Diskutera – Kommer The Elder Scrolls VI till Playstation 5?

Robot
Diskutera – Kommer The Elder Scrolls VI till Playstation 5?

Hur rundar i så fall Bethesda Game Pass-exklusiviteten?

#bethesda, #microsoft, #starfield, #the-elder-scrolls-vi


Medlem

Det tycker jag.
Men de gör säkert så att det kommer ett år senare ala epic style


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag ser mycket mer fram emot The Elder Scrolls VI än vad jag gjorde med Cyberpunk 2077. Det måste ju betyda att jag innerst inne tyckte mer om Skyrim än Witcher 3. Skyrim har en oslagbar frihet som inte återfinns i Witcher 3, däremot är Witcher 3 ett oförglömligt rollspel.

Medlem

Känner att det är en 50/50 chans, men kommer det till PS5 så kommer det garanterat att vara tidsexklusivt till Xbox och Windows. Starfield känns däremot som att det blir exklusivt till Xbox och Windows. Personligen så tycker jag att Microsoft borde satsa 100% på att göra alla Zenimax-spel exklusiva till deras plattformar då starka exklusiva titlar är något som varit Microsofts svaghet under flera år. Och det är ju inte precis så att Sony släpper sina IPn till Xbox.

Medlem

Som PC spelare vars samling innefattar samtliga Elderscrolls på original är jag förstås glad över att microsoft köpt upp företagen...men för er som är playstation spelare hoppas jag verkligen att även ni får spelen. Ju fler desto roligare!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kör alltid elderscrolls på PC så för mig kvittar det. Orosmolnen är snarare att de skall tvinga in en i Microsofts spelbutiker för att få ta del av spelet, eller betala för game pass. Inget av det är speciellt attraktivt.

Medlem

Surt om det blir Xbox exklusivt.

En serie som jag plöjt igenom enda sen Arena då jag var en PC-person.
Om så är fallet blir det nog en Series av något sort. Bita i det sura äpplet.
Serien är så pass viktig för mig.

Medlem

Det kommer komma men ett år efter släppet till Xbox.

Ambassadör
Xbox

Jag tror inte att det dyker upp utanför Xbox ekosystem, nej.

Varför skulle det? Jag tror inte att ett eventuellt Sunset Overdrive 2 dyker upp på Xbox heller.


signatur

Jump in.

Medlem

Om det inkluderas i GamePass vore fett! Men det tror jag inte. Blir nog tids exklusivt så även PlayStation lirare kan ta del av det senare osv.

Inaktiv

Det skulle vara om Sony släpper in Game pass men det tror jag inte känns så aktuellt.

Skribent

Möjligen att TESVI konmer några månader/ett år efter släpp på Gamepass. Däremot tror jag Starfield blir Xboxlusivt och alla framtida icket utannonserde spel lär också bli det. MS behöver ess i rockärmen och när allt kommer omkring är det ju inte välgörenhet de sysslar med. De har köpt Bethesda av en anledning.


signatur

"Writer and Fighter"

Dex
Medlem
Skrivet av Rhymst:

Om det inkluderas i GamePass vore fett! Men det tror jag inte. Blir nog tids exklusivt så även PlayStation lirare kan ta del av det senare osv.

Alla Microsofts spel kommer komma dag 1 på Gamepass så du behöver inte oroa dig.

Medlem

Har inga problem med det
Microsoft ska också kunna ha sina egna exklusiva titlar, speciellt från studios dom själva äger.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Dom släpper det men 200 dollar stycket.

Medlem

@landahl
Risk för att gå lite OT nu, men är din bild om bethesda detsamma som när skyrim släpptes? För mig har det gått neråt som bara den sedan dess.

De släppte Morrowind, Oblivion, Skyrim under kortare tid än denna tid efter Skyrims release. Allt de gjort med serien är att re-releasa det senaste? Det får mig krypa i kroppen lite. Förstår att de har andra projekt. Är bara orolig att titeln kommer vara ett så säkert kort att det kommer kosta på kvalitén


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

FM-guru
F.d. Sisyr

Kommer TES VI över huvud taget? Knappt 10 år efter femman kom är det enda man fått se en liten teaser... De ska väl hinna med ett par Special Ultimate Super Editions till av Skyrim - samt givetvis uppdatering till current gen - innan fokus läggs på uppföljaren. SNARK!

eld
Medlem
Skrivet av anon_118566:

Det skulle vara om Sony släpper in Game pass men det tror jag inte känns så aktuellt.

Här har vi det, jag tror microsoft kommer använda sig av spel som dessa för att pressa sony att acceptera gamepass.

Säga saker som "Vi hade jättegärna velat släppa spelet på playstation, men sony vill inte ha gamepass"

Skribent
Skrivet av eld:

Här har vi det, jag tror microsoft kommer använda sig av spel som dessa för att pressa sony att acceptera gamepass.

Säga saker som "Vi hade jättegärna velat släppa spelet på playstation, men sony vill inte ha gamepass"

Skulle inte förvåna mig om Gamepass annonseras på nästa Switch. Har ju varit tal om detta ett tag nu, men att ha det som launchgrej på den vinner både N och MS på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bryr mig inte själv speciellt mycket då jag inte gillat ett enda ett av spelen sen jag lirade Arena när det först släpptes. Låsa saker till en plattform ger jag dock inte mycket för, bannlys möget!

NuZ
Testpilot

Tyvärr så blir det nog endast i Xbox ekosystem


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kör alltid elderscrolls på PC så för mig kvittar det. Orosmolnen är snarare att de skall tvinga in en i Microsofts spelbutiker för att få ta del av spelet, eller betala för game pass. Inget av det är speciellt attraktivt.

De har slutat tvinga folk att använda deras egna butik. Numera släpps spel även på Steam. Bara för några dagar sedan släpptes t.ex. Forza Horizon 4. Och Flight Simulator släpptes på Steam vid release. Så behöver nog inte oroa dig för att TES6 bara kommer säljas på Microsoft Store.

Avstängd

Kanske... Om kontrakt redan gjorts så kommer det. Annars inte. Då blir det att spela på PC bara modstöd kommer


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

TES IV blir tidsexklusivt tror jag. Det är den megatitel som Xbox behöver och skulle ge en jättepush för försäljningen. Om man bortser från Nintendo så är det bara GTA som är större än Skyrim i spelvärlden. Samtidigt är Microsoft till viss del "platforms-agnostiska" då deras modell bygger på att finnas tillgängliga mer än exklusivitet, till viss del i alla fall.

Hoppas att det kommer på ps5 åxå.. hade varit jävligt synd om det inte kommer till det


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Tror fortfarande det är mer troligt än inte att både Starfield och TES6 släpps till PS5, men man får väl se.

Medlem

Ju färre plattformar det släpps på desto mer välpolerat kommer det bli. Sålänge det kommer till PC så är jag isåfall nöjd.

Medlem

Microsoft kommer vilja göra allt för att få Sony att tillåta game pass på Playstation. Om de inte gör det så kan Microsoft bara skylla på att Sony inte vill ha spelet på deras plattform, vilket kan ses som sant.

Medlem

Varför tror folk att gamepass ens kommer nån annanstans.
Sony har psnow med runt 800st spel. Med ps2, ps3 och ps4 spel varav ps2 och ps4 kan man ladda ner.

Enda skillnaden är att spelen inte släpps direkt där men många av dom stora titlarna har varit där.
Samt Sony promotar inte psnow så inte många har koll på det.

Xbox promotar gamepass för just nu är det bara det dom har.

Dags för xbox att släppa lite nya spel och inte leva kvar på det gamla.

Läskigaste jag sett med det va en som inte brydde sig om xbox släppte några nya spel utan va mer intresserad vad dom kunde uppgradera med gamla titlar.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Varför tror folk att gamepass ens kommer nån annanstans.
Sony har psnow med runt 800st spel. Med ps2, ps3 och ps4 spel varav ps2 och ps4 kan man ladda ner.

Enda skillnaden är att spelen inte släpps direkt där men många av dom stora titlarna har varit där.
Samt Sony promotar inte psnow så inte många har koll på det.

Xbox promotar gamepass för just nu är det bara det dom har.

Dags för xbox att släppa lite nya spel och inte leva kvar på det gamla.

Läskigaste jag sett med det va en som inte brydde sig om xbox släppte några nya spel utan va mer intresserad vad dom kunde uppgradera med gamla titlar.

Haha intressant analys hörru

123
Skriv svar