt klart en bra deal

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Det har dom redan gjort i gp ultimate.

Hade fått för mig att Ultimate var Game Pass för Xbox + PC, men nu när du säger det så minns jag att den tid som jag hade kvar på Gold konverterades till Ultimate.

Medlem

Helt klart lockande.

Ett helt personligt problem är utbudsångest. Vet hur man kan scrolla på Netflix i en timme ibland innan man valt.

Är det ändå inte lite härligt när man går och köper ett spel och vet att det är det man kommer spela nästkommande månad/er.

Utbudet är fantastiskt, men jag tror att det blir en personlig minusaffär för mig eftersom jag tar så lång tid på mig att köra klart ett spel med all vardag och andra aktiviteter som händer.

Inaktiv

Nu kostar ju inte EA Play ens 21 kr i månaden , men visst är det bra att så mycket som möjligt ingår, det låter ju åtminstone bra, även om det prismässigt inte gör någon större skillnad att ta det separat

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade fått för mig att Ultimate var Game Pass för Xbox + PC, men nu när du säger det så minns jag att den tid som jag hade kvar på Gold konverterades till Ultimate.

Stämmer bra, det är alla tre saker i ett paket, vilket ju var lite kul för man sparade ju typ 40kr/månaden på att gå från gp + gold till gp ulitmate. Microsoft är hyggligt generösa 😁

Ambassadör
Xbox

@Bojkott: Ja i Xbox Game Pass Ultimate ingår:

  • Xbox Game Pass för konsol

  • Xbox Game Pass för PC

  • Xbox Live Gold

  • EA Play

  • xCloud

  • Perks


signatur

Jump in.

Medlem

Shit.
Jag har redan ultimate och EA play...
känns som en lite för bra deal för att tacka nej till.
Om jag väljer en series s så blir det inte mycket extra kostnad.

Medlem

Detta var ju intressant. Jag som är sugen på Sonys exklusiva spel hoppas att Sony har ett krismöte nu där de måste hitta något som konkurrerar med detta.

Likt någon annan skrev här är jag dock också en sån som gärna spelar ett spel i taget, men detta lockar ju ändå.

För er som kan Xbox, ingår alla spel i detta gamepass eller är det som PS Now där man går gamla spel?

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Detta var ju intressant. Jag som är sugen på Sonys exklusiva spel hoppas att Sony har ett krismöte nu där de måste hitta något som konkurrerar med detta.

Likt någon annan skrev här är jag dock också en sån som gärna spelar ett spel i taget, men detta lockar ju ändå.

För er som kan Xbox, ingår alla spel i detta gamepass eller är det som PS Now där man går gamla spel?

Blir ju intressant att se hur många exklusiva spel Sony kommer ha de har ju börjat öppna upp för att släppa spel till PC.

Medlem

Kanske inkluderas ea play på ett mer fundamentalt vis? https://twitter.com/XboxGamePass/status/1303679758689951746?s...

https://twitter.com/XboxGamePass/status/1303685981942345730?s...

Den som sköter Xbox game pass sociala konton förtjänar förövrigt en löneförhöjning för briljant kommunikation och kunskap om målgruppen.

Medlem

@Andreas88:

När du frågar om alla spel ingår så måste väl svaret vara nej på den. Men det är väldigt många spel som ingår, endel försvinner ibland och andra tillkommer, så det är ett levande bibliotek vilket är ganska roligt ändå med ett gäng AAA titlar som sticker ut. Och det innehåller både nya och gamla spel från tidigare generationer.
Har haft gamepass ultimate sen det kom så att slippa köpa ett NHL igen för 25 gången är nice!

Hade varit mera sugen på PS5 om jag inte redan spenderat pengar på Xbox och har spel och konto med värdesaker på knutet till just xbox.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade fått för mig att Ultimate var Game Pass för Xbox + PC, men nu när du säger det så minns jag att den tid som jag hade kvar på Gold konverterades till Ultimate.

Så är det, plus att jag är ganska säker på att Xcloud blir tillgängligt med ultimate också... Jäkligt nice deal!

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Detta var ju intressant. Jag som är sugen på Sonys exklusiva spel hoppas att Sony har ett krismöte nu där de måste hitta något som konkurrerar med detta.

Likt någon annan skrev här är jag dock också en sån som gärna spelar ett spel i taget, men detta lockar ju ändå.

För er som kan Xbox, ingår alla spel i detta gamepass eller är det som PS Now där man går gamla spel?

Alla MS förstapartutvecklade spel ingår från dag 1, ex Wasteland 3, Flight sim, Halo, Forza etc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Andreas88:

För er som kan Xbox, ingår alla spel i detta gamepass eller är det som PS Now där man går gamla spel?

Inte säker på vad du menar men i Xbox Game Pass ingår alla first party-spel direkt på releasedagen och de stannar kvar på tjänsten. Övrigt utbud fårn third party varierar, spel kommer och går ungefär som på Netflix. Vissa stannar i flera år, andra ett halvår. Vanligast är ett år.

Här kan du se alla spel som ingår just nu.

Skrivet av Kago1316:

Kanske inkluderas ea play på ett mer fundamentalt vis? https://twitter.com/XboxGamePass/status/1303679758689951746?s...
Den som sköter Xbox game pass sociala konton förtjänar förövrigt en löneförhöjning för briljant kommunikation och kunskap om målgruppen.

EA Play läggs till för alla med en Xbox Game Pass Ultimate-prenumeration, alltså inte knutet till All Access-köp på något vis.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lepr:

Så är det, plus att jag är ganska säker på att Xcloud blir tillgängligt med ultimate också... Jäkligt nice deal!

Så är det!


signatur

Jump in.

Medlem

Kan next-gen vara avgjort redan nu!? Next-gen är Microsoft att förlora.

Över 300 spel i Xbox Game Pass Ultimate med EA Play.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inte säker på vad du menar men i Xbox Game Pass ingår alla first party-spel direkt på releasedagen och de stannar kvar på tjänsten. Övrigt utbud fårn third party varierar, spel kommer och går ungefär som på Netflix. Vissa stannar i flera år, andra ett halvår. Vanligast är ett år.

Här kan du se alla spel som ingår just nu.

EA Play läggs till för alla med en Xbox Game Pass Ultimate-prenumeration, alltså inte knutet till All Access-köp på något vis.

All access inkluderar ju Game Pass Ultimate och därmed EA Play. Med detta äktenskap är de än mer förknippade med varandra.

Medlem

Har någon här varit i kontakt med Elgiganten över när man kan förhandsboka Xbox All Access hos dom ?

12
Skriv svar