Microsoft släpper trådlöst Xbox-headset

Robot
Microsoft släpper trådlöst Xbox-headset
Medlem

Ska bli kul att se tester på dessa

Medlem

Tyckte dom var rätt snygga. Håller mig dock till mina SteelSeries Arctis 7 wireless tills de pajjar!

Medlem

De är ju bra mycket snyggare är Sony's kassa Pulse 3D headset iallafall! Blir kul o höra hur de är

Gnällkuk

När man tar runt 2000:- för elite controller så känns det här priset som att det kommer vara en rätt medioker produkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

De är ju bra mycket snyggare är Sony's kassa Pulse 3D headset iallafall! Blir kul o höra hur de är

Är dom dåliga? Inte hört särskilt mycket negativt om dom frånsett eventuellt pris och att dom inte finns i helsvart. Hör gärna dina synpunkter.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Är dom dåliga? Inte hört särskilt mycket negativt om dom frånsett eventuellt pris och att dom inte finns i helsvart. Hör gärna dina synpunkter.

Pris/kvalité är uruselt i min mening. Väldigt tunnt ljud och inte sköna att ha på sig. De knakar och har sig. Men finns folk som tycker om de. Smaken är som baken. Jag lämnade tillbaka mina efter några dagar.

Medlem

Bara för att jag köpte ett par Razer Kaira förra veckan för att ha till min Series X

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Pris/kvalité är uruselt i min mening. Väldigt tunnt ljud och inte sköna att ha på sig. De knakar och har sig. Men finns folk som tycker om de. Smaken är som baken. Jag lämnade tillbaka mina efter några dagar.

Ahaa okej, det var ju trist! Har ingen direkt erfarenhet av dom själv, men har haft tankar på dom. Någon annan modell du rekommenderar till en ps5 istället?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Ser ju väldigt smidiga ut med fader och volym på öronen sådär. Jag har redan lurar, men hade jag inte haft det så hade jag nog skaffat dessa. Skönt med trådlöst.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Ahaa okej, det var ju trist! Har ingen direkt erfarenhet av dom själv, men har haft tankar på dom. Någon annan modell du rekommenderar till en ps5 istället?

Om du vill ha trådlöst så kör på Arctis 7P (där P-versionen är för Playstation). Själv använder jag Razer's BlackShark V2 trådad (finns i trådlös också) och bryr mig inte att koppla in sladden i handkontrollen. Grymt bra ljud! Billigare än Pulse 3D headsetet.

NuZ
Testpilot

*host* *host* testar gärna *host*

313g är inte mycket och att det stödjer DTS:X och Atmos är ju väldigt intressant. Man får 2 licenser i ett och man får välja vad man tycker är trevligast och får de bästa av samtliga filmer på t.ex Netflix. Väldigt intressant approach av MS/Xbox


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör

Nu har vi fått svenskt riktpris också - 1 099 kronor. (Tack till den som tipsade anonymt!)


signatur
Redaktör
Skrivet av NuZ:

*host* *host* testar gärna *host*

313g är inte mycket och att det stödjer DTS:X och Atmos är ju väldigt intressant. Man får 2 licenser i ett och man får välja vad man tycker är trevligast och får de bästa av samtliga filmer på t.ex Netflix. Väldigt intressant approach av MS/Xbox

Ja, kanske det. Det är rätt klurigt med ljud eftersom det är så jäkla mycket tycke och smak, det blir nästan bäst med jämförande tester då. Men vi får se vad vi kan göra. Vi har ju inte fått några PS5-lurar för test än heller, kanske går att göra nåt där.


signatur
Medlem

Just nu har jag ett trådbundet headset för 200kr till xbox har kikat lite på ett trådlöst runt 1000kr detta kanske blir bra. Vill inte lägga flera tusen på ett headset enbart för multiplayer spel.

Medlem
Skrivet av NuZ:

*host* *host* testar gärna *host*

313g är inte mycket och att det stödjer DTS:X och Atmos är ju väldigt intressant. Man får 2 licenser i ett och man får välja vad man tycker är trevligast och får de bästa av samtliga filmer på t.ex Netflix. Väldigt intressant approach av MS/Xbox

Får man verkligen med dessa 2 licenser? Bara det är ju värt över 300kr, på deras hemsida så står det att kostnader kan tillkomma just där de nämner Dolby och DTS


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Absolut intressant. Kan bli 2 st, ett till mig och ett till grabben.

Medlem
Skrivet av NuZ:

*host* *host* testar gärna *host*

313g är inte mycket och att det stödjer DTS:X och Atmos är ju väldigt intressant. Man får 2 licenser i ett och man får välja vad man tycker är trevligast och får de bästa av samtliga filmer på t.ex Netflix. Väldigt intressant approach av MS/Xbox

Hade varit kul om du fick chansen att testa dessa och ge en direkt jämförelse med Corsair HS75. Håller tummarna.

Medlem

Älskar funktionen att vara uppkopplad till telefonen samtidigt som kopplad mot Xbox. Kör Discord via Telefonen med mina PC-vänner då appen till boxen för Discord titt som tätt slutar fungera.. Kan bli ett köp det här!

Avstängd
Skrivet av Issue:

Får man verkligen med dessa 2 licenser? Bara det är ju värt över 300kr, på deras hemsida så står det att kostnader kan tillkomma just där de nämner Dolby och DTS

Verkar nog som att licenserna för dessa måste inköpas separat.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Pris/kvalité är uruselt i min mening. Väldigt tunnt ljud och inte sköna att ha på sig. De knakar och har sig. Men finns folk som tycker om de. Smaken är som baken. Jag lämnade tillbaka mina efter några dagar.

Det är så konstigt att Sonys olika divisioner inte pratar med varandra. Deras vanliga hörlurar är ju riktigt nice men detta verkar folket på Playstation inte ha en aning om. Alla som släppts till PS4 var också sjukt plastiga obekväma och mediokra sett till priset. Kan dom inte bara ta komforten från WHMX3-hörlurarna (eller valfri billigare variant) och bygga ett PS-Headset av det skalet?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Issue:

Får man verkligen med dessa 2 licenser? Bara det är ju värt över 300kr, på deras hemsida så står det att kostnader kan tillkomma just där de nämner Dolby och DTS

Skrivet av Lirilesh:

Hade varit kul om du fick chansen att testa dessa och ge en direkt jämförelse med Corsair HS75. Håller tummarna.

Skrivet av Checker:

Verkar nog som att licenserna för dessa måste inköpas separat.

Står inget än tyvärr om det men ja, Isåfall är det isch 300kr det gäller. Får se vad det kommer ut med när det vankas släpp


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Det är så konstigt att Sonys olika divisioner inte pratar med varandra. Deras vanliga hörlurar är ju riktigt nice men detta verkar folket på Playstation inte ha en aning om. Alla som släppts till PS4 var också sjukt plastiga obekväma och mediokra sett till priset. Kan dom inte bara ta komforten från WHMX3-hörlurarna (eller valfri billigare variant) och bygga ett PS-Headset av det skalet?

Ännu sjukare är väl att WHMX3 inte är kompatibla med Playstation. Blev chockad när jag skulle försöka koppla dom med varandra och insåg att det ej gick.

Medlem

Den här kommer nog att köpas, fast lite senare. Jag har Microsofts Xbox One Headset (den med tråd) finns få bättre.

Ambassadör
Xbox

Riktigt najs!


signatur

Jump in.

jbx
Medlem
Skrivet av blackidus:

Bara för att jag köpte ett par Razer Kaira förra veckan för att ha till min Series X

Hur är dessa? Gått och funderat på dessa men nu kanske jag väntar..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Ännu sjukare är väl att WHMX3 inte är kompatibla med Playstation. Blev chockad när jag skulle försöka koppla dom med varandra och insåg att det ej gick.

Ja det är också sjukt. Borde gå att synka alla Sonys hörlurar. Finns ju en bra app till hörlurarna så man skulle kunna lägga in där att "optimera" för gaming.

Medlem

Riktigt snygga! Bra pris också!

Medlem

Microsoft headset för 1100kr, ja alla vet väl hur ett trådlöst headset för tusen spänn låter....... snyggt dock


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

12
Skriv svar