Den stora Assassin's Creed Odyssey-tråden

Avstängd

Håller på att köra igenom detta nu igen innan valhalla kommer. Har stora förhoppningar på valhalla att det är minst lika bra eller bättre. Jag tror det kommer vata bättre eftersom det handlar om vikingar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Håller på att köra igenom detta nu igen innan valhalla kommer. Har stora förhoppningar på valhalla att det är minst lika bra eller bättre. Jag tror det kommer vata bättre eftersom det handlar om vikingar.

Tycker striderna ser snäppet roligare ut i Valhalla. Speciellt dual wielding. Grafiken är snyggare också, mer nedtonad verklighetstrogen natur och omgivning.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Tycker striderna ser snäppet roligare ut i Valhalla. Speciellt dual wielding. Grafiken är snyggare också, mer nedtonad verklighetstrogen natur och omgivning.

Ja dom ser roligare ut. Blir kul att svinga två yxor. Men i en del strider kanske sköld är bättre att ha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag är en bit igenom Legacy fo the First Blade nu. Sen blir det att dra igenom Atlantis och slutföra det mesta innan jag kan börja tänka på AC Valhalla.

Men såg trailern och det ser riktigt bra ut!

Medlem

En tidig men bra genomgång av stridssystemet i Valhalla. (videon är från juli)

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jag är en bit igenom Legacy fo the First Blade nu. Sen blir det att dra igenom Atlantis och slutföra det mesta innan jag kan börja tänka på AC Valhalla.

Men såg trailern och det ser riktigt bra ut!

Spoiler men du får coola nya skills i atlantis. Man får även behålla dom när man kör new game plus. Vet inte hur många gånger jag kört igenom detta spel nu. Hoppas det blir new game plus i valhalla med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Spoiler men du får coola nya skills i atlantis. Man får även behålla dom när man kör new game plus. Vet inte hur många gånger jag kört igenom detta spel nu. Hoppas det blir new game plus i valhalla med.

För Odyssey tog det ungefär fyra månader innan New Game Plus släpptes i en uppdatering. Vet inte om de sagt något om det för Valhalla.
https://twitter.com/assassinscreed/status/1093615386812137474

Avstängd
Skrivet av Fulci:

För Odyssey tog det ungefär fyra månader innan New Game Plus släpptes i en uppdatering. Vet inte om de sagt något om det för Valhalla.
https://twitter.com/assassinscreed/status/1093615386812137474

Kommer säkerligen new game plus då om några månader.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Alltså tycker att First Blade nästan är bättre än kampanjen. Tycker om storyn även om det var lite klyschigt.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Alltså tycker att First Blade nästan är bättre än kampanjen. Tycker om storyn även om det var lite klyschigt.

Ja den är riktigt bra och darius är cool. Han var väl den första med hidden blade. Även coolt att man får se hur karaktären hänger ihop med aya i origins.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Håller med, First Blade är bra.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja den är riktigt bra och darius är cool. Han var väl den första med hidden blade. Även coolt att man får se hur karaktären hänger ihop med aya i origins.

Även om jag kan störa mig på ett val man gjorde som påverkade storyn mycket. Nåväl. Det behövdes för att föra den storyn vidare.

Nu har jag dödat alla i The Order. Fixar med början på Atlantis nu. Gör en quest där jag ska stänga igen dess portar, dödar bossar som Medusa med fler. Hör det till expansionen eller har de bara samma ämne? Det står att jag ska avsluta en särskild questline för att starta Atlantis.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Även om jag kan störa mig på ett val man gjorde som påverkade storyn mycket. Nåväl. Det behövdes för att föra den storyn vidare.

Nu har jag dödat alla i The Order. Fixar med början på Atlantis nu. Gör en quest där jag ska stänga igen dess portar, dödar bossar som Medusa med fler. Hör det till expansionen eller har de bara samma ämne? Det står att jag ska avsluta en särskild questline för att starta Atlantis.

Att döda sido bossar som meduza och det tillhör storyn. Det är en annan quest till atlantis. Den heter the heir of memories. Jag har alltid dödat meduza och dom under orginal storyn.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Att döda sido bossar som meduza och det tillhör storyn. Det är en annan quest till atlantis. Den heter the heir of memories. Jag har alltid dödat meduza och dom under orginal storyn.

Okej, kanske ändå värt att ta itu med dem nu innan Atlantis? Bara två kvar.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Okej, kanske ändå värt att ta itu med dem nu innan Atlantis? Bara två kvar.

Ja lika bra du gör bort det för händer saker innan atlantis där nere när du dödat alla bossar.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag är förresten på power level 285 nu. Alltså 285 levlar över max så har mycket poäng på alla extra grejer man kan sätta poäng på med.

Det fanns en glitch förut så man kunde levla snabbt som fan. Jag crittar nå jävulskt kan jag säga.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja dom ser roligare ut. Blir kul att svinga två yxor. Men i en del strider kanske sköld är bättre att ha.

Svinga? Bah sicken amatör.

Riktiga krigare kastar så klart yxan, som man brukar säga " bones are cast, the bearded axe is hurled".


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Har bara minotauren kvar nu inför Atlantis. Ser fram emot att se den nya världen sen. Sett lite bilder men blir kul att upptäcka själv.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Har bara minotauren kvar nu inför Atlantis. Ser fram emot att se den nya världen sen. Sett lite bilder men blir kul att upptäcka själv.

Gött jag var på samma i min omspelning så dödade minotauren och medusa idag.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Såg att dom gått ut med namn och omslag på expansionerna nu till valhalla. Siege of paris och wrath of the druids om jag förstått det rätt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gött jag var på samma i min omspelning så dödade minotauren och medusa idag.

Jag var inte beredd på att det skulle vara så mycket "nutid" runt de här uppdragen. Kul, det har inte varit så mycket av det i spelet annars. Kanske missat en del bra quests tyvärr. Men rolig scen när man lämnar över staven t.ex.

Ju mer jag spelar detta ju mer hypad blir jag över nästa AC. Tror det blir riktigt bra.
Men det kanske räcker med Gold Edition. Ultimate vet jag inte om det är värt pengarna för en rustning, lite grejer till camp och ett utseende till båten? Brukar ju ändå ändra hela tiden sånt där.

Edit: Eller vänta, bara 100 kr mer. Jag köper Ultimate.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jag var inte beredd på att det skulle vara så mycket "nutid" runt de här uppdragen. Kul, det har inte varit så mycket av det i spelet annars. Kanske missat en del bra quests tyvärr. Men rolig scen när man lämnar över staven t.ex.

Ju mer jag spelar detta ju mer hypad blir jag över nästa AC. Tror det blir riktigt bra.
Men det kanske räcker med Gold Edition. Ultimate vet jag inte om det är värt pengarna för en rustning, lite grejer till camp och ett utseende till båten? Brukar ju ändå ändra hela tiden sånt där.

Edit: Eller vänta, bara 100 kr mer. Jag köper Ultimate.

Ja blir nog ultimate för mig med men blir först på måndag. Ja lite kul att kassandra kom i nutid.

Hon sa att hon "fought many wars". Därför hade det varit kul om hon gjorde inhopp i valhalla med för hon levde ju uppenbarligen då tack vare staven.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja blir nog ultimate för mig med men blir först på måndag. Ja lite kul att kassandra kom i nutid.

Hon sa att hon "fought many wars". Därför hade det varit kul om hon gjorde inhopp i valhalla med för hon levde ju uppenbarligen då tack vare staven.

Spelar inte som Kassandra Men hon hänger med mig på båten.

Kommer du att välja den kvinnliga Eivor med eller manlig? Eller att Animus får välja? Har inte helt förstått det valet. Men jag varierar gärna. Inte mig emot om jag ska lägga 100 timmar på spelet.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Spelar inte som Kassandra Men hon hänger med mig på båten.

Kommer du att välja den kvinnliga Eivor med eller manlig? Eller att Animus får välja? Har inte helt förstått det valet. Men jag varierar gärna. Inte mig emot om jag ska lägga 100 timmar på spelet.

Jag kommer nog välja manliga eftersom båda ändå är samma karaktär. Kassandra är canon, dvs den karaktären det står om i AC universumet. Därför har jag kört henne i alla omspelningar så det blir rätt. Körde dock alexios första gången jag körde igenom spelet. Tycker dock röstskådisen till kassandra är bättre också än alexios.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ju mer jag spelar detta ju mer hypad blir jag över nästa AC. Tror det blir riktigt bra.
Men det kanske räcker med Gold Edition. Ultimate vet jag inte om det är värt pengarna för en rustning, lite grejer till camp och ett utseende till båten? Brukar ju ändå ändra hela tiden sånt där.

Edit: Eller vänta, bara 100 kr mer. Jag köper Ultimate.

Edit: jag missförstod först - det var från Gold till Ultimate du menade, inte från standard. Tog bort det.

Personligen tänkte jag bara köpa standard denna gång, och vänta med att köpa expansionerna som tillägg sen när de är släppta.

Avstängd

Den där expansionen med druiderna man ska slåss med på Irland verkar intressant. Samma med paris och att man ska raida det låter kul. Man ska tydligen spela inne i paris med i stealth läge och göra det svagare först om jag läste rätt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vad tror ni om "Share your custom raider". Verkar lite som en lättare version av Dragon's Dogma där man kunde skaffa en följeslagare som andra spelare designat.

"Create and customize your own mercenary Vikings to share online, and reap the spoils when they fight alongside your friends in their own sagas. Recruit mercenaries created by other players, and add their strength to your forces."

Hoppas det är enkelt dela dem så kan man lista på forumet sen.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Vad tror ni om "Share your custom raider". Verkar lite som en lättare version av Dragon's Dogma där man kunde skaffa en följeslagare som andra spelare designat.

"Create and customize your own mercenary Vikings to share online, and reap the spoils when they fight alongside your friends in their own sagas. Recruit mercenaries created by other players, and add their strength to your forces."

Hoppas det är enkelt dela dem så kan man lista på forumet sen.

Ja det där låter kul. Ser även fram emot att bygga upp settlement. Hoppas man får bygga det lite som man vill.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja det där låter kul. Ser även fram emot att bygga upp settlement. Hoppas man får bygga det lite som man vill.

Är det settlement-byggande i Valhalla? Trevligt, jag älskar sånt. Hoppas det är bra gjort.

Risken är väl att jag aldrig spelar klart storyn då. När jag till exempel spelade Fallout 4 så spenderade jag alldeles för mycket tid på settlement-byggande. Efter många timmar: "Va, finns det en story också?" 😜

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Är det settlement-byggande i Valhalla? Trevligt, jag älskar sånt. Hoppas det är bra gjort.

Risken är väl att jag aldrig spelar klart storyn då. När jag till exempel spelade Fallout 4 så spenderade jag alldeles för mycket tid på settlement-byggande. Efter många timmar: "Va, finns det en story också?" 😜

Japp du bygger ditt eget settlement i England när du väl kommer dit. Blir lite som i vikings när ragnar ville bosätta sig där. Ragnars söner är också med i detta spel. Ivar, ubbe och sigurd tror jag det var.

Man ska även kunna fiska och jaga till settlementet.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar