Jul på FZ/Sweclockers

Medlem
Jul på FZ/Sweclockers

Läste ett inlägg av @Ronko i förbokningstråden och insåg att det nog kan bli ganska många som ställer in julfirandet med stora tjocka släkten i år.

Hur ser läget ut för dig?
Kommer du vara ensam eller har du någon att fira med?

Kanske finns det möjlighet att styra upp något kollektivt nöje via Discord eller utvalda spel? Om vi slår våra kloka huvuden ihop (och involverar SweClockers också) så kanske vi kan sprida lite julstämning även på ensamma gamers kammare.

För egen del håller jag mig hemma i år men eftersom jag inte är ensam i huset så går det ingen nöd på mig. Men om vi drar ihop någonting gemensamt kikar jag gärna in mellan varven. Kan ju bli ett sätt att lära känna nya människor också och avsluta det vedervärdiga året 2020 med något positivt.

Släpp lös kreatitiviteten och ge tips på aktiviteter i tråden!

Jag tänker mig att vi kan styra upp det hela via Geeks discord vad det lider eftersom den redan är etablerad.

Potentiella julstämningsspridare

  • serdyllon

  • Beera

  • Lirilesh

  • Shadee

Tips på spel / gemensamma aktiviteter

  • Among Us (gratis crossplay via mobil)

  • Streaming

  • Discord (eventuellt egen röstkanal/kategori via Geeks!)

Medlem

Roligt initiativ! Är gärna med på ett hörn, även om vi får hem svärmor + sambon så har jag en "god" anledning till att smita upp till kontoret

Moderator | Testpilot

Med risk att göra tråden lite deppig men..

I och med att morsan gick bort nyligen blir det nog bara att jag hänger med farsan, han och jag, bara för att få umgås och bearbeta första julen utan en väldigt viktig familjemedlem. Med allt vad Corona innebär och att andra nära sedan länge ordnat planer på annat håll så känns det bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med risk att göra tråden lite deppig men..

I och med att morsan gick bort nyligen blir det nog bara att jag hänger med farsan, han och jag, bara för att få umgås och bearbeta första julen utan en väldigt viktig familjemedlem. Med allt vad Corona innebär och att andra nära sedan länge ordnat planer på annat håll så känns det bra.

Beklagar verkligen. Hoppas ni kan minnas de fina minnena tillsammans till denna jul, du och farsan.

Fö. Grym ide. Kanske joinar en discord om det skulle bli något.

Skribent

Among Us känns som en kandidat att spela.

Medlem
Skrivet av Beera:

Roligt initiativ! Är gärna med på ett hörn, även om vi får hem svärmor + sambon så har jag en "god" anledning till att smita upp till kontoret

Vi kan "hämta tidningen" tillsammans

Skrivet av uberpwnage2.0:

Med risk att göra tråden lite deppig men..

I och med att morsan gick bort nyligen blir det nog bara att jag hänger med farsan, han och jag, bara för att få umgås och bearbeta första julen utan en väldigt viktig familjemedlem. Med allt vad Corona innebär och att andra nära har sedan länge ordnat planer på annat håll så känns det bra.

Beklagar verkligen, det är tufft att tappa någon som står en så pass nära. Jag tycker din plan låter som en sund prioritering. Ibland är det bra att inte fly från verkligheten, hur jobbigt det än må vara. Hoppas att ni får en fridfull jul tillsammans, trots bistra omständigheter :/

Skrivet av Lirilesh:

Fö. Grym ide. Kanske joinar en discord om det skulle bli något.

Noterat!

Skrivet av Shadee:

Among Us känns som en kandidat att spela.

Som om inte mina bidrag till tråden om "spelhemligheter" redan är tillräckligt tunga:

Jag har aldrig spelat Among Us. Men håller med dig! Av det jag sett låter det som en klockren kandidat. Kanske även Fall Guys? (behöver jag ens nämna att jag inte spelat det heller? )

Ett problem jag ser framför mig är att alla inte kommer äga "köpspelen". Men kanske kan vi dra igång en kampanj där man kan donera lite för att fler kan hoppa in? För egen del köper jag spelen om det blir något av detta - tror det är värt ett undantag till keffkebabs backloggpuritanism.

Skribent
Skrivet av serdyllon:

Vi kan "hämta tidningen" tillsammans

Beklagar verkligen, det är tufft att tappa någon som står en så pass nära. Jag tycker din plan låter som en sund prioritering. Ibland är det bra att inte fly från verkligheten, hur jobbigt det än må vara. Hoppas att ni får en fridfull jul tillsammans, trots bistra omständigheter :/

Noterat!

Som om inte mina bidrag till tråden om "spelhemligheter" redan är tillräckligt tunga:

Jag har aldrig spelat Among Us. Men håller med dig! Av det jag sett låter det som en klockren kandidat. Kanske även Fall Guys? (behöver jag ens nämna att jag inte spelat det heller? )

Ett problem jag ser framför mig är att alla inte kommer äga "köpspelen". Men kanske kan vi dra igång en kampanj där man kan donera lite för att fler kan hoppa in? För egen del köper jag spelen om det blir något av detta - tror det är värt ett undantag till keffkebabs backloggpuritanism.

Jag har aldrig heller spelat Among Us men som jag förstår det så går det att skapa en full egen lobby, något som ej går i Fall guys.

Man kan ju hoppas att spelen som ska spelas ramlar in till bra priser på Steams mellandagsrea.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med risk att göra tråden lite deppig men..

I och med att morsan gick bort nyligen blir det nog bara att jag hänger med farsan, han och jag, bara för att få umgås och bearbeta första julen utan en väldigt viktig familjemedlem. Med allt vad Corona innebär och att andra nära har sedan länge ordnat planer på annat håll så känns det bra.

Hoppas att du och far din får en trevlig jul tillsammans med mycket minnen och kärlek!


signatur

Jump in.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Vilken rolig idé! Jag är en av admins på Geeks Discord, säg till innan så skapar jag en tillfällig röstkanal/kategori för detta!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

NuZ
Testpilot
Skrivet av Shadee:

Jag har aldrig heller spelat Among Us men som jag förstår det så går det att skapa en full egen lobby, något som ej går i Fall guys.

Man kan ju hoppas att spelen som ska spelas ramlar in till bra priser på Steams mellandagsrea.

Among us är gratis på mobil med crossplay. Är exakt samma spel med samma UI. Discord appen i valfria lurar och spela på mobilen annars. Så gör jag när jag spelar AU med buddies.

Även om jag inte kan, så uppskattar jag verkligen sådana här förslag! Ta hand om er!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

Superfint initiativ!


signatur
Medlem

Fint intiativ tycker jag också! Empire Of Sin eller Cyberpunk2077 (eller varför inte RDR2) hoppas jag att jag kan lira med:

Medlem

Låter som ett mysigt initiativ. Hade gärna sett lite marathon-streaming med olika personer som varvar under dagen och så. Kommer fira ensam med min sambo i år (första julen jag inte firar med åtminstone föräldrar och syster) så det kommer nog kännas lite weird och tomt. Mysigt om man har något man kan kika in i då och då under dagen. Ordinarie julprogram på TV'n är man ju så jäkla less på.

Medlem

Ptja, både morbror och moster gick bort med 3 månaders mellanrum i somras så nu är det bara lillebror och mamma kvar, och en påbörjan-till-dement mormor så det blir nog firande med dem. Detta initiativ skulle uppskattas av många tror jag, inklusive min bror och mig.

Har inga egentliga tips men ville bara att ni skulle veta att det är ett himla fint initiativ detta. Tumme upp till allt fint folk här på FZ


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Inaktiv

Låter förbaskat trevligt! Har faktiskt funderat över hur ensam julen kommer bli för väldigt många i Sverige detta år, för mig själv så blir det hemma med fästmö och dotter så kommer bli mysigt men lite tomt utan släkten.

Jag är på i den mån det går, men för alla som sitter hemma själva så är detta väldigt fint!

Medlem

För min del blir det inget större skillnad, firar inte speciellt mycket jul, och firar det alltid med min katt, och så blir det i år också. Även julfesten på jobbet är inställd, den brukade jag gå.

Medlem

Kommer ihåg dreamhack för många år sen. Satt hemma med winamp och någon därifrån körde en stream/radio med jullåtar och gott snack imellanåt. Det var mysigt :)!

Medlem

Okej, av inläggen i tråden än så länge så känns Among Us ganska lovande. Om det dessutom går att spela gratis via mobil som @NuZ tipsade om löser det ju problemet med att alla inte sitter med samma spel i sina respektive bibliotek/plattformar.

Vad kan det finnas mer för potentiella spel att samlas kring? Gärna crossplay!

En del inlägg har efterfrågat någon form av stream också. Jag har visserligen aldrig streamat en spelsession i hela mitt liv, men har som av en händelse fri tillgång till skaplig utrustning via jobbet. Om ingen annan känner sig manad lovar jag att ta mig en funderare på det. Även gamla hundar...?

Kommer dessvärre inte ha PS5 i jul, såvida jag inte säljer ett par organ till en scalper. Men Xbox One X och en PC-rigg kommer i varje fall stå redo

Backloggens befriare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med risk att göra tråden lite deppig men..

I och med att morsan gick bort nyligen blir det nog bara att jag hänger med farsan, han och jag, bara för att få umgås och bearbeta första julen utan en väldigt viktig familjemedlem. Med allt vad Corona innebär och att andra nära sedan länge ordnat planer på annat håll så känns det bra.

<3


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Apropå jul och spel, finns det någon bra tråd med tips på julspel/snöiga spel? Hade varit mysigt att spela lite sånt nu när november närmar sig sitt slut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ftmch:

Apropå jul och spel, finns det någon bra tråd med tips på julspel/snöiga spel? Hade varit mysigt att spela lite sånt nu när november närmar sig sitt slut.

Gör en tråd och fråga!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Vad för spel skulle Ni vilja spela på detta upplägg? Kom med förslag så kan jag bifoga det vidare!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Mycket fint initiativ! Jag har spenderat en del jular ensam och önskar att det hade funnits något sånthär då. Jag och sambon blir nog ensamma, eventuellt med en av döttrarna och respektive. Är vi ensamna finns det nog tid att titta in, även om jag inte är bekant med så många namn här. Lurkare sedan det hette fragzone.

Uberpawn: ❤️ ta hand om dig och din far.

Medlem
Dagen före dagen!

Nu börjar vi närma oss. Ville bara lägga en liten påminnelse här utifall någon sitter ensam och känner för sällskap.

Jag är nog lite on/off imorgon men vi håller oss hemma i huset och barnen är utflyttade, så det blir ganska lugnt och stilla. Pinga mig här eller på Discord om ni behöver lite virtuell värme ❤️

Medlem

Missat denna tråd. Fint initiativ! Jag kanske dyker upp om det blir lite tid över!

God jul allesammans


signatur

GAMEZZ!

Medlem

Fint initiativ! Men jag är ju bara en grin olle eller gnäll gubbe eller vad nu ni alla kallar mig så jag sitter nog hellre ensam i jul än bli kallad massa saker bara för jag säger vad jag tycker.

Medlem

Blir att fira "bara" jag och sambon, roligt initiativ här


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Borde vi inte köra nån PVE server, typ Rust eller Conan Exiles, där vi kan bygga, explorea och hjälpas åt precis som vi vill?
Hur högt kan vi bygga innan det tar stopp?
Eller finns det något stopp?
Hur många hästar kan vi få plats med i ett litet 2x2 skjul

Medlem

Shadee du recenserade fel ask

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med risk att göra tråden lite deppig men..

I och med att morsan gick bort nyligen blir det nog bara att jag hänger med farsan, han och jag, bara för att få umgås och bearbeta första julen utan en väldigt viktig familjemedlem. Med allt vad Corona innebär och att andra nära sedan länge ordnat planer på annat håll så känns det bra.

<3

12
Skriv svar