Kristendom vs islam

Medlem
Kristendom vs islam

Fortsättning från denna tråd.

Bra jämförelse: http://gluefox.com/orel/loveislam.shtm

Citat:

...Vi ser här vilken oerhörd vikt Jesus lägger vid kärleksfulla handlingar gentemot andra människor. Kärlek är inte bara vackra ord, kärlek är framför allt handling...

Citat:

Tyvärr ser vi inte samma konkreta kärlek i islam. Det tycks som att religionen islam inte uppfordrar människor till samma förbehållslösa kärlek som vad den kristna tron gör. Kristna hjälpinsatser riktar sig mot alla delar av världen och alla folkgrupper oavsett religion, kultur etc. Om vi någon gång ser hjälpinsatser från muslimskt håll, handlar det nästan uteslutande om att man hjälper andra muslimer (jag känner ärligt talat inte till ett enda exempel på att muslimer, vid en stor naturkatastrof, hjälpt icke-muslimer - rätta mig gärna om jag har fel). Ofta handlar ekonomisk hjälp från muslimskt håll mer om ekonomiska bidrag för att bygga moskéer, driva muslimska skolor och avlöna präster än humanitär hjälp. Ett talande exempel är tsunamikatastrofen julen 2004. Norge ensamt skänkte mer pengar till offren än hela muslimvärlden tillsammans (trots att en stor del av offren var muslimer). Holland ensamt skänkte också mer pengar än hela muslimvärlden tillsammans (se en lista över olika länders bidrag här - scrolla ned till mitten ungefär). Detta skall ses i ljuset av många arabländers fantastiska rikedomar (på grund av oljan). När saudiska prinsar åker till London och shoppar i chartrat jetplan, kan ett sådant besök kosta 100 miljoner kronor (efter vad jag läst). Så det är knappast pengar som saknas. Snarare handlar det om brist på medkänsla. När det gäller goda gärningar för att minska lidandet i världen tycks det som att islamvärlden ligger långt, långt efter den kristna världen. Och som sagt, detta kan omöjligen bero på att ekonomiska resurser saknas. Det tycks mer handla om ett systemfel i själva islam.

Citat:

Eftersom läsaren har tillgång till hela sökresultatet, går det bra att bilda sig en egen uppfattning. Det torde, oavsett vilken indelning man gör, stå helt klart att Koranen inte har samma kärleksundervisning som Bibeln. Visst finns det koranverser som uppmanar till goda gärningar och till att älska. Men inte alls på samma förbehållslösa sätt som Bibeln. I Nya Testamentet finns 227 verser som innehåller ordet kärlek. Ingenstans uppmanas människor där att fysiskt strida för Gud, och i den mån "kristna" har använt våld för att utbreda den kristna tron, har de gjort detta i total olydnad mot Jesu klara ord. Till skillnad mot Jesu undervisning finns det alltför många verser i Koranen, vilka direkt uppmanar till våld och att tvinga människor att underkasta sig islam. I sura 9:29 läser vi:

Strid mot dem som inte tror på Allah och den Sista Dagen och som inte förbjuder det som Allah och hans budbärare har förbjudit, och inte heller erkänner sanningens Religion, även om de är Bokens Folk [dvs judar, kristna och zoroaster] tills de i villig underkastelse betalar Jizya [en straffskatt som dessa grupper måste betala för islams beskydd] och erkänner sig underkuvade.

I Hadith läser vi:

"...jag [dvs Muhammed] har befallts att strida mot människor, tills de erkänner att det inte finns någon annan gud än Allah och att Muhammed är Guds profet, och förrättar bönerna och betalar zakat..." (Hadith enligt Bukhari, Volum 1, Bok 2, Nummer 24)

Jämför detta med: "En av dem som var med Jesus lyfte handen och drog sitt svärd, och han slog till mot översteprästens tjänare och högg av honom örat. Då sade Jesus till honom: 'Stick tillbaka ditt svärd. Alla som griper till svärd skall dödas med svärd'."
(Matteus 26:51 – 52)

Citat:

Men eftersom vi nu diskuterar islams syn på kärlek och på hur man skall förhålla sig till andra människor kunde jag inte låta bli att undersöka vad Sharíalagen har att säga i ämnet. Det enda relevanta jag hittade i index var "Love, of others for the sake of Allah" (kärlek till andra för Allahs skull). Där läser vi följande:

P75.28 Profeten (Allah välsigne honom och give honom frid) sade:

Genom Honom i vars hand min själ är, ingen av er skall komma in i paradiset förrän ni tror, och ingen av er kommer att tro förrän ni älskar varandra. Skall jag inte berätta något för dig som skapar kärlek mellan er om du gör detta? Gör det till en vana att hälsa varandra genom 'as-Salamu 'alaykum [Frid vare med dig!].'
(Kitab al-kaba'ir wa tabyin al-maharim (y36), 35-181).

Jag blev uppmuntrad när jag läste dessa ord, även om de knappast är lika uppfordrande som Jesu kärleksundervisning. Dessvärre försvann snabbt glädjen när jag såg överskriften till detta avsnitt, "Not loving one's fellow Muslims", dvs "Att inte älska sina muslimska bröder". Det mest lovande stället i Sharíalagen när det gäller kärlek till nästan, talar således endast om kärlek till andra muslimer. Kanske inte så konstigt att nödhjälp från muslimer till icke-muslimer lyser med sin frånvaro.

Medlem

Du vet väl om att varenda muslimsk människa är tvungen att betala 10e för att ge dom som är mindre lyckligt ställda ett relativt anständigt liv, va?

Fast din agenda är såklart att visa hur överlägsen kristendomen är, även fast du själv är ateist.
Du kan iallafall prova läsa länkarna jag skickade i förra tråden och även det jag skrev.
Är f.ö väldigt säker på att bara man faktiskt letar efter något annat än hatbudskap i Koranen så hittar man så det räcker och blir över, hade en gammal klasskamrat som var riktigt muslimsk och han pratade hela tiden om kärlek, om hur kvinnan skulle höjas upp till en piedestal, och det var vad han självklart hade läst i Koranen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag är inte ateist, jag är agnostiker. Och jag hatar islam för allt ont den religionen har gjort och GÖR i världen just nu.

Precis när vi sitter och pratar om hur "älskande" och "fredlig" religion islam är avrättas två killar som älskar varandra för att en av dom tydligen har "fel kön" enligt religionen. Samtidigt stenas en kvinna för att hon har blivit våldtagen - hon är ju smutsig!

Sluta med det där jävla hyckleriet.

Medlem

Religion = hjärntvättning. Religion är bara en stor påhitt som bara skapar en massa elände och onödiga offer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Religion = hjärntvättning. Religion är bara en stor påhitt som bara skapar en massa elände och onödiga offer.

Det skapar även jobb och Något att göra på fritiden


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av WaltX:

Religion = hjärntvättning. Religion är bara en stor påhitt som bara skapar en massa elände och onödiga offer.

Är du sjuk på riktigt? Det är helt tvärtom vad du säger, knäppgök. Kristendom är ju precis det som gör att vi får leva i fred med gud och visa kärlek till andra. Om det var ett påhitt skulle du inte leva, eller någon annan.

Som jag brukar säga, en dag vill du släppa det där och söka vidare som är meningen.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av WaltX:

Religion = hjärntvättning. Religion är bara en stor påhitt som bara skapar en massa elände och onödiga offer.

Det skapar även jobb och Något att göra på fritiden

Och en jävla massa forumtrådar här.

Medlem

Finns det verkligen inget roligare att diskutera än religion, etnicitet och en massa annat skid

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av WaltX:

Religion = hjärntvättning. Religion är bara en stor påhitt som bara skapar en massa elände och onödiga offer.

Är du sjuk på riktigt? Det är helt tvärtom vad du säger, knäppgök. Kristendom är ju precis det som gör att vi får leva i fred med gud och visa kärlek till andra. Om det var ett påhitt skulle du inte leva, eller någon annan.

Som jag brukar säga, en dag vill du släppa det där och söka vidare som är meningen.

Är det Kristendomen som får dig att leva ifred så är det snarare du som är sjuk. Vi klarar oss fint utan religioner. Tro mig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

All religion suger. Fördelar väger inte upp nackdelar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Jag är inte ateist, jag är agnostiker. Och jag hatar islam för allt ont den religionen har gjort och GÖR i världen just nu.

Precis när vi sitter och pratar om hur "älskande" och "fredlig" religion islam är avrättas två killar som älskar varandra för att en av dom tydligen har "fel kön" enligt religionen. Samtidigt stenas en kvinna för att hon har blivit våldtagen - hon är ju smutsig!

Sluta med det där jävla hyckleriet.

Ännu en person som tror för mycket på Amerikansk skit propaganda... Varför går du inte och kollar på lite mera NBC eller vad det heter?

Och du påstår då att alla personer som bor i Mellanöstern är muslimer?

En taliban t.ex påstår att han är muslim, men hur kan han vara en muslim när han är medlem i ett terrorgäng och som övertalar andra att spränga sig i luften. Han är inte muslim i mina ögon.

Men du har ju självklart startat denna tråd för att visa att Islam är en dålig religion, eller hur?

Jag vill också påpeka att självmordsattacker förekommer i Irland också, då Storbritannien och dem är i konflikt. Men självklart vill inte medierna ta upp det, för dem vill ju att andra länder ska tror att de är ett PEACE PEACE country.

Inaktiv

Och tråden heter ju självklart ''Kristendomen vs Islam'' vad skulle den annars heta?

Medlem
Skrivet av scodriem:

Ännu en person som tror för mycket på Amerikansk skit propaganda... Varför går du inte och kollar på lite mera NBC eller vad det heter?

Vad kollar du på?

Skrivet av scodriem:

En taliban t.ex påstår att han är muslim, men hur kan han vara en muslim när han är medlem i ett terrorgäng och som övertalar andra att spränga sig i luften. Han är inte muslim i mina ögon.

Precis som Bush kanske inte är kristen i vissa personers ögon.

Skrivet av scodriem:

Men du har ju självklart startat denna tråd för att visa att Islam är en dålig religion, eller hur?

Den är dålig på demokratiska rättigheter,därför hör den inte hemma i väst.

Skrivet av scodriem:

Jag vill också påpeka att självmordsattacker förekommer i Irland också, då Storbritannien och dem är i konflikt. Men självklart vill inte medierna ta upp det, för dem vill ju att andra länder ska tror att de är ett PEACE PEACE country.

Jämför på allvar självmordsattacker på Irland mot alla attacker som utförs dagligen i Islams anda? Hur många attacker förekommer det på Irland? Har inte hört talas om att det ens skulle ha skett:O Du kanske skall kolla upp din egen källa för information.

Inaktiv

Läste idag på NA= Örebros tidning, du kan också kolla på www.na.se om den finns.

Att Israel ska riva ett tusentals Palestiniska hus om jag minns rätt.

Att göra tusentals människor hemlösa, kriga i landet, deras hus brinner upp, och till slut att de inte ta sig ut ur landet.. Jaa, en liten del av befolkningen kanske är trötta på livet, förlorat sina närmaste och käraste och det kan ju leda till att de inte orkar leva mer så dem spränger upp sig själva tillsammans med 1-2 Amerikanska soldater.

Det är kanske grunden till varför folk i Mellanöstern spränger upp sig själv än i andra delar av världen? eller?

Medlem

Självmordsattack på Irland? Nej. Däremot har det varit lite stridigheter men de har upphört för länge sen.

Skrivet av scodriem:

En taliban t.ex påstår att han är muslim, men hur kan han vara en muslim när han är medlem i ett terrorgäng och som övertalar andra att spränga sig i luften.

Han gör det eftersom koranen vill att alla ska bli muslimer. Gärna med hjälp av våld. De som vägrar ska dö. (Förutom om man tillhör en monotestisk religion - de kan få leva men de får ha ett bedrövligt liv).

Skrivet av scodriem:

Och tråden heter ju självklart ''Kristendomen vs Islam'' vad skulle den annars heta?

I Sverige använder vi dock gemen (liten bokstav) när det gäller religioner.

Och tråden heter så eftersom man får kritisera den "hatiska" religionen kristendomen i Sverige men man får absolut inte kritisera den "fredsälskande och jämlika" religionen islam.

Det är ironiskt.

http://pici.se/425483/?size=fullsize

*EDIT*
Scodriem: Precis som judarna har fått utrymma många bosättningar på Gaza-remsan (till exempel). Precis som judarna blir hotade dagligen av alla grannländer. Men inte beter de sig som hjärnlösa våldsmakare. De är civiliserade.

Medlem
Skrivet av scodriem:

Läste idag på NA= Örebros tidning, du kan också kolla på www.na.se om den finns.

Att Israel ska riva ett tusentals Palestiniska hus om jag minns rätt.

Att göra tusentals människor hemlösa, kriga i landet, deras hus brinner upp, och till slut att de inte ta sig ut ur landet.. Jaa, en liten del av befolkningen kanske är trötta på livet, förlorat sina närmaste och käraste och det kan ju leda till att de inte orkar leva mer så dem spränger upp sig själva tillsammans med 1-2 Amerikanska soldater.

Det är kanske grunden till varför folk i Mellanöstern spränger upp sig själv än i andra delar av världen? eller?

Ptja, situationen är ju kolsvart i deras situation, dom för även ett krig, och har inte råd med tillräckligt många vapen för att beskydda sig själv.

Självmordsbombare är deras svar på dom maskingevär dom israeliska soldaterna bär på sig.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av WaltX:

Religion = hjärntvättning. Religion är bara en stor påhitt som bara skapar en massa elände och onödiga offer.

Är du sjuk på riktigt? Det är helt tvärtom vad du säger, knäppgök. Kristendom är ju precis det som gör att vi får leva i fred med gud och visa kärlek till andra. Om det var ett påhitt skulle du inte leva, eller någon annan.

Som jag brukar säga, en dag vill du släppa det där och söka vidare som är meningen.

Helt fantastiskt. Haleluja.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av scodriem:

Läste idag på NA= Örebros tidning, du kan också kolla på www.na.se om den finns.

Att Israel ska riva ett tusentals Palestiniska hus om jag minns rätt.

Att göra tusentals människor hemlösa, kriga i landet, deras hus brinner upp, och till slut att de inte ta sig ut ur landet.. Jaa, en liten del av befolkningen kanske är trötta på livet, förlorat sina närmaste och käraste och det kan ju leda till att de inte orkar leva mer så dem spränger upp sig själva tillsammans med 1-2 Amerikanska soldater.

Det är kanske grunden till varför folk i Mellanöstern spränger upp sig själv än i andra delar av världen? eller?

Ptja, situationen är ju kolsvart i deras situation, dom för även ett krig, och har inte råd med tillräckligt många vapen för att beskydda sig själv.

Självmordsbombare är deras svar på dom maskingevär dom israeliska soldaterna bär på sig.

Ingen kommentar. Jag diskuterar inte med kommunister. :evil:

Medlem

Vore det bättre om jag sagt att Israel har all rätt i världen att bete sig som riktiga rövhål där nere, och att dom gärna får minska levnadsrummet för palestinierna, helst med våld?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Mikaelh:
Han gör det eftersom koranen vill att alla ska bli muslimer. Gärna med hjälp av våld. De som vägrar ska dö. (Förutom om man tillhör en monotestisk religion - de kan få leva men de får ha ett bedrövligt liv).

Med hjälp av våld?
Kan du skicka källan?

Medlem
Skrivet av Greger:

Vore det bättre om jag sagt att Israel har all rätt i världen att bete sig som riktiga rövhål där nere, och att dom gärna får minska levnadsrummet för palestinierna, helst med våld?

Det här är inte en diskussionstråd om Israel.

Skrivet av scodriem:

Mikaelh:
Han gör det eftersom koranen vill att alla ska bli muslimer. Gärna med hjälp av våld. De som vägrar ska dö. (Förutom om man tillhör en monotestisk religion - de kan få leva men de får ha ett bedrövligt liv).

Med hjälp av våld?
Kan du skicka källan?

Duger koranen som källa?

"...jag [dvs Muhammed] har befallts att strida mot människor, tills de erkänner att det inte finns någon annan gud än Allah och att Muhammed är Guds profet, och förrättar bönerna och betalar zakat..." (Hadith enligt Bukhari, Volym 1, Bok 2, Nummer 24)

Medlem

MikaelH ; Nu diskuterar du iofs inte med kommunister (är jag kommunist nu? sweet!), men det är inte människor, det är folket.

Det han pratar om är det folkslag som fanns under den tiden, som var en fiende gentemot Muhammed och hans folk, och därmed så säger han som han gör (Muhammeds folk var f.ö det folk som blev anfallet).

Så den texten handlar om Muhammeds liv, och vad han gjorde under en period som _krävde_ att man gjorde sådär, olikt bibeln så är inte alla delar odödliga genom tiden, det är bara historian om Muhammed det där.

Edit ; jag hade inte tänkt diskutera Israel, jag vill bara ha ett svar på den där frågan.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av ghoül:

Finns det verkligen inget roligare att diskutera än religion, etnicitet och en massa annat skid

Det verkar inte bättre.:) Ämnen som är heta vettu.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Varför är det så bra med just islam i Sverige/världen? varför försvarar ni en religon som endast går ut på att förtrycka och hata oliktänkande? Varför jämför ni mot kristendom när ni vet att den inte är i närheten av lika barbarisk som islam? frågorna kan bli hur många som helst,men om vi ser till hur det ser ut idag på jorden så undrar jag varför ni som känner er träffade att ni måste försvara islam som är bevisat grym mot oliktänkande.

Inaktiv

Det är ju roligt att folk glömmer att Islam är den mest växande religonen i världen, det finns flera miljoner muslimer. Dem vi hör om på TV är oftast galningar, vi får aldrig nåhon riktig bild av muslimvärlden.
Både bibeln och koranen är ju lika som bär.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Ingen kommentar. Jag diskuterar inte med kommunister. :evil:

varför skapar du ens en tråd om du inte är redo att diskutera med folk som har olika åsikter, och just när tråden handlar om ett ämne där folk absolut har olika åsiker

sen vill jag bara påpeka att kristendomen inte är specielt vänliga mot homosexuella personer, så varför försvarar du dem så otroligt mycket specielt när du är agnostiker som du sagt, jag kan förstå att du hatar islam, men just detta att du försvarar kristendomen i varje tråd låter konstigt

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Mikaelh:

Ingen kommentar. Jag diskuterar inte med kommunister. :evil:

varför skapar du ens en tråd om du inte är redo att diskutera med folk som har olika åsikter, och just när tråden handlar om ett ämne där folk absolut har olika åsiker

sen vill jag bara påpeka att kristendomen inte är specielt vänliga mot homosexuella personer, så varför försvarar du dem så otroligt mycket specielt när du är agnostiker som du sagt, jag kan förstå att du hatar islam, men just detta att du försvarar kristendomen i varje tråd låter konstigt

Jag tycker att det är hemskt att kärleken mellan två män eller två kvinnor förkastas av många kristna. Men kristenheten är delad i den här frågan. Och man avrättar inte homosexuella. Tvärtom! I kristna eller ex-kristna länder är homosexualitet mer eller mindre jämställt med heterosexualitet.

Alltså... varför kristendom och islam är så olika beror ju på att religionernas "huvudpersoner" är så olika.

Muhammed "uppfann" sin religion för att tillskansa sig makt. Han tvekade inte att använda våld för att uppnå sina mål. Han våldtog 8-åriga flickor. (Ja, att ha sex med en så ung person är våldtäkt) Han satte slöjor på sina kvinnor och underåriga sexslavar (ja, han hade många) för att ha dem som objekt som ingen annan ens skulle kunna titta på. Etc etc...

Jesus "uppfann" sin religion för att han var pacifist. Han hatade våld, han hatade förtryck. Han ville att alla människor överallt skulle älska varandra. Citerar igen vad Jesus sa när de skulle gripa och döda honom:
"En av dem som var med Jesus lyfte handen och drog sitt svärd, och han slog till mot översteprästens tjänare och högg av honom örat. Då sade Jesus till honom: 'Stick tillbaka ditt svärd. Alla som griper till svärd skall dödas med svärd'."
(Matteus 26:51?52)

Deras budskap går helt isär. Muhammed ville ha makt och personlig njutning. Jesus ville ha fred och jämlikhet. "Den som tar till våld kommer bara själv att dö i slutändan". Jesus umgicks med horor, äktenskapsbrytare, skattefifflare och många andra som var helt förkastade av samhället. Muhammed hade bara avrättat dessa människor (förutom hororna som han skulle ha köpt själv, givetvis). Men Jesus mötte dessa människor med kärlek och när de kände att de faktiskt var älskade så ändrade dom flesta sig självmant - utan att få en avhuggen hand och utan att bli stenad.

Medlem

Hej, jag samlar på religionstrådar på FZ så därför postar jag här.

On-topic: Jag tror på asagugarna. Tor spöar Gud, Allah, Budda etc, Oden är visare, Freja snyggare, Frej har större fjong (så tjejerna kan dyrka en gud också), Loke orkar äta fler kebabpizzor.
Sen så har alla fikusar en egen gud: Balder.

Asatron = win.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Hej, jag samlar på religionstrådar på FZ så därför postar jag här.

On-topic: Jag tror på asagugarna. Tor spöar Gud, Allah, Budda etc, Oden är visare, Freja snyggare, Frej har större fjong (så tjejerna kan dyrka en gud också), Loke orkar äta fler kebabpizzor.
Sen så har alla fikusar en egen gud: Balder.

Asatron = win.

Den riktiga vinnaren är den Flygande Spaghetti Monstret


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Äh skit i kristendomen och islam och allt annat bullshid

ta och jämnför bara och se varför Satanismen är den perfekta och absolut bästa religionen någonsin

Dem tio budorden från Kristendommen

Citat:

1. Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig.
2. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.
3. Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.
4. Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det land som Herren, din Gud, ger dig.
5. Du skall inte dräpa.
6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.
7. Du skall inte stjäla.
8. Du skall inte vittna falskt mot din nästa.
9. Du skall inte ha begär till din nästas hus.
10. Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans tjänare eller hans tjänarinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.

Herre gud man får ju inte göra ett skid! bara lyda gud bääh det här är ju inte kul, får inte ens dräpa människor

Dem 11 Budorden av Satanism

Citat:

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.
2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
3. When in another?s lair, show him respect or else do not go there.
4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.
5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.
6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.
7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
9. Do not harm little children.
10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Hell yeaah! thats what im talking about, mer frihet här och endå ganska humant! jag får inte döda små barn men om någon jiddrar med mig på gatan så har jag rätt att

Citat:

Destroy him

Go satan!

Skriv svar