Spelguider: skulle du köpa en?

jbx
Medlem

Har en till Pokémon Blue, välanvänd och sliten.
Har även en till GTA 5 som är oöppnad, köpte med den till Collectors edition där jag även fick med en keps.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

när jag var liten så köpte jag några guide böcker till Final fantasy 7 och Phantasy star online. Båda för dels för samlar object men också för dom hjälpa en del , detta var också på den tiden där det inte bara gick att hitta allt på nätet om man ville, så som 100% ett spel t,ex hitta alla hemliga vapen eller så, I spel som final fantasy vill ja gärna 100% genom hitta alla skatter etc, Men jag tycker det är bara dumt att spela igenom samma story flera gånger när man kan göra allt på första spelgenomgången så, jag har inge problem med att titta up så jag inte missar skatter jag går förbi I sådana spel, eftersom dom oftast gör så att man inte kan gå tillbaka om man missar något I dessa spel heller.

Medlem

Den senaste jag köpte var till FFX hösten 2003. Numer kollar jag internet då varje spel har en egen wiki (känns det som iaf) Rör det sig om äldre spel kan jag tänka mig att skaffa en fysisk guide men med modernare spel kan en patch som i bästa fall kanske ändrar lite stats och sånt förmodligen göra en fysisk guide smått inaktuell.. såvida det inte släpps nya upplagor med varje patch eller uppdatering 😌🤭

Medlem

Den första och enda som jag köpt var för Oblivion. Och det var mest ett impulsköp när jag råkade gå förbi och se den. Läste den från pärm till pärm under genomspelningen. Tyckte faktiskt att det var lite mysigt att sitta och bläddra i den när jag väl satt och spelade. Skulle kunna tänka mig köpa en igen till nästa Elder Scrolls.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Köper gärna snygga guideböcker för att ha till samlingen.

Ser inget fel i att den hjälper till vid första gången man spelar igenom ett spel, tycker det är rätt gött att ha en bok att bläddra i om man vill ha svar på något.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Brukade göra det innan internet var tillgängligt på det sätt det är idag. Idag är det bara bortkastade pengar.

Medlem

Fick en stor World of Warcraft TBC guide bok när jag var yngre och började spela wow. Varje gång man inte spelade låg man o bläddrade i den

Medlem

Kommer ihåg att jag köpte en till Zelda Ocarina of Time. Riktigt trevligt att bläddra i ett stort häfte och få lite hjälp med templen då jag enbart var 10 år.

KoP
Medlem

Köper så lite böcker som möjligt. :'D

Avstängd

Köpte den officiella guideboken till GTA San Andreas back in the days.
Borde nog ha den kvar någonstans. Måste kolla hos mina föräldrar nästa gång jag besöker dom.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Förutom att de kanske är snygga i bokhyllan så måste det ju vara fruktansvärt onödigt eller? Så fort en ny patch kommer kan ju massa saker ha användas. Antar att man inte får upplaga 2 gratis bara för att man har köpt första boken =P

Medlem
Skrivet av Checker:

Köpte den officiella guideboken till GTA San Andreas back in the days.
Borde nog ha den kvar någonstans. Måste kolla hos mina föräldrar nästa gång jag besöker dom.

Ja, den är tjusig!


signatur

autograph

12
Skriv svar