Mellandagsrea 2020

Backloggens befriare

Du köpte väl inte fler än 2 nu, hoppas jag?


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

Du köpte väl inte fler än 2 nu, hoppas jag?

Man vill ju ha stereo?


signatur
Dödgrävaren

Lite sjukt att de får sälja den som "10kkr" rea, när den kostat mellan 12-14kkr under det gågna året, bara mystiskt blivit 10kkr dyrare i början på December för att sedan kunna reas ut.

Edit: Nu hade iofs webhallen haft den 10kkr dyrare under året så det får väl ses som OK.

Backloggens befriare
Skrivet av JackG100:

Lite sjukt att de får sälja den som "10kkr" rea, när den kostat mellan 12-14kkr under det gågna året, bara mystiskt blivit 10kkr dyrare i början på December för att sedan kunna reas ut.

Edit: Nu hade iofs webhallen haft den 10kkr dyrare under året så det får väl ses som OK.

Klassiskt handlarknep.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Philips gör bra grejer + prima ljud! 👍

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av A1200G:

Philips gör bra grejer + prima ljud! 👍

Ja, stora anledningen till att jag valde denna, orkar inte riktigt med separat soundbar.


signatur
Medlem
Skrivet av A1200G:

Philips gör bra grejer + prima ljud! 👍

Mina två eltandborstar säger emot..😆


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Mina två eltandborstar säger emot..😆

Använder deras hårklippare sen år 2000...

PS När det gäller eltandborstar så ska du ha Braun Oral-B:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3741260

@deezel: Där ser man, smaken är som baken. Jag har också testat massa olika Oral-B och just den modellen är enligt mig den bästa och mest prisvärda. Har sett att Philips finns men aldrig testat då Oral-B fungerar ypperligt för mig. Beprövad tysk ingenjörskonst.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Använder deras hårklippare sen år 2000...

PS När det gäller eltandborstar så ska du ha Braun Oral-B:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3741260

Bytte själv från Braun Oral-B till Philips sonicare för snart fem år sen. Ångrar mig inte, den är mycket bättre än Braun (körde olika Braun i 15+ år innan jag bytte). Var lite obehag de första dagarna innan man vande sig, men de gör rent mycket bättre

@A1200G: Jag läste runt lite innan jag bytte och det var många som kom från Braun som sade den var bättre. Tänkte mest att jag testar väl. Men men, kvar blev man

Medlem

Får jag fråga varför du valde den? Du får en OLED från LG för ungefär samma peng nu.

Medlem

Ska börja plugga och är ute efter en laptop. Smärtgränsen ligger väl runt 7 lax.
Spelar bara konsol nu för tiden. Men den får absolut inte va seg. Och den kommer ersätta våran gamla stationära hemma för vardagssysslor och sortering av bilder på barnen. Gör ju iofs inget om den har lite gamingpotential om man får tråkigt nån gång. Tittar på dig Diablo 4 om du nu släpps inom rimlig framtid.

Som sagt. Sista processorn jag hade koll på va typ i5 2500k. Så behöver lite tips.

Kikat på denna: https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/203383...

Nån som kan peka mig åt annat håll eller är den bra bang for the peng?

Medlem

Jag vill inte ha spel, jag vill ha rea på tillbehör.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vamp:

Får jag fråga varför du valde den? Du får en OLED från LG för ungefär samma peng nu.

Fast inte med soundbar va? Ville ha en enkel stilren lösning och med tanke på att min gamla tv var tio år gammal skulle allt nytt vara hundra gånger bättre.


signatur
Medlem

Liten varning Elgiganten påstår dom har rea på sega mega mini för 1095 och du spar 405kr. Det är ren lögn jag köpte min för 690kr på Elgiganten den 19e så sedan dess har dom höjt priset på den till 1500kr bara för o sänka den till 1095 och lossas det är rean på den.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Liten varning Elgiganten påstår dom har rea på sega mega mini för 1095 och du spar 405kr. Det är ren lögn jag köpte min för 690kr på Elgiganten den 19e så sedan dess har dom höjt priset på den till 1500kr bara för o sänka den till 1095 och lossas det är rean på den.

Var det någon rea när du köpte den?

Medlem
Skrivet av Thane:

Var det någon rea när du köpte den?

nope var ingen rea när jag köpte den.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Liten varning Elgiganten påstår dom har rea på sega mega mini för 1095 och du spar 405kr. Det är ren lögn jag köpte min för 690kr på Elgiganten den 19e så sedan dess har dom höjt priset på den till 1500kr bara för o sänka den till 1095 och lossas det är rean på den.

Reagerade lite när jag såg det också, då mindes jag inte fel alltså. Riktigt illa av dem.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Reagerade lite när jag såg det också, då mindes jag inte fel alltså. Riktigt illa av dem.

jo men det är lite så företag gör dom höjer priset och på rea så sänker dom det o påstår det är rea.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Duke_Gamer:

jo men det är lite så företag gör dom höjer priset och på rea så sänker dom det o påstår det är rea.

Har för mig att det inte är tillåtet?


signatur
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Liten varning Elgiganten påstår dom har rea på sega mega mini för 1095 och du spar 405kr. Det är ren lögn jag köpte min för 690kr på Elgiganten den 19e så sedan dess har dom höjt priset på den till 1500kr bara för o sänka den till 1095 och lossas det är rean på den.

Är det i fysisk butik du sett det? Frågar för att jag inte ser att de skulle rea den på hemsidan (jag kan ha blivit blind också). Ser inte heller på Prisjakt att EG skulle varit över 1095 under Q3-Q4.

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Tom76:

Är det i fysisk butik du sett det? Frågar för att jag inte ser att de skulle rea den på hemsidan (jag kan ha blivit blind också). Ser inte heller på Prisjakt att EG skulle varit över 1095 under Q3-Q4.

nä det var på hemsidan jag bestälde 690kr. Men det lustiga är också dom hadde också till salu Segausb handkontroller för tror det var 269 eller så nu är dom helt borta från hem sidan som dom alldrig funnigts.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

nä det var på hemsidan jag bestälde 690kr. Men det lustiga är också dom hadde också till salu Segausb handkontroller för tror det var 269 eller så nu är dom helt borta från hem sidan som dom alldrig funnigts.

Jag var nog lite otydlig. Jag menade vart du sett att de höjt priset till 1500 och vart det stod att de reade den till 1095. Syntes inte på hemsidan när jag kollade.

Medlem
Skrivet av Tom76:

Jag var nog lite otydlig. Jag menade vart du sett att de höjt priset till 1500 och vart det stod att de reade den till 1095. Syntes inte på hemsidan när jag kollade.

Ah jo det var på hemsidan jag såg det. Jag sökte på sega och när jag hitta sgea megadrive mini så stog det 1095kr spar 405kr. Det var i går jag såg det idag när jag söker så har dom tagigt bort spar 405 kr. Det är satan i mig vad dom ändrar först har dom rea på det sedan har dom inte det. Äntigen är jag galen eller så är Elgigaten inte säker på vad tusan dom ska ha för pris.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, stora anledningen till att jag valde denna, orkar inte riktigt med separat soundbar.

Funderar på att köpa samma tv. Är du nöjd med bilden och ljudet? Ska primärt användas för att kolla serier och spela lite spel på PS5 och stadia.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nordbear:

Funderar på att köpa samma tv. Är du nöjd med bilden och ljudet? Ska primärt användas för att kolla serier och spela lite spel på PS5 och stadia.

Har fått mecka lite för att bli helt nöjd med bilden och HDR-bilden är förmodligen inte den bästa (har bara teven på kontoret att jämföra med). Men överlag tillräckligt nöjd för att inte lämna tillbaka och satsa på något annat. Jag är nog fel person att fråga, särskilt när man gick från en tio år gammal härk till detta


signatur
Medlem
Skrivet av SoL:

Har varit lite sugen på Lg oled cx 65” ska jag ha den gäller det nu, nedsatt från 25 000 till 20 000. Men är den verkligen värd tjugo papp? Nån som har sonys next gen tv xh90?

Jag har en xh90 75'' som jag är väldigt nöjd med. Helt klart värd de 15k jag betalade för den.

Medlem

Jag har både en OLED från 2020 och en QLED från 2018, och min åsikt är att om man inte tittar i ett helt mörkt rum så är OLED absolut INTE värt pengarna. OLED är bättre på en sak och det är filmtittande, speciellt HDR, i ett mörkt eller nästan mörkt rum. I alla andra lägen är QLED lika bra eller bättre.

123
Skriv svar