Ubisoft kovänder om pc-achievements för Assassin's Creed Valhalla

Robot
Ubisoft kovänder om pc-achievements för Assassin's Creed Valhalla

Saknades "avsiktligt", men är nu "på väg".

#assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Lite för många kockar som försöker röra om i samma gryta.

Medlem

Jag blev lite förvånad över att det inte fanns några först men kom till (tvingad) insikt att jag klarar mig utan ändå. Så detta var ju goda nyheter antar jag. Frågan är bara om de kickar in retroaktivt eller om det behövs en ny omgång?

Medlem

Man undrar ju varför de först planerade att inte släppa de på PC, vad tanken bakom det beslutet är?


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Är inte achievements av ondo? Nu brukar jag knappt titta på dom ändå, men tycker alltid det är drygt när man känner att man blir tvungen att leta igenom alla banor för ett hitta nån medalj osv, istället för att njuta av spelet.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är inte achievements av ondo? Nu brukar jag knappt titta på dom ändå, men tycker alltid det är drygt när man känner att man blir tvungen att leta igenom alla banor för ett hitta nån medalj osv, istället för att njuta av spelet.

För mig är det tvärt om, känner att när man är klar med story så finns det något mer skoj att göra i spelet och fortfarande få en liten ”belöning” för det dessutom. Men förstår dom som ser det som ett tvång eller att det är en störande popup.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

så snällt av dom att göra som alla andra


signatur

//monster

Medlem

Helst har jag inga men det är en sådan ickefråga så vill folk ha det låt folk få det.

Inaktiv

Gud vilken tur, hade inte tänkt köpa det just pga detta.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Gud vilken tur, hade inte tänkt köpa det just pga detta.

Hahahaha

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är inte achievements av ondo? Nu brukar jag knappt titta på dom ändå, men tycker alltid det är drygt när man känner att man blir tvungen att leta igenom alla banor för ett hitta nån medalj osv, istället för att njuta av spelet.

Jag bryr mig inte om achievements.
Det kan vara kul senare tillfälle när man bläddrar på sidan och ser dom man fått och påminnas om spelet, eller när man fått nån ovanligt som lyser lite extra.
Men annars är det inget jag jagar eller försöker samla på mig.
Vissa jagar allt 100% då är det väll kul att dom kan få en extra utmaning med spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag skulle förstå achievements om de innebär att du får någonting för dem (typ ett nytt skin), men detta är ju inte fallet beträffande denna typen av achievements och då förstår jag verkligen inte poängen. Om folk gillar dem (oavsett om jag förstår varför) så har jag inga problem att de finns så länge jag skulle kunna stänga av dem (tycker att de är sjukt störande och bara tar mig ur spelupplevelsen), men detta känns inte som något som är möjligt på typ någon plattform, eller?

1
Skriv svar