Youtuber skapar mindre och snyggare(?) Playstation 5

Medlem

Inte för att någon av dessa skulle vinna något designpris för snygghet så är det i alla fall snyggare än Xboxs tråkiga minikyl. Huvudsaken är spelen hur som helst. Jag är van att bo i ett kaosartat hem där inget går ihop så den vanliga PS5an skulle inte stå ut i mängden här.

Hade jag haft kunskapen hade jag också skapat en egen design.

Medlem

Han brukar göra ganska B saker men lyckades hyfsat med denna. Han gjorde ju en för ett tag sedan oxå. Dock så kommer aldrig ps5 bli snygg. Orginalutförandet är katastrof imao... Kan inte se mig köpa den just för att den är så jävla ful. Passar inte ens i min skrubb.

Medlem

Nu kan man inte ens köpa en PS5 så åsikten är ju strikt akademisk. Men det är kanske det fulaste jag sett i konsol-väg. Kan den verkligen vara fulare än PS3 kanske ni frågar? Ja är den! Det mesta har med storleken att göra. Visst kunde den med rätt material vara som en skulptur. Men det är ju riktig fulplast på de svarta delarna. Med det sagt är Xbox lite tråkig (Series S är tillräckligt liten för att komma undan) och det kanske är värre?

Gen
Medlem
Skrivet av Proximately:

Personligen tycker jag Playstation 5 är den snyggaste konsolen Sony tagit fram. Men jag tycker ju om att bli överraskad och se designer som sticker ut, så den hamnar lätt högt upp på min lista. Dessutom tycker jag plåtarna och att man byta ut dem är väldigt trevligt (även om inte Sony själva fattar varför det är så bra).

Håller verkligen med dig. PS4an var inte alls spännande och senaste Xboxen är bara en svart box utan några detaljer. Men PS5an alltså...wow, det händer så mycket. Det vita mot det svarta i fin kontrast, böljande mjuka former och glänsande lackade detaljer. Dock märker man verkligen hur designen är en rätt så extrem vattendelare.

Medlem

Bra, snyggt och tydligt.
Den svarta på slutet liknar Batman. Också snyggare än originalet.


signatur

autograph

Medlem

Snyggare men ändå ful, och det löser inte grundproblemet med alla konsoler.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Går dom inte väldigt varmt om du stänger in dom?

Har dom i ett bestå-skåp från Ikea, har iofs ingen baksida och så står dom typ 5cm från väggen, så det kommer in och ut luft. Men aldrig märkt någon abnormal värme faktiskt.

Skall sägas att min PS4 Pro vrålar som en V8, men det gör den även om den står mitt på golvet i rummet 😂

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har också alla konsoller instänga i skåpen. Nyckeln ligger i att jag plockat bort spånskivan på baksidan. Sedan står TV-bordet 6-8 cm ifrån väggen.

Skrivet av Lepr:

Har dom i ett bestå-skåp från Ikea, har iofs ingen baksida och så står dom typ 5cm från väggen, så det kommer in och ut luft. Men aldrig märkt någon abnormal värme faktiskt.

Skall sägas att min PS4 Pro vrålar som en V8, men det gör den även om den står mitt på golvet i rummet 😂

Min OG PS4 låter fruktansvärt den också och därför har jag inte vågat stänga in den för jag är rädd att maskinen kommer smälta. Men min bänk har ingen baksida och det vore skönt att kunna få ner ljudnivån en aning så jag kanske ska våga testa det nu då.

Edit: Nu blinkar den rött och säger att den är för varm.

12
Skriv svar