Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 lär dröja till andra halvan av 2021

Medlem

Får dröja så länge det tar så länge man får spela det. Längtar då första delen är magisk

Medlem

Jag vill ändå hoppas och tro på spelet även om det börjar bli svårt. Mycket står ju på spel för Paradox, som ju inte direkt är kända för den här typen av spel utan ett mycket smalare fält.
Helst hade jag nog ändå sett att CCP hade behållit licensen och gjort något helt annorlunda av den, precis som de envisats med när det gäller EVE. Tyvärr har ju inte deras andra projekt gått sådär lysande.
Ett av få spel jag har förbeställt eftersom jag satt på en jäkla massa kuponger på Steam när jag köpte Index, så det har inte "kostat" mig en krona. Vem vet, jag kanske får tillbaka kupongerna i reda pengar snart...

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Jo man får döma när det gäller legacys av spelserier, historiskt sett har sådana här problem /förseningar bara inneburit sjaskiga slutprodukter och ska man förvalta ett arv (nu är det sjuuuukt många år sen man spela 1an) så får man inte chansa med gameplay/narrativ eller ens få för sig att anlita fel folk/swappa folk under produktionen.
Det är ju därför det är försenat, att man inte har haft en färdig idé, i slutändan blir det en kass produkt och spelserien är = död i åtminstone 10 år till iaf

Jag tycker fel företag utvecklar det. Om de inte har en färdig ide, det är inte som att det inte finns äventyr och lore för Vampire världen, så känns det att de gör det bara för att göra det och att man kan tjäna pengar på det. De borde skämmas.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar