PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Inaktiv
Skrivet av lars_kongo:

La en beställning nyss på dustin, vet inte om de haft förbokningsmöjlighet innan, men jag fick ett mail idag om "Boka din ps5", så varför inte chansa tänkte jag.

Står ju klart och tydligt på deras sida.

VIKTIGT! Förbokningar för release är för tillfället slutsålda. På grund av begränsad tillgänglighet och stor efterfrågan är leveransdatum okänt. Placera gärna Er beställning för att få en plats i kön, då vi jobbar med vår leverantör att få kontinuerliga leveranser och leverera produkten så snart nya enheter finns tillgängliga igen.

Medlem

@Learion
@lars_kongo

Jag bokade på Dustin dagen efter förboknings slotten på Elgiganten.

Skickade ett mail till deras kundtjänst för ca 2 veckor sedan. Svaret jag fick kort, inte ordagrant.

Det finns en risk att jag inte får innan jul då de inte vet hur många de får. De har haft förbokning öppen från i juni i år. När jag får ett datum bekräftat dyker det datumet upp i orderhistoriken på mitt konto.

Jag tror själv att Dustin inte var det populäraste alternativet vid bokning. Mycket webhallen, mediamarkt och Elgiganten. Tänkte att det fanns en chans att knipa en där, men vem vet. De kanske får färre konsoler också.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Står ju klart och tydligt på deras sida.

VIKTIGT! Förbokningar för release är för tillfället slutsålda. På grund av begränsad tillgänglighet och stor efterfrågan är leveransdatum okänt. Placera gärna Er beställning för att få en plats i kön, då vi jobbar med vår leverantör att få kontinuerliga leveranser och leverera produkten så snart nya enheter finns tillgängliga igen.

Hmm, var står det? Jag är förmånskund hos dustin och får lite rabatt på priset också, kan inte se att det står att förbokningar är slutsålda. Med lite tur går förmånskunder före

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hmm, var står det? Jag är förmånskund hos dustin och får lite rabatt på priset också, kan inte se att det står att förbokningar är slutsålda. Med lite tur går förmånskunder före

Står tydligt på köpsidan.
https://www.dustinhome.se/product/5011155750/playstation-5

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hmm, var står det? Jag är förmånskund hos dustin och får lite rabatt på priset också, kan inte se att det står att förbokningar är slutsålda. Med lite tur går förmånskunder före

Haha! Optimism på hög nivå!😅 Tror tyvärr inte förmånskunder skulle få förtur! Men hoppas får man alltid göra!😉

Medlem

Jag blev också lurad av Dustin Home Haha så köpte PS5 igår... men den texten la dom till efter jag lade beställningen?! Den stod inte med där när jag köpte det igår. Riktigt kasst av Dustin!

Medlem
Skrivet av Kellini:

Jag blev också lurad av Dustin Home Haha så köpte PS5 igår... men den texten la dom till efter jag lade beställningen?! Den stod inte med där när jag köpte det igår. Riktigt kasst av Dustin!

Märkligt, vet inte om du länkades till en annan sida än standard. Den dök upp 2 dagar efter jag beställde den 17/9.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Märkligt, vet inte om du länkades till en annan sida än standard. Den dök upp 2 dagar efter jag beställde den 17/9.

Ja riktigt skumt. Lite missvisande, men redan betalat - i värsta fall om den kommer nästa år kan jag ju bara avboka

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hmm, var står det? Jag är förmånskund hos dustin och får lite rabatt på priset också, kan inte se att det står att förbokningar är slutsålda. Med lite tur går förmånskunder före

Tror vi körde samma då kanske? Fick mail av Dustin > köpte direkt ps5 för inte framkom det något på deras sida att det stod "VIKTIGT!" jag måste ha kommit till någon äldre sida, även du kanske? Då kan vi driva det ihop om Dustin nekar oss ps5 i år

Medlem
Beställa från Dustin
Skrivet av Kellini:

Tror vi körde samma då kanske? Fick mail av Dustin > köpte direkt ps5 för inte framkom det något på deras sida att det stod "VIKTIGT!" jag måste ha kommit till någon äldre sida, även du kanske? Då kan vi driva det ihop om Dustin nekar oss ps4 i år

Tror du inte kommer få några problem med att få en PS4

Medlem
Skrivet av Kellini:

Tror vi körde samma då kanske? Fick mail av Dustin > köpte direkt ps5 för inte framkom det något på deras sida att det stod "VIKTIGT!" jag måste ha kommit till någon äldre sida, även du kanske? Då kan vi driva det ihop om Dustin nekar oss ps4 i år

Ja vi får göra det 🙂. Man greppar efter alla halmstrån.

Medlem
Skrivet av Kellini:

Tror vi körde samma då kanske? Fick mail av Dustin > köpte direkt ps5 för inte framkom det något på deras sida att det stod "VIKTIGT!" jag måste ha kommit till någon äldre sida, även du kanske? Då kan vi driva det ihop om Dustin nekar oss ps5 i år

Jag beställde iofs ingen, men reagerade också på detta.

Så här ser det ut när man går via deras mail, längst ner på en lång sida om PS5 kan man klicka på "förbeställ" och så står det "Skickas tidigast 2020-11-18". Sen om man klickar vidare ser man ju meddelandet, men det går att lägga den i kundvagnen direkt härifrån.

Lurigt!

Medlem

Hype!

Medlem

ohohohoh hype!
2st From software spel klarade under oktober, nu sätter jag tänderna i Sekiro, hoppas jag hinner klara det innan PS5 Demon souls HYYYYYYYPE

Medlem

Ser oerhört trevligt ut, lite spoilery trailer dock....

Medlem

Wow, nu måste jag få tag i en PS5:a...:)


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Verkar inte alls vara samma tryck på Xbox Series X, eller så finns det fler maskiner i vår region.
Beställde 15 oktober från Elgiganten och fick i går mail om att dom inte kan leverera som lovat tills 2 december.
Vilket dom inte ens hade lovat från början.
Jag fick ett nytt datum, 9 december. Vilket, än så länge verkar vara ett mer eller mindre utlovat datum.
Kan bli bra med tanke på Cyperpunk nya datum.

Hur mina bokningar av P5 ligger till har jag ingen aning om dock än.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Ingen som har en extrabokning de eventuellt vill bli av med ? Kan bjuda på en piggelin som tack och en evigt tacksam kille

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Ingen som har en extrabokning de eventuellt vill bli av med ? Kan bjuda på en piggelin som tack och en evigt tacksam kille

Skulle jag mot all förmodan få hem två ps5/Series X (har dubbla bokningar på båda) tätt inpå varandra så kommer jag givetvis Sälja den ena vidare för inköpspris.
Kommer fråga om intresse här först.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Skulle jag mot all förmodan få hem två ps5/Series X (har dubbla bokningar på båda) tätt inpå varandra så kommer jag givetvis Sälja den ena vidare för inköpspris.
Kommer fråga om intresse här först.

Vi behöver fler hjältar som du

Medlem
Skrivet av Tassel:

Skulle jag mot all förmodan få hem två ps5/Series X (har dubbla bokningar på båda) tätt inpå varandra så kommer jag givetvis Sälja den ena vidare för inköpspris.
Kommer fråga om intresse här först.

Det bästa ju om du avbokar istället så nästa i kö kan få den

Medlem
Skrivet av limonass:

Det bästa ju om du avbokar istället så nästa i kö kan få den

Sant!
Men jag är tillräckligt greedy för att ha en i handen innan jag avbokar nästa.
Och skulle nästa vara eller bli skickad innan jag hinner avboka, så går den såklart till någon som vill ha den.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Sant!
Men jag är tillräckligt greedy för att ha en i handen innan jag avbokar nästa.
Och skulle nästa vara eller bli skickad innan jag hinner avboka, så går den såklart till någon som vill ha den.

Som det gamla talesättet;
Hellre en PS5 i handen än två på kölista

Medlem
Skrivet av Tassel:

Verkar inte alls vara samma tryck på Xbox Series X, eller så finns det fler maskiner i vår region.
Beställde 15 oktober från Elgiganten och fick i går mail om att dom inte kan leverera som lovat tills 2 december.
Vilket dom inte ens hade lovat från början.
Jag fick ett nytt datum, 9 december. Vilket, än så länge verkar vara ett mer eller mindre utlovat datum.
Kan bli bra med tanke på Cyperpunk nya datum.

Hur mina bokningar av P5 ligger till har jag ingen aning om dock än.

Inte så konstigt. Xbox har ju dels inga release-spel och har inte levererat historiskt, samt inte i närheten av samma användarbas som sony har.

Dex
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Inte så konstigt. Xbox har ju dels inga release-spel och har inte levererat historiskt, samt inte i närheten av samma användarbas som sony har.

Och framför allt kan man i princip spela alla spelen på PC också. Perfekt för t.ex. mig som har en gaming dator och ska köpa en PS5:A. Får man det bästa av båda världarna utan att behöva köpa 2 konsoler!

Medlem
Skrivet av Tassel:

Skulle jag mot all förmodan få hem två ps5/Series X (har dubbla bokningar på båda) tätt inpå varandra så kommer jag givetvis Sälja den ena vidare för inköpspris.
Kommer fråga om intresse här först.

Köar på din beställning, bara pm om du får det Bor du i gbg bjuder jag gärna på en fika som tack!

Medlem

Får jag även två Series X säljer jag den ena till inköpspris och finns i Sthlm.

Medlem

Kan vi spara allt detta tiggande och ”bjussande” tills ni/vi vet vad som blir istället för att godhetsknarka redan nu? Så slipper man få uppdateringar om tråden helt i onödan.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Verkar inte alls vara samma tryck på Xbox Series X, eller så finns det fler maskiner i vår region.
Beställde 15 oktober från Elgiganten och fick i går mail om att dom inte kan leverera som lovat tills 2 december.
Vilket dom inte ens hade lovat från början.
Jag fick ett nytt datum, 9 december. Vilket, än så länge verkar vara ett mer eller mindre utlovat datum.
Kan bli bra med tanke på Cyperpunk nya datum.

Hur mina bokningar av P5 ligger till har jag ingen aning om dock än.

Jag var inne på Elgiganten och förhandsbokade en Series X via All Access förra veckan, enligt deras kundtjänst (idag, 2:a november) får jag den på release.

Medlem

Kollar på din order
Jag kan se din order är på med leveransen som har releasen 2020-11-19, och förutsatt att leverantören är i tid med att leverera denna i tid till vårt lager, och normalt postgång, ska du ha den på det datumet. Det kommer komma denne vecka mer information om din order

Detta fick jag efter varit i kontakt med cdon idag!

2 1/2 vecka kvar boys!

Skriv svar