Spelhemligheter vi bär på.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vilken hemlighet du går och bär på... måste vara en tung börda.

Eller en massa gottis att se fram emot?

Glömde till och med av att nämna att jag inte har spelat GTAV heller, trots att jag spelade hela serien från 1990-talet och fram till femman. Vet inte riktigt hur det gått till. Så här i efterhand känns det bara... konstigt.

Sitter och väntar på det perfekta tillfället att spela och sedan blir det inget av istället. Den ofrivillige AAA-vägraren.

Medlem

Skaffade DLCna till Fallout: New Vegas direkt när dom släpptes, men har fortfarande inte spelat någon av dom, trots jag gillade huvudspelet.

Medlem

Jag blev tvungen att gå ner till easy i ett litet område i doom eternal. Jag skäms! Easy!!

Medlem

Lägger till:

Kört med summons i samtliga souls-borne-spel på vissa bossar efter xxx antal försök 😑

Medlem

Jag spelar allt för mycket gacha-spel på mobilen :/


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag blev tvungen att gå ner till easy i ett litet område i doom eternal. Jag skäms! Easy!!

Inget o skämmas för, jag körde stolt hela spelet på easy ☺️
Har inte tid o nöta längre, vill bara mata o må bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Köpte Witcher 3 och lät det ligga ett bra tag.
Installerade och började spela det.
Kanske 2 timmar speltid innan jag ledsnade. och har inte startad det sedan dess.

Inaktiv

Intressant drag i människan att så många ”utgår” ifrån att produkten är fel på och inte att det är en själv det ligger hos. Vanligt exempel är att så många tycker Fortnite är skit men ändå spelar uppenbarligen enormt många.

Inaktiv
Skrivet av Nomman:

Svår hemlighet att bära på. Känns som om folk tror att man "inte gillar roligt" om man inte tycker om Nintendo.

Lite som tvspelsvärldens svar på Metallica, evigheter sedan dom var bra på skiva eller live men folk fortsätter att hylla utan kritiska ögon. Nintendo har tyvärr åldrats lika dåligt som många andra Japanska utvecklare. Synd då de var en av de bättre för 20 år sedan.

Spelat WoW i cirka 900 dagar totalt effektiv speltid. Har 25+ maxlevelkaraktärer.

WoW är nog anledningen till varför jag lever idag. Det och nikotin. Har haft riktiga dippar där dessa två saker var det enda som jag hade.

Medlem

Jag gillar idle games, brukar gå offline på steam och stänga av game activity i discord för att dölja

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Intressant drag i människan att så många ”utgår” ifrån att produkten är fel på och inte att det är en själv det ligger hos. Vanligt exempel är att så många tycker Fortnite är skit men ändå spelar uppenbarligen enormt många.

Jag spelade Fortnite som fan första halvåret. Innan det blev en stor hit. Jag gillade det som fan då. Men dom la hela tiden till nya saker. Det var för mycket. Idag tycker jag inte det är bra. Det var enkelt och rent i början.

Medlem

Spelar nästan alltid spel på lägsta eller näst lägsta svårighetsgraden (självklart beroende på spel). Tycker att flödet ofta blir mycket bättre och jag får en trevligare resa, sen kan man ibland vilja ha en lite svårare utmaning.

Medlem

Min hemlighet är att spela lite i smyg då frugan är på jobbet🤫


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Lägger till:

Kört med summons i samtliga souls-borne-spel på vissa bossar efter xxx antal försök 😑

Hehe been there than that doing it again 😀

Medlem

Jag älskade "Thief:Deadly shadows" men vågade aldrig ta mig igenom Shalebridge Cradle. Jag kommer dock nu flera år senare att ge det ett nytt försök, och då ska det fan gå. Vill verkligen igenom detta spel. Även om jag ska steka hela mitt nervsystem på kuppen.


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

är smygbereoende av att levla.


signatur

//monster

Medlem

Min största spelhemlighet måste vara hur mycket tid jag lagt ner på att spela. Det håller jag för mig själv.

Medlem

Jag är inte så hypad på Cyberpunk som alla andra. Jag borde vara, det verkar cool osv, men osäker om jag kommer skaffa det eller ej :S


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Körde hela God of War på Give me a Challenge, men fick gå ner på Tell me a story for Queen of Valkyries . . . . . . Var för frustrerad för att lyckas med det på Give me a Challenge

Parragon tvång

Efter nått år i Diablo 3 når ja parragon 3000 och då loggar nån in med parragon 20000 och visar mig de mest otroliga krafter ja inte trodde fanns , alldeles lagom till Diablo 4 *)

Ja har kastat in handduken i mitt levlande , de liksom ha tappat spännings stinget


signatur

"In To The Void "

jbx
Medlem

Min hemlighet är jag älskar hårdvara, kan lätt lägga 30k+ på en dator, köpte även 3080 till ockerpris på blocket men de enda jag spelat med de kortet är age of empires 3 definitive edition. Med 2080Ti spelade jag så gott som bara Two Point Hospital.. 🤫


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

- Spelat Witcher 3 i 2 timmar för att sedan aldrig starta det igen. Varför? För att jag hatar att spela på lägre inställningar. Har ingen bra dator utan får köra på medium/low inställningar. Förstör upplevelsen. Ännu mer hatar jag att spela på mindre än 60 fps. Känns som att man kör sin skruttiga bil på en väg eller område gjort av diamant. Känns som att man totalförstör en otrolig upplevelsen som någon annan producerat/levererat.

- Vet inte vad Bloodborne är för något annat än att det är ett spel där man håller i ett vapen.

- Har aldrig spelat Zelda.

- Igår kväll skrev jag en kommentar här på FZ i tråden "Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden". Jag sa att jag hade spelat Odyssey i 10-20 timmar vilket är en lögn. Snarare 1-2 timmar. Och att det tog tid att ta sig framåt i spelet och därför slutade jag. Sanningen är att jag fastnade i en grotta i 30 minuter och blev stressad av att tiden gick när jag istället kunde göra något "produktivt". Stängde av spelet. Kände hur klockan tickade och livet blev en aning kortare. Nu har jag svårt att spela spel där man kan fastna för jag känner hur tiden rinner iväg på något fruktansvärt onödigt.

- Anledningen till att jag tvekar att köpa Valhalla är för att jag vill undvika att betala 600 kr och fastna i en grotta för att sedan aldrig mer spela spelet.

Känns som att en sten sjunkit ned från bröstkorgen. Känner mig lite lättare. Tack för dagens terapisession.

Medlem

DOOM 2016 är det senaste spelet jag klarade, och utöver det har jag svårt att ens komma på något annat spel som jag klarat.. Då har jag ändå ~1500 spel i mitt spelbibliotek.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Min sambo gav mig ett switch med Pokémon Sword samt Breathe of the Wild.

Båda spelen är verkligen 'mehh', men hennes glädje när hon gav mig det gör att jag får dåligt samvete om jag inte "älskar varje stund" i spelen.

Jag startar spelen 2-3 gånger i veckan och låtsas vara exalterad och ha otroligt kul.

Detta är påfrestande, men kan inte svika henne ... måste ha kul ... Måste klara spelen så jag kan gå vidare med mitt liv ...

Medlem

... Har aldrig köpt Skyrim i något utförande och såklart aldrig spelat det

Medlem

1. Aldrig spelat Baldurs Gate spelen.
2. Aldrig spelat Warcraft spelen.
3. Tycker San Andreas är bland de sämsta GTA spelen.
4. Aldrig spelat The Witcher 3, trots att jag köpte det för många många år sen.
5. Gillar The Sims och har spelat det väldigt mycket genom åren.

Medlem

På den tiden jag bodde hemma, 56.6k modem. Laddar ner demo av Alien vs Predator, tar ca två och en halv timme. Installerar, spelar några minuter, stänger av innan jag sett min första alien.

24 år senare... Oh, Alien isolation finns på game pass. Installerar... Startar, stänger av och avinstallerar innan jag sett min första alien.

Är nåt med den där varelsen som framkallar sånt obehag i mig. Får fortfarande mardrömmar efter att ha haft Alien maraton som jag brukar ha med några års mellanrum.

Vill verkligen spela dom där spelen, men de går inte.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Mitt första spel jag ägde var en piratkopia...

Medlem

Den enda hemilgheten jag kommer på är att jag tog sönder brorsans Zelda Game&Watch för en massa år sedan.
Har fortfarande inte berättat det för honom.

Skriv svar