Dean Hall skryter om survival-spelet Icarus och om hur "allt" kan skördas
Att något är "harvestable" betyder inte mycket för mig. Beror lite på hur animationerna ser ut. Om man bara hackar på en sten eller ett träd och så plötsligt försvinner den så är det ju väldigt "meh".
Och det låter samtidigt precis som alla 500st Early Access spel på Steam
Kan bli bra.
Dock så är jag lite trött/mättad på survival spel nu.
Känns som det släppts/finns för många.... låt oss se:
Rust
7 days to die
The forest
Scum
Dayz
Ark
Conan exciles
Stranded deep
Subnautica
Long dark
Don't starve
Och säkert 50 spel till som jag inte spelat..
"High life on low budget"
Kan bli bra.
Dock så är jag lite trött/mättad på survival spel nu.
Känns som det släppts/finns för många.... låt oss se:
Rust
7 days to die
The forest
Scum
Dayz
Ark
Conan exciles
Stranded deep
Subnautica
Long dark
Don't starve
Och säkert 50 spel till som jag inte spelat..
Har inte spelat många av de du nämner, men Green Hell är ju ett relativt bra spel i genren, och ja - det finns mååånga fler.
Min favorit vad gäller survival förblir Cataclysm: DDA. Inget för den som är ute efter ögongodis dock.
Min favorit vad gäller survival förblir Cataclysm: DDA. Inget för den som är ute efter ögongodis dock.
Cataclysm och neo scavenger, om jag var tvungen att överleva på en öde ö och bara fick ta med två survivalspel!
Absolut helt fantastiska spel som gör hela genren värt det.
"Någon frågade om vi även kan bestiga berget i bakgrunden och, nej, det kan vi inte. Det är där för att avgränsa spelets område, berättar Hall."
det är väl därför man lirar star citizen 😉
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Cataclysm och neo scavenger, om jag var tvungen att överleva på en öde ö och bara fick ta med två survivalspel!
Absolut helt fantastiska spel som gör hela genren värt det.
Cataclysm ser ut att vara lite för mycket för mig, men NEO Scavenger ser väldigt intressant ut. Ska ta en titt. Tack!
Typ som Minecraft med andra ord?
Ironiskt nog så har survivalspel som blev populära pga minecraft mer med wurm online att göra, harvesta objekt på heightmap, placera hussegment istället för block osv.
Kollar vi på spel som rust som detta är inspirerat av (vilket i sin tur var inspirerat av dayz roligt nog) så finns det en hel del dekorativa objekt i världen som inte kan hackas ner till resurser, jag tror det är därifrån "allt kan huggas ner" kommer ifrån.
Dean Hall kan ju hålla käften.. Bara en dåre tror på honom efter allt skit han Inte har släppt...
Hans senaste spel verkar ha konstanta uppdateringar och väldigt bra betyg på steam, så hur menade du där?
Hans senaste spel verkar ha konstanta uppdateringar och väldigt bra betyg på steam, så hur menade du där?
Jag tror man syftar på dayZ där han gjorde mod:en och Bohemia klantade till släppet av standalone-versionen.
Han fick ta emot en hel del skit för det (och får uppenbarligen det fortfarande). Är inte helt insatt men det lilla jag läst så såg/ser det ut som det var Bohemia som klantade sig
Jag tror man syftar på dayZ där han gjorde mod:en och Bohemia klantade till släppet av standalone-versionen.
Han fick ta emot en hel del skit för det (och får uppenbarligen det fortfarande). Är inte helt insatt men det lilla jag läst så såg/ser det ut som det var Bohemia som klantade sig
Yep, projektet blev försenat och folk blev arga när han drog även om han länge sagt att han inte skulle stanna kvar, sedan fick han skulden för resten av utvecklingen.
Han har inte haft något alls att göra med dayz i nästan 6 år, och ändå är folk fortfarande sura.
Sen utöver det så verkar det finnas rätt mycket folk som fortfarande spelar dayz, så det gör folks ilska ännu mer konstig.
Ironiskt nog så har survivalspel som blev populära pga minecraft mer med wurm online att göra, harvesta objekt på heightmap, placera hussegment istället för block osv.
Kollar vi på spel som rust som detta är inspirerat av (vilket i sin tur var inspirerat av dayz roligt nog) så finns det en hel del dekorativa objekt i världen som inte kan hackas ner till resurser, jag tror det är därifrån "allt kan huggas ner" kommer ifrån.
Jo, det var ju mer än ett par år tidigare än MC. Sen att han tog med sig tänket till Minecraft när dom gick skilda vägar är ju en annan femma.
Hans senaste spel verkar ha konstanta uppdateringar och väldigt bra betyg på steam, så hur menade du där?
Snubber påbörjar ett spel som han släpper i EA för en saftig peng. Spelet är ospelbart i många många år, och under den tiden hoppar han av projektet helt utan att avsluta det.
DayZ var nog ett av de absolut värsta EA spelen som släppts på steam..
Snubber påbörjar ett spel som han släpper i EA för en saftig peng. Spelet är ospelbart i många många år, och under den tiden hoppar han av projektet helt utan att avsluta det.
DayZ var nog ett av de absolut värsta EA spelen som släppts på steam..
Rätta mig om jag har fel, men han var väl en vanlig anställd på Bohemia som gjorde en populär mod på arma medans han jobbade på arma 3?
När man sen såg hur populär och gratis den var ville Bohemia släppa en standalone som man kunde ta betalt för. Den hamnade då i dev hell vilket då gjorde att han hoppade av?
Rätta mig om jag har fel, men han var väl en vanlig anställd på Bohemia som gjorde en populär mod på arma medans han jobbade på arma 3?
När man sen såg hur populär och gratis den var ville Bohemia släppa en standalone som man kunde ta betalt för. Den hamnade då i dev hell vilket då gjorde att han hoppade av?
" Hall created DayZ, a zombie survival horror mod for the Arma 2. After the success of the mod Hall started work at Bohemia in the position of Project Lead of the standalone version of DayZ"
Så nej, han var ingen "vanlig anställd".
Utöver det så är Stationeers fortfarande I EA och har varit det i 3 år nu.
Känns som om de kanske skall fokusera och släppa det spelet först innan de ger sig in på annat.
" Hall created DayZ, a zombie survival horror mod for the Arma 2. After the success of the mod Hall started work at Bohemia in the position of Project Lead of the standalone version of DayZ"
Så nej, han var ingen "vanlig anställd".
Utöver det så är Stationeers fortfarande I EA och har varit det i 3 år nu.
Känns som om de kanske skall fokusera och släppa det spelet först innan de ger sig in på annat.
Ahaaa, fick för mig att han redan jobbade på Bohemia när han gjorde modden och att han sen gick över till standalone