CDPR-grundare: Styrelsen är ansvarig för Cyberpunk 2077:s skick

Robot
CDPR-grundare: Styrelsen är ansvarig för Cyberpunk 2077:s skick

Next-gen-uppdateras 2021, men inte förrän andra halvåret.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Inaktiv

Som jag läste så sa dom faktiskt att next gen är någon gång under andra halvan 2021.

Redaktör
Skrivet av anon_326114:

Som jag läste så sa dom faktiskt att next gen är någon gång under andra halvan 2021.

Det stämmer, jag missade det. Tack, nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem

Nån på allvar som inte trodde det var högsta hönsens "fel"?

Inaktiv
Skrivet av deezel:

Nån på allvar som inte trodde det var högsta hönsens "fel"?

Menar det. Utvecklarna (som jobbat nära sin produkt i många många år) torde haft stenkoll på skicket av de olika versionerna. Föreställ er vad skumt det ska kännas på releasedagen som utvecklare av CP2077 och bara gå och vänta på hyllningarna och sågningarna samtidigt.

Medlem

Jag har lite svårt att förstå varför next-gen uppdateringen skulle dröja så jäkla länge. Texturerna osv bör finnas eftersom de.finns på pc? Javisst, spelet ska optimeras för next-gen och buggfixas. Men hösten??? Realy? Vad är det som tar sån extremt lång tid?
Ändå skönt med en roadmap så man får ett litet hum om hur de tänker.

Medlem

Vilket jävla haveri. Man ser hur han skäms riktigt ordentligt med all rätt!

Såna här misstag ska inte vara möjligt i ett sådant mångmiljonprojekt. Vad i helvete tänkte dom med? Folk måste ju testat och åter testat produkten på alla platformer. Testpersonerna måste skrikit "Detta är inte OK, Detta är inte bra!"

Vi fullföljer lansering det går inte att skjuta på för mycket pengar för mycket press för mkt investerare dom ska ha sina pengar.
Eller vad kan ha varit orsaken. Dom kan inte vara förvånade om dom ens provkört spelet? Hur kan han gå ut och säga till aktieägare att det ser bättre ut en han trodde på last gen?

Totalförstört hela varumärket.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag har lite svårt att förstå varför next-gen uppdateringen skulle dröja så jäkla länge. Texturerna osv bör finnas eftersom de.finns på pc? Javisst, spelet ska optimeras för next-gen och buggfixas. Men hösten??? Realy? Vad är det som tar sån extremt lång tid?
Ändå skönt med en roadmap så man får ett litet hum om hur de tänker.

De kanske måste uppdatera Witcher 3 med raytracing först... Det har de också lovat ska komma,

Medlem
Skrivet av deezel:

Nån på allvar som inte trodde det var högsta hönsens "fel"?

Jag tror nog utvecklarna vet vad dom sysslar med, spelet känns inte riktigt färdigt utan bara ihopplåstrat för att kunna släppa det lagom till julen 2020. Bra att få det bekräftat att problemet sitter högre upp dock.

Inaktiv
Skrivet av bopp:

De kanske måste uppdatera Witcher 3 med raytracing först... Det har de också lovat ska komma,

Till deras försvar så ska den grafiska uppgraderingen faktiskt vara gratis.

Medlem

Jösses, det där var ingen särskilt detaljerad roadmap... inga månader eller ens kvartal angivna. Får väl hoppas åtminstone 1.1 kommer snart, det är mycket som inte fungerar särskilt bra - och mycket funktionalitet som spelet verkligen skulle må bra av att få.

VEM tyckte exempelvis det var en bra idé att bara kunna uppgradera craftingmaterial 1st åt gången, där varje uppgradering tar ett par sekunder av nedhållen musknapp? När man måste ha hundratals av varierande kvalitet för att faktiskt göra något, och det dessutom bara går att uppgradera ett kvalitetssteg i taget? Rent vansinne. Borde åtminstone finnas craftingrecept för lite större mängder, så som 10, 25, 50 och/eller 100, om det nu skulle vara svårt att få till en funktion för att välja kvantitet själv.

När vi ändå är inne på crafting: vem tyckte det var en bra idé att inte visa vilka recept du redan har, när du lootar eller besöker försäljare? Har nog säkerligen köpt ett antal receptdubletter bara för att spelet inte visar vilka jag redan har.

Och på tal om det där med crafting - hur svårt ska det vara att visa hur det jag craftar kommer se ut? Med tanke på hur många groteskt fula klädesplagg (men å andra sidan också en del riktigt snygga sådana) det finns i spelet vill jag gärna se vad jag craftar och inte bara se en generisk kategoriikon.

Nästan på samma spår ligger inventoryt - där föremål allt som oftast visas felaktigt. 0.0 DPS är vanligt, tomma readables, föremål utan ikoner och/eller tooltips, ej uppdaterat antal efter disassembly etc. etc.

Och då är vi bara inne på craftingen/inventoryt... motorn och hur rörelser och fysik hanteras är ju en studie i glitchar som nästan Bethesda borde vara avundsjuk på. Saker som clippar genom varandra, pop-ins, kollisionsproblem med föremål, NPCer och fordon... Karaktär som gör T-pose genom biltaket när man kör lite fort genom staden är vackert.

Trots allt det tycker jag ändå det är ett bra spel. ^^
Nu gäller det att göra en No Mans Sky av det hela och faktiskt jobba på det så det blir i närheten av vad de hypade det till.

Skrivet av Metsys1k:

Vilket jävla haveri. Man ser hur han skäms riktigt ordentligt med all rätt!

Såna här misstag ska inte vara möjligt i ett sådant mångmiljonprojekt. Vad i helvete tänkte dom med? Folk måste ju testat och åter testat produkten på alla platformer. Testpersonerna måste skrikit "Detta är inte OK, Detta är inte bra!"

Vi fullföljer lansering det går inte att skjuta på för mycket pengar för mycket press för mkt investerare dom ska ha sina pengar.
Eller vad kan ha varit orsaken. Dom kan inte vara förvånade om dom ens provkört spelet? Hur kan han gå ut och säga till aktieägare att det ser bättre ut en han trodde på last gen?

Totalförstört hela varumärket.

De satt sannolikt (som företag) ganska rejält i rävsaxen - ytterligare förseningar hade inte mottagits väl av varken spelare eller aktieägare. Någonstans måste de släppa, men med tanke på hur mycket som varit mer eller mindre trasigt vid release känns det som att det blev för tidigt.

Är övertygad om att det var ett pest eller kolera-val i någon mån, dock.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

De står iaf inte o säger att vi spelare är idioter som inte förstår bättre XD
Men skrid till verket nu. de vet vad de måste göra, få det gjort också!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är faktiskt inte det minsta orolig och är glad att jag varit för upptagen med annat för att installerat det ännu.

Medlem

Tyckte iaf han kändes genuin i sin ursäkt och jag har iaf återfått lite respekt för karln till skillnad från Todd Howard.

Medlem

Joakim Bennet jag vill ha ditt försvarstal här och nu.

Förevig representat o ordförande för CD PROJEKT RED PR Byrå AB Sweden

Inaktiv
Skrivet av John7612:

Tyckte iaf han kändes genuin i sin ursäkt och jag har iaf återfått lite respekt för karln till skillnad från Todd Spencer.

Medveten mix av Todd Howard och Phil Spencer?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Medveten mix av Todd Howard och Phil Spencer?

Haha gjorde en groda ändrat nu. Men jag gillar hur du tolkade det

Medlem

Förstår att de måste fokusera på patchar istället för next-gen. Grunderna måste sitta där, helt rätt. Annars blir det samma buggar bara att det ser snyggare ut. Men det är ju lite tråkigt att vänta. Tur att det finns andra spel också.

Sådana här uttalanden. Det känns nog tungt. Undrar varför de kände sig redo. JA-sägare under ledningen? Stress från förseningarna? Brist på kommunikation och insyn pga hemarbete? Antagligen en mix av allt. Känns som de har dålig transparens inom företaget.

Jaja, det kommer i alla fall.

Avstängd

Bra att man i alla fall erkänner att man har sålt en trasig produkt.
Förändrar dock inte att man har sålt ett spel som på flera plan marknadsfördes som ett helt annat, mycket mer tekniskt och inbjudande spel.

A great man once said “Don’t be sorry be better”.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Begärde och fick en refund. Kommer inte röra spelet igen förrän kanske en rea under nästa höst.

Medlem

Det verkar som att att ber om ursäkt för last-gen, men inte direkt för det som vissa PC-spelare upplever.

Medlem

Pinsamt. Pinsamt. Pinsamt.

Kanske den sämsta pudeln som någonsin skådats.

Han förklarar ju 0 varför de ändå valde att släppa skiten.

Medlem

Ska agera djävulens advokat här och säga att utvecklarna i mitt tycke absolut bär en del av skulden. Är helt med på att spelet släpptes för tidigt och den enda liknelse av samma dignitet jag kan göra är MGS V som utgivaren tvingade Kojima att släppa trots att hela den tredje akten saknades. I det fallet var koden dock välskriven och den del av spelet som fanns var spelbar och buggfri. I fallet CP2077 har det uppenbarligen skrivits så mycket fulkod under åtta års tid att det inte är sant, och det är garanterat inte styrelsemedlemmar eller stora aktieägare som skrivit den. Alla processer kommer till en gräns där de som bestämmer menar på att arbetarna fått nog med tid på sig och att produkten nu måste släppas. Frågan är vad de hade åstadkommit med en månad, två, ett kvartal eller halvår extra och varför de plötsligt, efter all kritik, fixar buggarna de inte gjort tidigare

Medlem
Skrivet av Minimjau:

Pinsamt. Pinsamt. Pinsamt.

Kanske den sämsta pudeln som någonsin skådats.

Han förklarar ju 0 varför de ändå valde att släppa skiten.

Dåligt att dom släppte på konsol men PC versionen är helt ok.
Även fast jag inte riktigt kommit in i spelet än känns det som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Bra att man i alla fall erkänner att man har sålt en trasig produkt.
Förändrar dock inte att man har sålt ett spel som på flera plan marknadsfördes som ett helt annat, mycket mer tekniskt och inbjudande spel.

Håller med. Läggs så mycket fokus på buggar men även om man exkluderar dom så är ju spelet långt ifrån det spel dom faktiskt har marknadsfört. Men dom flesta verkar ju okej med detta och höjer spelet till skyarna ändå vilket känns lite märkligt.

Om något annat storbolag som är populärt att hata hade lovat samma saker som CDPR och istället släppt något sånt här så tror jag folk hade varit betydligt hårdare.

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Håller med. Läggs så mycket fokus på buggar men även om man exkluderar dom så är ju spelet långt ifrån det spel dom faktiskt har marknadsfört. Men dom flesta verkar ju okej med detta och höjer spelet till skyarna ändå vilket känns lite märkligt.

Om något annat storbolag som är populärt att hata hade lovat samma saker som CDPR och istället släppt något sånt här så tror jag folk hade varit betydligt hårdare.

Precis så är det, tribalism i sitt esse.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Jag har spelat 50 timmar men knappt gjort hälften. Inte rört spelet detta år, tänker vänta några månader innan jag kör vidare / börjar om.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Sådana här uttalanden. Det känns nog tungt. Undrar varför de kände sig redo. JA-sägare under ledningen? Stress från förseningarna? Brist på kommunikation och insyn pga hemarbete? Antagligen en mix av allt. Känns som de har dålig transparens inom företaget.

Det lät som att huvudorsaken var helt enkelt kommunikationsproblem på grund av covid-situationen. Det var intrycket jag fick av videon när Iwinski lyfte fram just den biten och sedan fortsatte med att säga:

"A lot of the dynamics we normally take for granted got lost over video calls or email."

Sen kan jag fortfarande tycka att det är en rätt sunkig ursäkt... 😁

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Håller med. Läggs så mycket fokus på buggar men även om man exkluderar dom så är ju spelet långt ifrån det spel dom faktiskt har marknadsfört. Men dom flesta verkar ju okej med detta och höjer spelet till skyarna ändå vilket känns lite märkligt.

Om något annat storbolag som är populärt att hata hade lovat samma saker som CDPR och istället släppt något sånt här så tror jag folk hade varit betydligt hårdare.

Det är hippt att gilla CDPR. Oklar anledning.

Medlem

Tar det här med nypa salt, hur många gånger har vi inte hört chefer ta på sig skulden av event och dåliga spel releaser. Sen så fortsätter dom i samma bana igen sen. Åter står och se fall om vi får något av det där som dom lovade innan release.
Tror jag återvänder till vahalla igen och kör klart det. Patch 1.1.0 imorgon.

Skriv svar