Total War: Rome Remastered avtäckt

Robot
Total War: Rome Remastered avtäckt
Medlem

Riktigt tröttsamt att se alla dessa remasters och moneygrabs.

Ge oss nytt, våga vara kreativa.

Frilansare

Hmm, jaha, nähä. Varför? Och 300 spänn, lite väl för en remaster på ett så gammalt spel. Jag är skeptisk. Ge oss Medieval 2 3!

Inaktiv

Rome 2 var ju total katastrof. Är högst skeptisk efter det släppet men vi får väl se.

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Riktigt tröttsamt att se alla dessa remasters och moneygrabs.

Ge oss nytt, våga vara kreativa.

Även om jag håller med dig, så ska vi i alla fall inte beskylla Creative Assembly för att bara göra remasters och moneygrabs. Även om man kan ha åsikt om att Total War-spelen är i princip samma spel men olika scenarior. Däremot så har de ju faktiskt gjort Alien-spelet där i mitt i allt, så nog har de försök vara creativa alltid.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, jaha, nähä. Varför? Och 300 spänn, lite väl för en remaster på ett så gammalt spel. Jag är skeptisk. Ge oss Medieval 2!

känns som Medieval är nästa stora spel

https://www.pcgamesn.com/total-war-medieval


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare
Skrivet av Snake Plissken:

känns som Medieval är nästa stora spel

https://www.pcgamesn.com/total-war-medieval

Eller nästa remaster, gud förbjude!
Nåväl, extern studio som gör det , så det tar ingen mankraft från huvudteamen. Om de tror att folk vill köpa det, så fine. Men här går man ju och hoppas på något nytt!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, jaha, nähä. Varför? Och 300 spänn, lite väl för en remaster på ett så gammalt spel. Jag är skeptisk. Ge oss Medieval 2!

150kr om du förbokar och äger originalet på Steam. Känns lite mer överkomligt så det blir nog ett köp.

Edit: Var visst 50% fram tills den 31:e Maj så avvaktar recensioner!

Medlem

Fyyfaan vad nice! Älskar att ha skitmycket fritid

Skrivet av Joakim Bennet:

Eller nästa remaster, gud förbjude!

Amen kolla nu vad du ha gjort!! Har jag gått och varit glad över att nästa Total War efter Warhammer 3 kan vara ett nytt Medieval och så går du och säger att det kan ju lika gott vara en remaster det åxå, hade jag ju inte en tanke på


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Även om jag håller med dig, så ska vi i alla fall inte beskylla Creative Assembly för att bara göra remasters och moneygrabs. Även om man kan ha åsikt om att Total War-spelen är i princip samma spel men olika scenarior. Däremot så har de ju faktiskt gjort Alien-spelet där i mitt i allt, så nog har de försök vara creativa alltid.

Nej min kommentar handlar väl om att varenda studio just nu känns som de bara vill göra remasters på sina gamla storspel.

Vilket är lite tråkigt i min mening.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, jaha, nähä. Varför? Och 300 spänn, lite väl för en remaster på ett så gammalt spel. Jag är skeptisk. Ge oss Medieval 2!

Känner lite så jag också. Rome 2 finns ju redan, och framförallt med moddar är det egentligen ett bättre och betydligt djupare och större spel än vad första Rome är, även om jag har fantastiska minnen av Rome. Hade också hellre sett Medieval 2-remaster, om det nu inte är så att de jobbar på ett Medieval 3. Drömmen fortsätter...

Skrivet av Snake Plissken:

Har jag gått och varit glad över att nästa Total War efter Warhammer 3 kan vara ett nytt Medieval

Testa Medieval Kingdoms: 1212AD-modden till Total War Attila så länge om du inte redan gjort det! Mycket trevlig mod.

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Även om jag håller med dig, så ska vi i alla fall inte beskylla Creative Assembly för att bara göra remasters och moneygrabs. Även om man kan ha åsikt om att Total War-spelen är i princip samma spel men olika scenarior. Däremot så har de ju faktiskt gjort Alien-spelet där i mitt i allt, så nog har de försök vara creativa alltid.

Håller med er båda, absolut att det är för mycket remasters och re-releases hela tiden, men just CA har inte sysslat med detta utan har varit en av få som levererat nya fräscha titlar (säger jag trots att jag är ointresserad av warhammer och hade hellre sett ett riktigt, historiskt TW..).

Rome 1 är så pass gammalt så en re-release är väl inte helt orimligt, inte heller prislappen på 150kr med tanke på hur mycket tid man kan få ut av dessa om man spelar fulla (world domination) kampanjer.

Kommer nog att skaffa detta och spela igenom i fräsch grafik, iaf om det nu finns blood & gore som de äldre titlarna saknade!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Finns där inte Medieval 2 redan? Kom väl ett efter Shogun och sen ett innan eller efter Rome?

Men förstår vad du menar och håller med dig, jäklar va kul det hade varit!

Ja medieval 2 kom efter rome. År 2006

https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4tTP1TdIMjA1NTFg9BLJ...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, jaha, nähä. Varför? Och 300 spänn, lite väl för en remaster på ett så gammalt spel. Jag är skeptisk. Ge oss Medieval 2!

Funkar det med Age of Charlemagne så länge?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ja det var en skräll som hette duga!

Mitt första Total War och det som man överlägset lagt ner mest timmar på, med moddar inkluderat givetvis.

Tror tyvärr inte att det går att få tillbaka den känslan som var 2004, är nog ingen idé att försöka heller.
Europa Barbarorum blev ju i mångt och mycket den definitiva versionen för mig i alla fall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Jag ser i alla fall fram emot det. Och det är inte ens Creative Assembly som utvecklat den här remastern så en upprepning av katastrofen Rome 2 förväntar jag mig inte.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skribent
Skrivet av General White:

Håller med er båda, absolut att det är för mycket remasters och re-releases hela tiden, men just CA har inte sysslat med detta utan har varit en av få som levererat nya fräscha titlar (säger jag trots att jag är ointresserad av warhammer och hade hellre sett ett riktigt, historiskt TW..).

Rome 1 är så pass gammalt så en re-release är väl inte helt orimligt, inte heller prislappen på 150kr med tanke på hur mycket tid man kan få ut av dessa om man spelar fulla (world domination) kampanjer.

Kommer nog att skaffa detta och spela igenom i fräsch grafik, iaf om det nu finns blood & gore som de äldre titlarna saknade!

Jag har faktiskt spelat (spelar) Rome på Ipad, även om det är gamla versionen så är spelet fantastiskt bra. Funkar ju utmärkt med touch-skräm och bärbart.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Jag ser i alla fall fram emot det. Och det är inte ens Creative Assembly som utvecklat den här remastern så en upprepning av katastrofen Rome 2 förväntar jag mig inte.

Har du spelat Rome 2 på senare år? De fixade ju till det jäkligt mycket i efterhand. Hade fantastiska upplevelser med Rome 2 och Divide et Impera-modden men vid release vill jag minnas att det inte var lika bra.
Minns dock inte exakt VAD det var som gjorde det till en katastrof för många.

Medlem

Total War: Rome var ju det bästa spelet (utöver Warhammer).

Medlem

det känns rent spontant lite tråkigt, och inte som något jag kommer införskaffa.

Medlem

Yes!

Ser fram emot detta, tycker de senare spelen blivit för komplexa för min smak.
Älskar enkelheten i första Rome.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Lite roligt ändå, dom har ju sagt att CA inte gör treor men lo and behold så får vi ju Warhammer 3 strax, kommer dom kanske ta det här som en liten feel på hur ett ev rome 3 skulle arta sig???

Frilansare
Skrivet av Dumlen:

Funkar det med Age of Charlemagne så länge?

Attila-expansionen? Har faktiskt inte kört den!

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Jag har faktiskt spelat (spelar) Rome på Ipad, även om det är gamla versionen så är spelet fantastiskt bra. Funkar ju utmärkt med touch-skräm och bärbart.

Usch, kan inte föreställa mig en sämre upplevelse än gaming på en ipad/telefon - i synnerhet ett RTS med så många kontroller!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Attila-expansionen? Har faktiskt inte kört den!

Kanske vore något att spana in?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skribent
Skrivet av General White:

Usch, kan inte föreställa mig en sämre upplevelse än gaming på en ipad/telefon - i synnerhet ett RTS med så många kontroller!

Det som gör att det funkar i Rome är att du kan pausa. Jag var skeptisk först också, men behövde något att spela på jobbet under lugna nätter (nattarbetare). Har även kört Xcom till döds på Ipad, vilket även det funkar bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Var är min Empire 2!???


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Har du spelat Rome 2 på senare år? De fixade ju till det jäkligt mycket i efterhand. Hade fantastiska upplevelser med Rome 2 och Divide et Impera-modden men vid release vill jag minnas att det inte var lika bra.
Minns dock inte exakt VAD det var som gjorde det till en katastrof för många.

Buggigt, ofärdigt och ooptimerat. Men ja, de har fixat till spelet, även om jag anser Rome 1 är ett bättre spel i grunden trots sin ålder.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar