PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Fruxen:

Men man blir ju lite ledsen på ögat när man går in på tradera.

https://www.tradera.com/search?q=playstation%205&categoryId=0...

Folk är ju så totalt efterblivna och budar på det så.... förstår att det säljs.

Medlem
Skrivet av StiffeBiffe:

Precis hämtat ut min PS5 från postombudet. Jag var en av dem som beställde från EG igår efter 12, men fick blankt på leveransdatum på bekräftelsen. Står det inget datum så tolkar deras system det som omgående leverans. Det fick jag höra från kundtjänst iaf. Låter som en bugg i deras system för oss som fick blankt på leveransdatum och beställde efter 12. Känns lite fel att ha gått före er andra som beställde vid 9. Hoppas ni får era snart också!

När jag lyckades köpa ett så stod det att det fanns i lager - alltså inte lev 2020-12-04 eller liknande.
Kanske är en liten separat batch av konsoler som man lyckats köpa

Medlem

För er vars konsol skickades idag från Elgiganten:

Pratade precis med en person på Bring som tydligen ska veta hur detta med hemleverans fungerar och hon var klar och tydlig med att varan inte kommer snabbare om man ändrar till hemleverans. Poängen med att ändra till hemleverans är om man vill ha varan skickad hem och på så sätt slipper man åka till ombudet och att man kan själv välja tid för leveransen.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Ringde Bring nu och de sa att det inte är någon skillnad i datum på hemleverans eller ombud då det åker ut i samma bil. Fick leveransbrev innan lunch men Bring har inte fått in något ännu så verkar som att man får vänta tills efter helgen. Fick Demon's souls idag iallafall så jag kan titta på förpackningen under helgen om inte annat

Medlem
Skrivet av omgponies:

Ringde EG och jag kommer att få min 7:e December och fick kvitto.
Har man valt faktura så är det normalt att den står som Under Behandling.
Fick bokningsbekräftelsen 12:11 igår.

Köpte du digital edition?

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Folk är ju så totalt efterblivna och budar på det så.... förstår att det säljs.

Jo det är ju förväntat i en marknadsekonomin där efterfrågan är större än utbudet.

Man kanske också kan glädjas åt att det ”bara” finns ca 100st på tradera. Det gör ju ingen större skillnad för folk som står i kö.

Men hade varit fint om man kunde få Tradera att tvinga säljare att donera mellanskillnaden till Rädda Barnen eller något. Då hade man kunnat lösa det så att folk som vill kan betala 10000kr för en PS5 med moral och samvete i behåll.. jaja i en perfekt värld

SoL
Medlem
Skrivet av Fruxen:

Jo det är ju förväntat i en marknadsekonomin där efterfrågan är större än utbudet.

Man kanske också kan glädjas åt att det ”bara” finns ca 100st på tradera. Det gör ju ingen större skillnad för folk som står i kö.

Synd att folk är så desperata. Tycker tradera och blocket osv ska sätta stopp när sånt här händer.

Medlem

Fick mitt leveransmail från Elgiganten vid 22.27 igår kväll. Paketet är också spårbart via Bring vid 23.55. Fick min beställningsbekräftelse vid 12.10 utan lagersaldo i mailet. Disc versionen och ordernummer 110415****

Den har planerad leverans mellan 17-22 idag

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Ny info från Inet är att de har täckt upp för bokningar fram till April 2020.

Ironiskt nog bokade jag efter det hos just Inet, men innan hos WH. Murphy, oh, Murphy.

Det här var ju ändå positivt.
Jag har bokat Inet + Webhallen i juni 2020.
Webhallen har alltså täckt till Oktober 2019
Inet April 2020
=Betydligt bättre läge på Inet

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är väl inget att sura över, vi ska alla vara glada att vi får en innan jul, hade inte brytt mig om din skickats istället för min. Kundtjänst blir väl nersolkade av samtal på de mest basala grejerna, gissar starkt att du får olika svar beroende på vem du pratar med och när på dagen rörande dessa typer av fråger, om inte annat blir de ju rätt tydligt i tråden när folk redogör för svar som går stick i stäv mot varandra från en timme till en annan.

Jag tror inte att någon är sur men vi ska också komma ihåg att det är lätt att vara stor som segrare, men svårare i nederlag. Menar absolut inget illa! Som jag skrev tidigare, alla här är segrare som får en trots att vi lyckats beställa så sent. Men jag har själv varit med om att Elgiganten levererat till sådana som beställt dagar efter mig, vilket gjort att jag missat min leverans och fått vänta på nästa. Det vill säga vänta en månad extra. Jag tror det handlar om att rätt ska vara rätt. Jag är superglad för alla som har fått tag på det, på alla sätt och vis, men samtidigt kan jag tycka att Elgiganten borde kunna sköta det bättre när allt ligger i ett system. Jobbar själv med systemutveckling och kan tycka att en sifferserie inte borde vara så svår att följa. Men vad vet jag


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Min order skickas den 8 december beställde efter 12 igår på EG

Medlem
Skrivet av Jacoby_s:

Antar att du menar du bokade en standard och inte digital vid det datumet? I sådana fall bytte du till digital när Inet gick ut med den infon?

Ja Precis, 5 minter efter mejlet kom att man kunde byta till digital, så gjorde jag det.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem

Fick under morgonen ett mail från Webhallen att jag kan hämta mitt ps5 idag. YES, JÄVLAR VAD GLAD MAN BLIR.

Vart mycket snack om elgiganten det sista. Jag trodde först jag skulle fått mitt ps5 i december då det var det som stod i mailet som skickades ut i början på veckan.

Beställde: 2020-06-21
Digital Edition
Hämta i butik (Göteborg)

Medlem
Skrivet av e3henri:

Det här var ju ändå positivt.
Jag har bokat Inet + Webhallen i juni 2020.
Webhallen har alltså täckt till Oktober 2019
Inet April 2020
=Betydligt bättre läge på Inet

Absolut. Men för mig har det varit stolpe ut hela vägen, så blev mest lite trött på att få det kastat i ansiktet ännu en gång hur jävla illa det var att förlita sig primärt på WH. Hade jag bokat hos Inet samtidigt som hos WH hade konsolen varit här nu. Det är många sura läropengar man har fått tugga i sig den senaste tiden, inte minst under gårdagens fullständiga haveri hos EG.

PS6 kommer jag förboka i alla Europeiska länder från alla ÅF som erbjuder återköp. Lesson learned

Medlem

Jag var i kontakt med Bring på chat just nu och de kunde bekräfta att de inte tagit emot mitt paket. Tydligen hade de bokat upphämtning av många enheter på pall just idag. Kan vara så att några extraenheter behandlades annorlunda och slank före i denna process. Känns rimligt att Elgiganten vill göra en större leverans när de vet att de skickar en stor batch. Sen insåg de att det blev några extra över och dessa skickades iväg tidigare eller på annat sätt 🤷🏻‍♂️


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Köpte du digital edition?

Skiva

Medlem
Skrivet av induce:

Jag var i kontakt med Bring på chat just nu och de kunde bekräfta att de inte tagit emot mitt paket. Tydligen hade de bokat upphämtning av många enheter på pall just idag. Kan vara så att några extraenheter behandlades annorlunda och slank före i denna process. Känns rimligt att Elgiganten vill göra en större leverans när de vet att de skickar en stor batch. Sen insåg de att det blev några extra över och dessa skickades iväg tidigare eller på annat sätt 🤷🏻‍♂️

Uppskattar att du har delat med dig av din svar från Elgiganten och Bring, stort tack!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av induce:

Jag var i kontakt med Bring på chat just nu och de kunde bekräfta att de inte tagit emot mitt paket. Tydligen hade de bokat upphämtning av många enheter på pall just idag. Kan vara så att några extraenheter behandlades annorlunda och slank före i denna process. Känns rimligt att Elgiganten vill göra en större leverans när de vet att de skickar en stor batch. Sen insåg de att det blev några extra över och dessa skickades iväg tidigare eller på annat sätt 🤷🏻‍♂️

Har du också "Meddelande om försändelse på väg via e-post" och "Meddelande om försändelse på väg via SMS" som de enda uppdateringarna på Bring?

Medlem
Skrivet av induce:

Jag var i kontakt med Bring på chat just nu och de kunde bekräfta att de inte tagit emot mitt paket. Tydligen hade de bokat upphämtning av många enheter på pall just idag. Kan vara så att några extraenheter behandlades annorlunda och slank före i denna process. Känns rimligt att Elgiganten vill göra en större leverans när de vet att de skickar en stor batch. Sen insåg de att det blev några extra över och dessa skickades iväg tidigare eller på annat sätt 🤷🏻‍♂️

Hur lyckades du komma i kontakt med dem via chaten? Lyckas inte komma förbi deras bot och få chata med en riktigt människa...:)

Löste det tillslut efter lite tjatande på boten

Medlem

Beställde PlayStation 5 (Standard Edition) igår på EG kl. 12:12 (betalade direkt med Swish). Fick sms/mail från Bring kl. 07 imorse att mitt paket håller på att förberedas för leverans. Kontaktade Bring via chatt för några timmar sedan och dom sa då att mitt paket inte hade lämnat Elgigantens lagervaruhus än. Så mitt PS5 kommer förmodligen nästa vecka eller i början på december om dom nu sitter och håller på mitt paket av någon anledning.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Min blev från den batch EG får in i början av dec. Skitglad ändå.

Bättre än nån gång vet inte i framtiden.
Skönt!

En tröst att veta att du lyckades knipa en. Om man offrar sin själ till Instagram så är man tamejfan värd att få en PS5:a också.

På det temat måste jag googla hur man raderar ett Insta-konto

Skrivet av Rattatosk:

Fick mitt leveransmail från Elgiganten vid 22.27 igår kväll. Paketet är också spårbart via Bring vid 23.55. Fick min beställningsbekräftelse vid 12.10 utan lagersaldo i mailet. Disc versionen och ordernummer 110415****

Den har planerad leverans mellan 17-22 idag

Exakt samma här! Sjukt förvånad, i och med att jag lade in beställningen igår vid 12.04 ungefär på Elgiganten (Disc Drive-versionen).
Fick dock boka om leveransen till imorgon förmiddag istället pga. socialt umgänge ikväll, men jag ska inte klaga :).

Medlem

Jag la en beställning på EG igår kl 13:40. Ringde till dem idag och dem sa att jag får den levererad 7 dec.
Disc version med expressfrakt. Dock funderar jag på om express frakten verkligen påverkar något i det fallet. Kan lika gärna spara 80 spänn om det kommer fram samma dag.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

En tröst att veta att du lyckades knipa en. Om man offrar sin själ till Instagram så är man tamejfan värd att få en PS5:a också.

På det temat måste jag googla hur man raderar ett Insta-konto

Haha, tack.

Jag låter nog mitt konto ligga i dvala. Måste ju följa FZ!

Medlem

Känner mig som Elgigantens PS5 text "HELT SLUT - INGEN BEKRÄFTAD LEV". Är det någon i Stockholms området som har en för mycket och vill sälja en med disk till mig för 7k?

Medlem
Skrivet av Anwest:

Uppskattar att du har delat med dig av din svar från Elgiganten och Bring, stort tack!

Så lite så! Vet hur mycket andras efterforskningar hjälper mig stilla min oro, haha

Skrivet av quaddern:

Har du också "Meddelande om försändelse på väg via e-post" och "Meddelande om försändelse på väg via SMS" som de enda uppdateringarna på Bring?

Stämmer! Men det betyder ändå att det är på väg så vi får våra konsoler tids nog. Det är mer än man kan säga för vissa som stått i kö i över ett år (lider med er!) så får väl vara glada för det

Skrivet av MrDuco:

Hur lyckades du komma i kontakt med dem via chaten? Lyckas inte komma förbi deras bot och få chata med en riktigt människa...:)

Löste det tillslut efter lite tjatande på boten

Haha. Så gjorde jag också! "Jag vill prata med en anställd!" skrev jag, och då kopplade de vidare mig.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Fick min PS5 standard levererad nyss, beställde igår vid 12:10 med expressleveransen från EG. Helt sjukt, 29h efter beställning. Lycka till allihop!

Medlem

Beställde Digital Edition från Amazon igår natt. Kom med UPS idag vid 15:00. Unboxing time. Good luck fellow hunters.

Medlem
Skrivet av Dagglii:

Fick min PS5 standard levererad nyss, beställde igår vid 12:10 med expressleveransen från EG. Helt sjukt, 29h efter beställning. Lycka till allihop!

Det är skönt att det kan svänga åt det bra hållet ibland också! Happy gaming! 😁🎮


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Jag beställde digital från EG vid lunch och för mig står det reserverad som status men i bekräftelsemejlet står det leverans 7:e dec. Någon som har liknande? Vet inte ens om jag ska ha kvar den då jag köpte Xbox series s förra veckan

Skriv svar