Efter Joy-Con-debaclet: PS5:ans Dualsense också "drifting"-anklagad

Medlem

Jag justerar gränsen för 100% och 0% råvärdet på mina pedaler rätt ofta för att kunna köra hög upplösning och 0% deadzone. Dom degraderas hela tiden samt kan ha lite olika dagsform (temperatur?)

Skalan är 0-65535. 0% började när dom var ny på runt 4000 där positionen på pedaler är i botten. 0% är nu runt 8000. Hade ingen mjukvara som är smart kunnat justera det hade jag hela tiden haft gas eller broms på.. Eller driftig om det var en styrspak

Deadzone borde väl inte behövas men däremot en kalibrering och bara köra vidare typ 🤔😀

Medlem
Skrivet av Kiske:

Jag minns det eviga underhållet av TAC-2orna. De var inte alls så robusta som många minns men de gick att reparera rätt lätt.

Jag har gjort underhåll på mina om du syftar på att polera upp mässingsytorna till knapparna etc?
Men som sagt det är mer underhåll än reparation. Finns inte så mycket som faktiskt kan gå sönder.
Dom senare versionerna som var helt i plast skall dock inte varit lika robusta. Sämre kontaktytor och inget ventilgummi för centreringen.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Skribent
Skrivet av Kiske:

Jag minns det eviga underhållet av TAC-2orna. De var inte alls så robusta som många minns men de gick att reparera rätt lätt.

Japp, det var massa rep med dem...lite som en gammal Volvo, rätt lätta att repa, men det krävdes underhåll. Allt från drifting eller att knapparna blev nedtryckta.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar