Dags att lära sig att rösta med plånboken? (och växa upp)

Medlem
Dags att lära sig att rösta med plånboken? (och växa upp)

Har det någonsin varit lättare att rösta med plånboken än nu? Bara att termen "backlog" blivit så vanlig bland spelare säger en hel del om hur enormt utbudet är idag. Folk verkar köpa enorma mängder spel. Mer än de hinner spela.

Samtidigt klagas det enormt mycket om väldigt mycket. Trasiga spel vid release, tveksamma betalmodeller, dyra spel, spelserier som stagnerar, för många uppföljare, mycket av samma om och om igen, etc.

Skulle det verkligen skada att rösta med plånboken ibland? Många som gnäller på saker verkar helt koppla sig fria från marknaden. Som att marknaden är en helt fristående naturkraft som bara dundrar fram oavsett hur konsumenten agerar.

Det känns nästan som att många spelare utvecklas bakåt och blir 100% barn. Vill ha det senaste nu, nu, nu. Ge mig dopaminkickar nu, nu, nu. Tjuter om inte postnord levererar.

Sedan undrar man varför vissa saker ser ut som de gör. Skriker samtidigt på spelbolagen.

Sen öppnar man upp plånboken igen.

Förändring kräver ibland disciplin. Att t.ex. köpa ett AC-spel på dag ett, lira 80 timmar, och sen klaga på att serien trampat vatten i 10 år är inte disciplin. T.ex.

Vill bara förtydliga:

1. Tycker inte att det är fel att spela mycket om man gillar det.
2. Ser inget fel med att gnälla.

Dock kan jag tycka att det är märkligt att konsumera så galet mycket spel och sedan komma och gnälla på mängder med grejer.

Medlem

Vad jag inte förstår är hur folk har tid? Vad det verkar så är många här inne ialf 30+, var hittar ni tiden att spela igenom alla de här spelen så att ni sitter där på releasedagen utan något i backloggen? Hell, jag har inte ens barn och jag hinner inte spela alla de spel som jag vill. Köper massor av spel fortfarande och en stor majoritet står fortfarande inplastade, men jag köper mestadels på rea alternativt Tradera. Vissa spelserier köper jag dock på release och nu är det visserligen så att jag har en ekonomi som tillåter det idag vilket gör att jag inte direkt reflekterar över priset där, men på spel som man bara är lite sugen på? Jag begriper inte varför ni klagar då. Vänta bara några månader och priset kommer gå ner? Har svårt att se denna hetsen för att man måste ha allt så fort det släpps och samtidigt no offence, men det finns en lång rad av andra saker som man kanske ska rasa över innan börjar grina över spelpriser när man är 30+. Förhoppningsvis så har de flesta då en ekonomi som gör att man inte sitter på bar backe för att man köper en ny konsol eller några spel.

Skrivet av N0S4A2:

Förändring kräver ibland disciplin. Att t.ex. köpa ett AC-spel på dag ett, lira 80 timmar, och sen klaga på att serien trampat vatten i 10 år är inte disciplin. T.ex.

Lite OT här nu kanske, men att ta upp en serie som AC? Det stämmer ju inte. Serien har ju utvecklats enormt om du jämför Revelations med Valhalla? Säger inte att det ena är bättre än det andra, men exemplet som sådant är ju fel. NHL-serien däremot! Snacka om en serie som trampat vatten i över tio år. EA tar bort något för att sedan implementera det tre år senare som något nytt. Horribelt!

1
Skriv svar