Recension - Xbox Series X & S
Hur blir tempen när series x ligger ner?
Kan testa! Skorstenseffekten kanske blir något drabbad, så gissningsvis några grader högre.
Javisst föredrar jag ps framför xbox. Det smyger jag inte med. Men vad jag skrev är helt riktigt tankar från personer som testat och jämfört.
Dualsense verkar vara en grym gamepad, och bidra till nextgen-känslan. Jag undvek medvetet direkta jämförelser med PS5 i artikeln, tycker att de ska få stå för sig själva i det sammanhanget, men det är ju tydligt att Sony verkar mer inriktade på en klassisk konsol, en mer isolerad upplevelse precis som Nintendo. Medan Xbox tänker bredare.
Varför ändra något perfekt som Xbone dosan. DS5 har ju härmat formen nu tom. Dock med symmetriska spakar
Allt kan förbättras. Microsoft själva släppte ju 4 eller 5 olika revisioner av den denna generation. Varje med lite uppgraderat innanmäte. Lägg därtill på elite kontrollerna som många verkar tycka är bättre än og kontrollen så ser vi ju båda 2 att den kanske inte är så perfekt som du tror.
Men är man nöjd med gamla kontroller till nästa gen så är det ju kul för dom som kör xbox
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
För er som undrar: vi recenserar även Playstation 5 inom kort.
Har ni fått några fler spel att testa än astros playroom?
Allt kan förbättras. Microsoft själva släppte ju 4 eller 5 olika revisioner av den denna generation. Varje med lite uppgraderat innanmäte. Lägg därtill på elite kontrollerna som många verkar tycka är bättre än og kontrollen så ser vi ju båda 2 att den kanske inte är så perfekt som du tror.
Men är man nöjd med gamla kontroller till nästa gen så är det ju kul för dom som kör xbox
Var väl 2 + eliten? DS4 kom väl också i v2? Tror dom heter så de jag har till min slim
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Var väl 2 + eliten? DS4 kom väl också i v2? Tror dom heter så de jag har till min slim
Tror de finns 3. Första hade en blåtand o 3,5mm uttag. Version 2 la till 3,5mm version 3 la till blåtand. (tror den kom i samband me one s)
Har för mig det skiljer på bumpers mellan de som kom 2013 och senare också.
Elite finns i 2 versioner också.
Jag som minns fel. Det var "bara" 3 vanliga och 2 Elite.
Launch kontroll
3,5 mm addon
Elite 1
One s kontrollen
Elite 2
Series x kontrollen blir nummer 4 "vanliga" med share-knapp samt bättre styrkors än föregångarna och lite annan passform på triggers.
Så du ser. Den kan förbättras.
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
Jämfört med Dualsense verkar många tycka den känns livlös och tråkig
Det kan jag tänka, men om man kan utnyttja dualsense på PC undrar man.
Tror de finns 3. Första hade en blåtand o 3,5mm uttag. Version 2 la till 3,5mm version 3 la till blåtand. (tror den kom i samband me one s)
Har för mig det skiljer på bumpers mellan de som kom 2013 och senare också.
Elite finns i 2 versioner också.
Jag som minns fel. Det var "bara" 3 vanliga och 2 Elite.
Launch kontroll
3,5 mm addon
Elite 1
One s kontrollen
Elite 2
Series x kontrollen blir nummer 4 "vanliga" med share-knapp samt bättre styrkors än föregångarna och lite annan passform på triggers.
Så du ser. Den kan förbättras.
Ok ok ja trodde de bara var skillnad på launch och den som kom till One S. 2st Elite räknar jag inte då den är rätt nischad, Super bra men nischad exklusiv sak. Har Elite v1 och helnöjd faktiskt
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Nevermind.. går lite för off-topic. Sorry
Tack för recensionen!
Tycker också Xbox Series lanseringen har varit svintråkig. Visst, kul med ny grym hårdvara, men....var tusan är "next-gen"? För alla som inte är bilmekaniker och står och "meckar" under huven så ser vi INGET nytt alls typ? Mycket tråkig lansering av en "next-gen" konsol Microsoft. Mycket tråkigt.
Får hoppas PS5:an får till den dära känslan bättre.
Bra recension men vet inte om jag tycker man ska ge minus för att det saknas next gen upplevelser. Det är ju trist men så kommer det ju inte vara för evigt.
Visst, men recensionen görs ju just nu för vad den ger och gör nu i de flesta fall.
Väldigt bra skriven och matnyttig recension.
Kan bli ett köp i framtiden. Saknar just next gen-känslan pga saknaden av nya spel. Det ska bli spännande att se vad alla MS utvecklare kan producera, men fram till dess så blir det inget köp för egen del.
Saknar inte ps5 också next gen känslan? Eller har ps5 flera next gen spel ute. Eller hur menar du? Förstår riktigt inte.
Visst, men recensionen görs ju just nu för vad den ger och gör nu i de flesta fall.
Bara göra en ny sen när det kommer next gen spel. Är ju några på G. 1 kan jag nämna och det är medium. Dubbla världar sammtidigt. Kan inte bli mer next gen än så.
Tack för recensionen!
Tycker också Xbox Series lanseringen har varit svintråkig. Visst, kul med ny grym hårdvara, men....var tusan är "next-gen"? För alla som inte är bilmekaniker och står och "meckar" under huven så ser vi INGET nytt alls typ? Mycket tråkig lansering av en "next-gen" konsol Microsoft. Mycket tråkigt.
Får hoppas PS5:an får till den dära känslan bättre.
Det är ju inget superspännande vid launch där heller, en fristående expansion i Miles Morales, en remake på Demon Souls, Sack Boys Adventure och Astro (som är mer Dualsense-demo egentligen). I jämförelse med PS4-lineupen:
Resogun (var ju sjukt många partiklar och bra ös)
Killzone (Snyggt men ganska mellanmjölkig shooter)
Knack (världens bästa spel)
Plus multiplattformsspel, såklart.
Bra recension men vet inte om jag tycker man ska ge minus för att det saknas next gen upplevelser. Det är ju trist men så kommer det ju inte vara för evigt.
Nej, men det går också lite längre än bara spelen. Nybilskänslan är inte riktigt där.
Vad är det folk menar med ingen next gen känsla? Utseendet? Eller spel? Finns väl inga next gen spel ute än?
Är det menyer och utseende så har det inget med next gen att göra kan jag tycka. Det är hur konsolen levererar när next gen spelen kommer.
Som sagt, det gäller hela paketet. Inte bara uteblivna spel.
Bara göra en ny sen när det kommer next gen spel. Är ju några på G. 1 kan jag nämna och det är medium. Dubbla världar sammtidigt. Kan inte bli mer next gen än så.
Om man ser till minimikraven för medium till PC så är det inte så mycket nextgen egentligen. Ska kunna köras med mekanisk disk. SSD står bara som recommended. 1060 gpu är också den i nivå med vad xbox one x kan leverera.
Stödjer den wide och ultrawide skärmar?
Tidigare verkar det varit förbjudet att avslöja men nu kanske det är hävt och jag har stort hopp (om än liten tro) att det fungerar
Jag har ingen skärm av den kalibern här, men ska se vad vi kan hitta.
Det är ju inget superspännande vid launch där heller, en fristående expansion i Miles Morales, en remake på Demon Souls, Sack Boys Adventure och Astro (som är mer Dualsense-demo egentligen). I jämförelse med PS4-lineupen:
Resogun (var ju sjukt många partiklar och bra ös)
Killzone (Snyggt men ganska mellanmjölkig shooter)
Knack (världens bästa spel)
Plus multiplattformsspel, såklart.
PS5 har iallafall en helt ny genomarbetad kontroll som iaf jag fått väldigt gott intryck av. Men visst jag håller med, Det är inte som när man fick en N64 precis...
Det finns ingen som helst anledning att skaffa denna konsol. Jag fattar inte ens att de slösar energi och pengar på en ny konsol när det knappt ens är en ny konsol. Likadant med PS5..
De kunde väntat ett antal år till.
What? Rent tekniskt känns både PS5 och Xbox Series mer rafflande än förra skiftet.
Hej, vet ni varför det har varit så tunt om gameplay angående bakåtkompatibelt på PS5 sidan såhär nära releasen gentemot Xbox där man har sett diverse framerate tester i massor? (Ber om ursäkt i förhand för att det är lite off-topic)
Nej. Men Microsoft har ju överlag visat sin konsol väldigt mycket mer än vad Sony gjort.
Har ni fått några fler spel att testa än astros playroom?
Det får du reda på så fort vi kan berätta det!
Hädelse! Blasfemi!!!
Du glömde nämna Bugsnax!!! Game of the generation redan dag 1.
Det får du reda på så fort vi kan berätta det!
du blinkade ju trots allt åtminstone 2 gånger förra fragzone-fredag vilket skulle bekräfta det jag frågade om i en tidigare tråd... Intressant
Den allmänna uppfattningen är att PS5:ans launch-lineup är stark, och betydligt starkare än PS4:ans. MEN det hänger väl på om man gillar soulsborne spel eller inte. Gör man inte det så har man ju i princip bara Spiderman-expansionen, som iofs ser bra ut.
Jag kanske bara inbillar mig att Soulsbourne-spelen tilltalar en ganska nischad publik?
Den allmänna uppfattningen är att PS5:ans launch-lineup är stark, och betydligt starkare än PS4:ans. MEN det hänger väl på om man gillar soulsborne spel eller inte. Gör man inte det så har man ju i princip bara Spiderman-expansionen, som iofs ser bra ut.
Sackboy och Astroboy ser ju jättebra ut tycker jag.
Jag kanske bara inbillar mig att Soulsbourne-spelen tilltalar en ganska nischad publik?
Det har väl varit så men From Software har väl etablerat sig rätt rejält med D.S 3 , Bloodborne och Sekiro? Det känns så iallafall.