Se en glimt av första bossfighten i Spider-Man: Miles Morales

Robot
Se en glimt av första bossfighten i Spider-Man: Miles Morales

Rhino får smaka på Morales förmågor.

#spider-man-miles-morales


Medlem

Två lägen:
Performance mode "Dynamic 4K" 60 fps utan ray tracing
Fidelity mode 4K/30 fps med ray tracing

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lars_kongo:

Två lägen:
Performance mode "Dynamic 4K" 60 fps utan ray tracing
Fidelity mode 4K/30 fps med ray tracing

Tror jag hellre skulle ha 60 fipsar än ray tracing.


signatur
Medlem

Har inte lirat så många Spidey-spel men det här såg rätt skoj ut Visst var det exklusivt för PS5?


signatur

no remorse

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kvadruppelmas:

Har inte lirat så många Spidey-spel men det här såg rätt skoj ut Visst var det exklusivt för PS5?

Nope, det kommer till PS4 också!


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tror jag hellre skulle ha 60 fipsar än ray tracing.

Indeeed. Iom att det här tycks bli en vanligare företeelse den här generationen så skulle det vara intressant att se statistik på det här om ett år eller så. Att se vad Playstation och Xbox-ägarna föredrar, svart på vitt, rena siffror, inga personliga värderingar, etc. Visst kan man ha omröstningar på gamingsidor och allt möjligt men det ger dig ju bara en bild av en (väldigt liten) verklighet.

Gällande Miles Morales så funderar jag faktiskt på att köpa specialutgåvan så att man får den uppgraderade versionen av originalet också vilket förvånar mig. Spelar normalt sett aldrig om spel, känns poänglöst, men av någon anledning så lockar det här.

Medlem

Kommer förmodligen spela i fidelity mode
Verkar som performance tar bort lite väl mycket detaljer som tar bort mycket av upplevelsen
Ser detta i fler spel att performance mode ger ett bra flyt men ser lite dött ut med bortsjasade detaljer så som färre bilar, folk mm

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nope, det kommer till PS4 också!

För att Sony tror på det här med konsolgenerationer #ironi

Medlem

Undrar om Sony någonsin kommer ha kunden i fokus

Medlem
Skrivet av kanshira:

För att Sony tror på det här med konsolgenerationer #ironi

Just i detta fallet kan jag förstå beslutet att släppa det till PS4 också eftersom originalet är ett PS4-spel och att kundbasen när spelet släpps kommer vara 130 miljoner PS4-ägare förutom de som får tag på en PS5. Har lite svårare att förstå att Horizon 2 också kommer på PS4.

Går inte att jämföra mot Xbox där i princip allt måste anpassas efter Xbox one eller åtminstone series S, vilket kommer innebära "sämre" spel vilket utvecklarna själva också säger

https://www.sweclockers.com/nyhet/30588-fler-utvecklare-kritiserar-upplagget-med-en-enklare-xbox-series-s

Avstängd
Skrivet av Rakoon:

Undrar om Sony någonsin kommer ha kunden i fokus

Utveckla gärna


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd

Äntligen lite NEXT gen! Gamla spel all ära!

Avstängd
Skrivet av lars_kongo:

Just i detta fallet kan jag förstå beslutet att släppa det till PS4 också eftersom originalet är ett PS4-spel och att kundbasen när spelet släpps kommer vara 130 miljoner PS4-ägare förutom de som får tag på en PS5. Har lite svårare att förstå att Horizon 2 också kommer på PS4.

Går inte att jämföra mot Xbox där i princip allt måste anpassas efter Xbox one eller åtminstone series S, vilket kommer innebära "sämre" spel vilket utvecklarna själva också säger

https://www.sweclockers.com/nyhet/30588-fler-utvecklare-kritiserar-upplagget-med-en-enklare-xbox-series-s

Hörde att Quantic Dream var irriterade över Xbox series S.....

Medlem

Det ser riktigt bra ut. Gillade Spider-Man som tusan så det här ska bli kul å spela! Tyckte dock att det första spelet flöt på alldeles utmärkt men frågan är om man kommer kunna byta tillbaka när man väl testat "bättre flyt-läget".

Kikade på Into the spiderverse härom dagen och blev ännu mer pepp på Miles Morales. Finns på Netflix för er som inte sett. Rekommenderas starkt!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Just i detta fallet kan jag förstå beslutet att släppa det till PS4 också eftersom originalet är ett PS4-spel och att kundbasen när spelet släpps kommer vara 130 miljoner PS4-ägare förutom de som får tag på en PS5. Har lite svårare att förstå att Horizon 2 också kommer på PS4.

Går inte att jämföra mot Xbox där i princip allt måste anpassas efter Xbox one eller åtminstone series S, vilket kommer innebära "sämre" spel vilket utvecklarna själva också säger

https://www.sweclockers.com/nyhet/30588-fler-utvecklare-kritiserar-upplagget-med-en-enklare-xbox-series-s

Inte kommer!! Utan Kan leda till sämre.. Helt upp till om utvecklaren vill lägga mer tid på att göra det åt båda boxarnas spec

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nosnos:

Indeeed. Iom att det här tycks bli en vanligare företeelse den här generationen så skulle det vara intressant att se statistik på det här om ett år eller så. Att se vad Playstation och Xbox-ägarna föredrar, svart på vitt, rena siffror, inga personliga värderingar, etc. Visst kan man ha omröstningar på gamingsidor och allt möjligt men det ger dig ju bara en bild av en (väldigt liten) verklighet.

Gällande Miles Morales så funderar jag faktiskt på att köpa specialutgåvan så att man får den uppgraderade versionen av originalet också vilket förvånar mig. Spelar normalt sett aldrig om spel, känns poänglöst, men av någon anledning så lockar det här.

Frågan är ju också hur många som faktiskt byter och vet att de kan byta. Skulle inte vara förvånad om det kan bli ett scenario likt social media där vi har situationer som "Gilla för X och dela för Y". Mycket lättare att gilla än att dela.

Vilket läge är standard? Kommer folk utforska inställningarna och byta?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Flakmonkey
Skrivet av uberpwnage2.0:

Frågan är ju också hur många som faktiskt byter och vet att de kan byta. Skulle inte vara förvånad om det kan bli ett scenario likt social media där vi har situationer som "Gilla för X och dela för Y". Mycket lättare att gilla än att dela.

Vilket läge är standard? Kommer folk utforska inställningarna och byta?

Kan ju hoppas att det blir något man får välja när man startar det första gången, precis som att du får välja svårighetsgrad och utan något default-värde så att man måste ta ställning. Sen ska man ju givetvis kunna ändra det under resans gång, men precis du säger så måste ju medvetenheten finnas där.

Medlem

Ser ju onekligen väldigt VÄLDIGT snyggt ut. Har aldrig varit ett stort spideyfan men blir ju lite sugen.. Tycker bossfighten ser tråkig ut, massa qte:s i rad bara eller är jag ute och cycklar?

Flakmonkey
Skrivet av Bf1942:

Ser ju onekligen väldigt VÄLDIGT snyggt ut. Har aldrig varit ett stort spideyfan men blir ju lite sugen.. Tycker bossfighten ser tråkig ut, massa qte:s i rad bara eller är jag ute och cycklar?

Är som i de flesta spelen av den här typen: vanlig fight och sen blir det QTE när det ska bli filmiskt. Tyckte inte det var så illa i spiderman faktiskt utan det hölls på en vettig nivå, det är ju svårt att få till den typen av dramatiska element utan QTE, förutsatt att man inte vill köra helt på cutscenes utan någon som helst input från dig som spelare.

Medlem

Rhino igen? Hade vart kul med någon som inte var med i grundspelet.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser riktigt bra ut!

Och här är ytterligare två nya klipp:

1
Skriv svar