Amnesia: Rebirth når 100 000, Frictional medger att de kunde gjort saker bättre

Robot
Amnesia: Rebirth når 100 000, Frictional medger att de kunde gjort saker bättre

På tal om vatten: Soma når 1 miljon sålda pc-ex.

#amnesia-rebirth, #frictional-games, #soma


Medlem

Har ej spelat så mitt betyg blir en 4:a.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har ej spelat så mitt betyg blir en 4:a.

Så varför satte du ett betyg över huvud taget om du inte har spelat det? Bara korkat...

Medlem

Jag har inte spelat men satte en 2:a. Tycker inte att det har sett bra ut alls!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Körde igenom och det är inte i klass med Soma, tyvärr. Det finns lite upplyft här och var tekniskt osv men som helhet känns det lite identitetslöst.

Medlem

Jag har inte spelat, men vill ge det en sexa i betyg och det är ju inte möjligt att ge! Men jaja, jag får väl gå till gamereactor och rösta på olika saker istället

Medlem

Gillade första Amnesia och älskade Soma så hade höga förhoppningar om det här. Spelade i drygt en timme och tyckte story var jätterörig samt att de första mörka grottorna var både stämningslösa och trista. Jag och sambon var faktiskt inte sugna på att starta spelet nästa gång tyvärr.

Medlem

Jag hade mindre problem med graviditeten men mer med hur "uncanny" spelaren "skulle" känna sig med dem cinematics som visas under laddningstiderna, det var för mycket projekterat vad karaktären tycker och känner sig istället för att låta spelaren komma fram till det på eget bevåg. När huvudkaraktären engagerade med sitt barn i tillbakablickarna och tala "sött" med det ofödda var det "Urrhh" allt det enda jag kände.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Efter att ha spelat mästerverk som Amnesia spelen + Soma så var mina förväntningar lagom höga... och måste tyvärr erkänna att jag tog mig igenom halva spelet innan jag helt tappade inspirationen att fortsätta. Var inte alls vad jag hade hoppats på.

Medlem

Deras svagase spel. Tappade helt intresset 1-2 timmar in.

Medlem

Får instämma här, älskade The Dark Descent så var taggad på detta, men fastnade inte alls för det. Tappade helt motivationen att fortsätta spela efter några timmar in.

Medlem

Är det bara jag här som tycker att spelet var riktigt bra. Ger det en 4a i FZ betyg. Ska dock sägas att jag inte har lirat deras första "Amnesia: The Dark Decent". Tycker storyn var riktigt bra och atmosfären likaså. Trodde dock spelet skulle vara betydligt läskigare då jag hört så mycket creepy om Frictional Games första skräckspel i serien. Jag hade velat ha mycket mer skräck i storyn. Sedan hade det varit nice att kunna stänga av den skakiga kameran som inträffar då protagonisten känner sig rädd eller träffar på monster. Spelet startar segt kan jag hålla med om men efter den inledande grottan så höjer sig äventyret tycker jag.

*** Komiskt att man ger spelet betyg när man inte lirat det ens.
___________________________________________________________

Jag har tipsat om detta tidigare men gör det igen. Alla skräckfantaster bör kolla upp mästerverket o spelet "Visage". Släpptes i höstas på Steam efter att ha legat i "Early Access" i 2 år. Spelet har nu alla 4 chapters. Fantastiskt äckligt spel med en vidrig, mörk atmosfär. Otäckaste skräckspelet jag lirat. Det bästa även.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Så kul att frictional försökte rebranda jump scares med "fear flashes".....

Skribent
Skrivet av Barkbiten:

Så kul att frictional försökte rebranda jump scares med "fear flashes".....

Själv föredrar jag "surprise mechanics".

Medlem

Frictional Games nästa uppköp av Embracer ?
Dom har ju 8 miljarder att spendera


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Tyckte spelet var fantastiskt trevligt, och skrämmande. Så stolt jag klarade av och spela igenom allt. Bra atomsfär, bra pacing, bra musik och bra skådespeleri. Så den får en 4,5/5 av mig! Folk får givetvis tycka helt tvärtom, men detta var min åsikt och jag njöt(läs: hyperventilerade) i stora drag under hela resan.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Så varför satte du ett betyg över huvud taget om du inte har spelat det? Bara korkat...

Det var ett skämt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Riktigt sunkigt spel och inte ens i närheten av att nå upp till originalet. 2/5

1
Skriv svar