Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

La casa del papel

Faktiskt väldigt kul att den inte är amerikans-, engelskspråkig. Och fruktansvärt spännande och bra. Vi binchade den helt enkelt.

Ett varningensfinger: det kommer en sista säsong. Så vi var tyvärr lite tidiga på tåget.

https://www.netflix.com/se/title/80192098


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Helt fantastisk och unik! Synd att det inte blir fler säsonger bara..

5/5

https://youtu.be/DvHJtez2IlY

Jag försökte titta på den här, tappade intresset ganska tidigt, ungefär efter att

hon hade flytt ifrån det där huset hon och ett knippe andra hölls fångna i, och nästan ramlat ner i en ravin av något slag.

Fortsätter serien i ungefär samma spår, eller blir den bättre med tiden? Jag tyckte så här långt att den var tämligen medioker. Inte skräp, men inte bra heller.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

KoP
Medlem

Yellowstone Säsong 1.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag försökte titta på den här, tappade intresset ganska tidigt, ungefär efter att

hon hade flytt ifrån det där huset hon och ett knippe andra hölls fångna i, och nästan ramlat ner i en ravin av något slag.

Fortsätter serien i ungefär samma spår, eller blir den bättre med tiden? Jag tyckte så här långt att den var tämligen medioker. Inte skräp, men inte bra heller.

Vad tråkigt att du fick det intrycket.
Andra säsongen är väldigt annorlunda då det blir en ny storyline som efter några avsnitt knyter ihop med den första. Jag gillade bägge säsongerna starkt


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

FM-guru
F.d. Sisyr

The Boys, säsong 2. Överlag bra skit, och den enda TV-serien om superhjältar jag sett som jag gillat. Intressant cliffhanger som lär utgöra grunden för narrativet i säsong 3 också.

Medlem

Cursed
Netflix, en säsong.

En annorlunda tolkning på Arthursagan, som börjar lite långsamt, och har sina svackor lite här och där. Men den är ändå tillräckligt bra (tycker jag) för att utan tvekan vara värd betyget Tre magiska svärd av Fem

Trailer med de vanliga spoilersarna (Hur tusan böjer man det ordet?) nedan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Såg också klart The Boys - Säsong 2.

Riktigt bra säsong, men några karaktärer skiner lite svagare än första säsongen och hamnar lite i skymundan och bara finns där på ett hörn, kanske för att vara några som ska att bidra mer i säsong 3? Kalas bra serie är det fortfarande, rå humor, blod och allt vad man kan önska ett mörkt superhjälteuniversum, det blir allt annat än ett Marvel-barnkalas.

Medlem
Lovecraft Country - Säsong 1 (HBO Nordic)

En väldigt egen serie som jag tycker var superb.
Riktigt cool setting, bra karaktärer och intressant handling.
Hoppas på en säsong till.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av denkaforss:

En väldigt egen serie som jag tycker var superb.
Riktigt cool setting, bra karaktärer och intressant handling.
Hoppas på en säsong till.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BM2ExMmZlZDQtOTJiZC00Y...

Har inte fått tummen ur att se den än.
Misstänker att den är lite för woke och tvångsmatande för min smak.

Hur upplevde du den biten och är det något du brukar reagera på i vanliga fall?

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Har inte fått tummen ur att se den än.
Misstänker att den är lite för woke och tvångsmatande för min smak.

Hur upplevde du den biten och är det något du brukar reagera på i vanliga fall?

Alltså jag tycker den är woke på rätt sätt. Den utspelar ju sig precis efter att slaveriet upphört i USA och rasismen/förtrycket hänger tungt i luften.
Jag tyckte kombinationen av detta samhälle med Lovecraft och magi gjorde det till något riktigt speciellt.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Alltså jag tycker den är woke på rätt sätt. Den utspelar ju sig precis efter att slaveriet upphört i USA och rasismen/förtrycket hänger tungt i luften.
Jag tyckte kombinationen av detta samhälle med Lovecraft och magi gjorde det till något riktigt speciellt.

Låter ju helt okej ändå. Sålänge man inte blir sondmatad med ”White man bad, black man good” genom hela serien så borde det väl gå att se Tack för infon!

Medlem

Är sen på sista säsongen, och tog tillfälle i akt att se om de första tre säsongerna innan jag nu avslutade "Preacher" baserad på serienovellerna med samma namn.

Jag är inte stort fan av serietidningar och seriealbum men Preacher är en jag läst och verkligen gillar.
TV-Serien avviker en hel del från originalet men allt stort övergripande är desamma och tv-serien enligt mig gör ett fantastiskt jobb att återskapa serietidningens absurda galna värld på ett roligt och intressant sätt.

TV-Serien håller gott hela vägen igenom och avslutningen är om möjligt bättre än serietidningens. Kul när en serie håller måttet hela vägen igenom!

Rekommenderas starkt om du inte tar allt på så stort allvar
Extra plus för det fantastiska titelspåret som passar så perfekt till serien!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Queen’s Gambit 8/10

Riktigt bra serie om en föräldralös flicka som finner trygghet och verklighetsflykt i schack/

Bra skådespelare och klockrent filmat blandat med bra soundtrack.

Rekommenderar även till såna som inte tycker schack är intressant

Medlem

Sækert redan sagt men The Boys och The Expanse på Amazon Prime, riktigt bra!

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Alltså jag tycker den är woke på rätt sätt. Den utspelar ju sig precis efter att slaveriet upphört i USA och rasismen/förtrycket hänger tungt i luften.
Jag tyckte kombinationen av detta samhälle med Lovecraft och magi gjorde det till något riktigt speciellt.

Har sett 3 avsnitt av den nu och tycker den är skön om man lyckas bortse från att man blir sondmatad varje minut för att trigga ens white guilt.

Jävligt tröttsamt men förväntade mig inget annat av en Jordan Peele-produktion heller förvisso.

Allt han gjort senaste åren skriker ”white man bad, black people best!” och låt stå!

Trots den uppenbara propagandan i serien kommer jag kolla vidare då jag gillar alla små övernaturliga element i serien.

Medlem

Dag. Norsk TV-serie med bland annat Tuva Novotny i en av huvudrollerna. Den gick mellan 2010 och 2015. Beskrivs så här:

"Dag is a Norwegian comedy series about a marriage counselor who think people should live in solitude. He hates spending time with other people..."

Bra och i första hand roligt manus, med trevliga skådespelare.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Har sett 3 avsnitt av den nu och tycker den är skön om man lyckas bortse från att man blir sondmatad varje minut för att trigga ens white guilt.

Jävligt tröttsamt men förväntade mig inget annat av en Jordan Peele-produktion heller förvisso.

Allt han gjort senaste åren skriker ”white man bad, black people best!” och låt stå!

Trots den uppenbara propagandan i serien kommer jag kolla vidare då jag gillar alla små övernaturliga element i serien.

Förstår din poäng.

Kul att du vill kolla vidare iaf och ja, de övernaturliga elementen är mycket intressanta.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

October Faction

Netflix, en säsong.

Jag hatar verkligen att det inte kommer att bli någon säsong två av den här. (Om inte Netflix av någon anledning ändrar sig.)

Handlingen kretsar kring ett par vampyrjägare.

Fyra av Fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

I am not okay with this

Netflix, en säsong.

Välgjord, men en smula tråkig dramaserie om en sjuttonårig tjej som inte är riktigt som alla andra.

Hela säsongen känns som en enda lång teaser inför säsong två, om det nu någonsin kommer en sådan.

Två av Fem.

Trailer full av spolers kommer här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Estonia fyndet som förändrar allt

hoppas det kommer någon mer dokumentär från evertsson

Medlem

Blood of Zeus

Netflix, en säsong.

En alternativ tolkning av den grekiska mytologin som jag gillade skarpt.

Fyra titaner av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent

Modern Family sista säsongen. Tror det var 10de.

Medlem

Bestämt mig för att kolla Breaking Bad alla säsonger+film igen.
Är i mitten på säsong två än så länge, är fortfarande ett mästerverk, känns om möjligt ännu bättre än när jag såg den för drygt tio år sen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skribent
Skrivet av alias:

Bestämt mig för att kolla Breaking Bad alla säsonger+film igen.
Är i mitten på säsong två än så länge, är fortfarande ett mästerverk, känns om möjligt ännu bättre än när jag såg den för drygt tio år sen.

Har du sett "Better Caul Saul"? Jag är på fjärde säsongen. Riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

The Boys, säsong 2. Överlag bra skit, och den enda TV-serien om superhjältar jag sett som jag gillat. Intressant cliffhanger som lär utgöra grunden för narrativet i säsong 3 också.

Tack förresten att du tog upp The Boys. Jag blev nyfiken och nu har jag sett båda säsongerna. En riktigt underhållande serie. Som du skrev, bra skit. 😊👍

Medlem

Battlestar Galactica, ojämn men överlag bra.
Kändes lite som att dem hittade på saker kors och tvärs på slutet.
Rymdstriderna är riktigt bra emellanåt.

Medlem
Skrivet av Theade:

La casa del papel

Faktiskt väldigt kul att den inte är amerikans-, engelskspråkig. Och fruktansvärt spännande och bra. Vi binchade den helt enkelt.

Ett varningensfinger: det kommer en sista säsong. Så vi var tyvärr lite tidiga på tåget.

https://youtu.be/hMANIarjT50

https://www.netflix.com/se/title/80192098

Jag älskade S1 och s2 tyckte jag också var bra, har bara sett ett avsnitt av s3. Borde jag ge s3 en till chans?

Anledningen till att jag slutade titta skriver jag i spoiler

Jag tyckte serien gick ifrån att vara genialisk och smart till att bli fokus på massa kärleks-drama

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag älskade S1 och s2 tyckte jag också var bra, har bara sett ett avsnitt av s3. Borde jag ge s3 en till chans?

Anledningen till att jag slutade titta skriver jag i spoiler

Jag tyckte serien gick ifrån att vara genialisk och smart till att bli fokus på massa kärleks-drama

Håller med till en viss del. Men upplever inte att det tar över. Jag tycker det gav lite mer dynamik, eller ännu mer, och lade till lite extra på den mänskliga faktorn.

Sluta absolut inte på s02. Har du/ni kommit så långt - keep on going!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Håller med till en viss del. Men upplever inte att det tar över. Jag tycker det gav lite mer dynamik, eller ännu mer, och lade till lite extra på den mänskliga faktorn.

Sluta absolut inte på s02. Har du/ni kommit så långt - keep on going!

Ska ge det en chans till! 😀

Medlem
Skrivet av Shadee:

Har du sett "Better Caul Saul"? Jag är på fjärde säsongen. Riktigt bra.

Absolut, om möjligt minst lika bra som BB.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skriv svar