WoW invaderas av zombies - i väntan på Shadowlands

Robot
WoW invaderas av zombies - i väntan på Shadowlands

Kommer härja på fram till släppet av expansionen.

#event, #shadowlands, #zombies


Medlem

Tänkte lira nya expansionen från dag 1! Köpte sub och började lira i början av oktober och var aspepp!! Tills att dom försenade det.... Nu har jag NOLL sug att spela Shadowlands 😂

Medlem

Började faktiskt spela Wow igen sedan det ändra lvlingen.
Nu kan man typ gå igenom all kontent på sin egen tid. När det gäller shadowlands så vet jag gör lite i nuläget för att bli pepp 1-50 funkar fint atm. Lvl alts

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tänkte lira nya expansionen från dag 1! Köpte sub och började lira i början av oktober och var aspepp!! Tills att dom försenade det.... Nu har jag NOLL sug att spela Shadowlands 😂

För mig fick det motsatt effekt, fick mer sug för Shadowlands nu när jag vet att de faktiskt tar lite extra tid på sig att fixa till saker
Senaste expansionen de sköt upp releasen på var wotlk och den var en väldigt stor succé, hoppas på likartat gällande Shadowlands ^^

Avstängd
Skrivet av Brusselsprout:

Började faktiskt spela Wow igen sedan det ändra lvlingen.
Nu kan man typ gå igenom all kontent på sin egen tid. När det gäller shadowlands så vet jag gör lite i nuläget för att bli pepp 1-50 funkar fint atm. Lvl alts

Jag fattar inte nya systemet. Hur menar du att man kan gå genom allt innehåll på sin egen tid?

Medlem
Skrivet av Calez:

Jag fattar inte nya systemet. Hur menar du att man kan gå genom allt innehåll på sin egen tid?

Det är mycket smidigare nu när man kan välja en expansion och så kör man det man vill där (så kan man byta till annan om man vill) istället för att plötsligt dinga 60 och behöva gå till outlands, dinga 70 och springa till northrend osv.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Lite sugen på att köra denna prepatch men kommer inte att köra expansionen förrän några patchar in, kanske om ca 1,5år, tycker alltid att det är för mycket grinding i början av expansionerna. Funderar dessutom att att inte köra med min main utan en ny karaktär för variationens skull.

Medlem

Har spelat några månader nu och förberett mig inför Shadowlands. Första gången sen WoD som jag kommer gå in rätt hårt i början.

Har lyckats skrapa ihop ett kompisgäng som ska lira ihop, vi är väl en 5-6 personer som kommer lira mycket tillsammans.

Ragnaros Horde om någon letar efter en guild med svenskar i 30-års åldern


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Calez:

Jag fattar inte nya systemet. Hur menar du att man kan gå genom allt innehåll på sin egen tid?

För att utveckla vad Json sa, level 1-10 är introduktions-lvlar i ett nytt område, 10-50 är lvlar som du kan ta på valfri plats bortsett från Shadowlands.

Medlem
Skrivet av Calez:

Jag fattar inte nya systemet. Hur menar du att man kan gå genom allt innehåll på sin egen tid?

Du går till Chromie (Bronze Dragonflight-gnomen) och väljer sedan vilken expansion du vill levla igenom.

Du kan t.ex. börja i WOTLK och levla där 10 levlar, sedan gå till TBC för att levla där 15 levlar... sen till WOD etc. etc.

Från 10-50.

Avstängd

Ok, tack alla för förklaringarna om nya levlingsystemet. Låter ju intressant! Har suttit fast i Classic ett bra tag nu, så jag kanske skulle testa Shadowlands ändå.

Medlem

Bästa är att man kan ställa sig i kö till så gott som alla dungeons för den expansion man väljer, om man vill spela dungeons. Alla expansioner har en hel del 10-50 dungeons så det blir aldrig tråkigt om man skiftar expansion. Systemet hade dock varit bättre om det gick att ställa sig i kö för alla dungeons över alla expansioner, fattar inte anledningen till varför man inte kan göra det.

En sak som är störande är dock hur dåligt placerad Chromie är, hon är inte nära till någonting alls och tar år att springa till som låglevlad karaktär. Jag skapade en Alliance för att testa Chromie och det känns klumpigt att springa till henne om man väljer en expansion att questa i, speciellt om man vill tillbaka till Chromie för att ändra expansion.

Nu innan expansionen behövde man även göra ett pre-quest till BFA för att använda Chromie, vilket suger när BFA inte spelar någon roll längre. Blizzard tänkte inte särskilt mycket på storyn när de lade till Chromie. Hoppas de gör Chromie mer nybörjarvänlig när SL släpps, just nu är det bara en gissningslek vart man ska springa utan guide, jag kunde inte använda Chromie och fick söka en guide om varför.

Medlem

Zombie prepatch igen snacka om idé torka. spelar när det kommer nya klasser.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Lite sugen på att köra denna prepatch men kommer inte att köra expansionen förrän några patchar in, kanske om ca 1,5år, tycker alltid att det är för mycket grinding i början av expansionerna. Funderar dessutom att att inte köra med min main utan en ny karaktär för variationens skull.

Pre-Patchen är ett skämt, iaf för oss som någorlunda varit semi aktiva senaste halvåret. Gamla set transmogs och lite välfärd ilvl 110 epics som du kan lätt få från +m 7-8. Tråkigaste Pre-Patchen någonsin.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Är fascinerad av WoW. 16 år och rullar på. Hyfsad ström med innehåll(?) bra spelarbas. Häftigt.
Som EVE.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av cybo:

Pre-Patchen är ett skämt, iaf för oss som någorlunda varit semi aktiva senaste halvåret. Gamla set transmogs och lite välfärd ilvl 110 epics som du kan lätt få från +m 7-8. Tråkigaste Pre-Patchen någonsin.

Hmm kanske ska skippa då. Tack för tipset👍

Medlem
Skrivet av cybo:

Pre-Patchen är ett skämt, iaf för oss som någorlunda varit semi aktiva senaste halvåret. Gamla set transmogs och lite välfärd ilvl 110 epics som du kan lätt få från +m 7-8. Tråkigaste Pre-Patchen någonsin.

Det ska väl mer vara en catch-up för alts att fixa lite bättre gear innan expansionen släpps.
Men ja, ett nytt transmog-set eller lite roliga leksaker hade ju inte skadat...


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Hmm kanske ska skippa då. Tack för tipset👍

Man får väl ändå tänka på att det här är week 1 av 3. Allt man gör i pre-patchen leder ju upp till inträdet till shadowlands. Är man någorlunda intresserad av wows lore bör man iallafall köra igenom det. Det är absolut inte nödvändigt om man inte bryr sig om lore eller nostalgitrippar. Själv tycker jag det bygger upp stämningen att delta i pre-patchen. Att få döda gamla wotlk ikoner som skickas ner av "the jailer" är riktigt trivsamt.
Men en viss sanning finns det i det han säger. Det är nog primärt framtaget för att förbereda alts, iallafall i det här stadiet. Men det blir också vad man gör det till

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Man får väl ändå tänka på att det här är week 1 av 3. Allt man gör i pre-patchen leder ju upp till inträset till shadowlands. Är man någorlunda intresserad av wows lore bör man iallafall köra igenom det. Det är absolut inte nödvändigt om man inte bryr sig om lore eller nostalgitrippar. Själv tycker jag det bygger upp stämningen att delta i pre-patchen. Att få döda gamla wotlk ikoner som skickas ner av "the jailer" är riktigt trivsamt.
Men en viss sanning finns det i det han säger. Det är nog primärt framtaget för att förbereda alts, iallafall i det här stadiet. Men det blir också vad man gör det till

Damn, nu blev jag sugen på att spela 😄

Medlem

Det där med zombies.
Vad skapar dessa zombies?
Helt poänglöst?
Vad är syftet med att vara en zombie?
Dödade en häromdagen, fick ett loot, sedan blev jag en zombie men det känns helt poänglöst utan syfte så jag står bara still tills någon dödat mig. Lootet lämnade jag in så till slut fick jag achievement "Death Rising" men det svarar ändå inte på tidigare frågor...

https://www.wowhead.com/achievement=14750/death-rising#commen...

PvP är fruktansvärt förvirrande i WoW nu när servrarna merge'ar ihop med alla andra, allt orange är halv rött så man vet inte om det är en fiende eller vän...

1
Skriv svar