Bilder som sägs föreställa "Battlefield 6" har läckt

Medlem
Skrivet av snubben:

När skulle det officiellt avtäckas? Var det denna vecka?

Onsdag klockan 16:00


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

"Battlefield 2042" låter som ett bra namn. "BF6" är ju hittills bara det namn fansen gett spelet, trots att det egentligen är BF11 eller 12 (om man tar med tidigare titlar som 2142, BFBC-spelen och eventuellt Hardline)

Om det nu utspelas 2042, så funkar det ju med "modern krigsföring" samt vissa avancerade prylar som just nu är under utveckling, utan att det blir full sci-fi. Inte ens 2142 var full sci-fi, så 2042 skulle definitivt passa.

Finns redan Call of Duty. Dessa spel görs av Activision (inte EA). Ta gärna ditt pick och pack och spela dessa istället för att försöka förvandla Battlefield till Call of Duty.

Lugn och fin nu. Ser mitt inlägg seriöst ut? Du tycker inte det dryper av sarkasm?! (Tack @Kyraal som lärde mig något.) Min kommentar var enbart en gliring till alla som har problem med att man kan vara kvinnor i ett krigsspel eller har problem med att väder existerar och gör det svårt för folk att se 2 km.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Låter som ni är ett par gnälliga Sniper spelare, och att dessa eventuella sandstormar kommer förstöra era möjligheter att ligga på en kulle flera kilometer bort och döda personer, samt "padda" eran K/D ratio...

Snipers är ett idioti påfund i ett spel där samarbete bör vara viktigast. Snipers tenderar att vara lonewolves, med liten risk att bli dödad då dom oftast är långt ifrån deras mål och knappt syns.

Personligen tycker jag man bör avvakta och se hur det implementeras i det faktiska spelet innan man gnäller sönder om det.

Personligen så tycker jag man ska sluta ha fördomar om andra spelares spelstil bara för att man ogilar en specifik feature i ett spel
I mitt fall I BFV så har jag mest tid och score med Assault och Support klassen, minst med Recon klassen.
Även om jag kanske har mest kills med Kar98 så är inte trotjänarna STG44 och MP28 långt bakom

Inaktiv

Intressant hur denna tråd förvandlades till politik och att man är konservativ för att någon gnäller på väderfenomen

Inaktiv
Skrivet av blackidus:

Personligen så tycker jag man ska sluta ha fördomar om andra spelares spelstil bara för att man ogilar en specifik feature i ett spel
I mitt fall I BFV så har jag mest tid och score med Assault och Support klassen, minst med Recon klassen.
Även om jag kanske har mest kills med Kar98 så är inte trotjänarna STG44 och MP28 långt bakom

Han har väl blivit dödad en gång för mycket av snipers

HSB
Avstängd
Skrivet av lerb:

Men ja det är tråkigt och så förbannat "typiskt gamers" på något vis, att kunna avfärda ett spel utan minsta förklaring varför. Utan någon grund, utan diskussion - förutom ett par lågupplösta bilder som i princip inte säger ett smack om spelet. Man har bara bestämt sig för att det är dåligt helt enkelt.

Jag spelar stundtals lite på min PC, men det är ingen hobby som jag tar seriöst. PC- och TV-spel är inte tillräckligt viktigt för mig att behöva ha "en grund" eller "diskussion" för att avfärda. Ser spelet inte bra ut så köper jag det helt enkelt inte. Tycker snarare "gamers" beter sig tvärtom mot vad du säger, d.v.s. envisas med att köpa Cyberpunk 2077 fastän spelet inte ens fungerar.

Inaktiv
Skrivet av lerb:

Det känns som att FZ befolkas av allt fler ganska konservativa skrikiga gamers nu för tiden, och min känsla är att det började i samband med Covid. Det finns ju en hel kultur kring detta på YouTube med vad jag vet, kanaler som enbart handlar om hur gaming och vissa stora bolag inom branschen håller på att tas över utav "SJWs" och "PK-media"och *gasp* kvinnor! Kolla bara den totala shitstormen som var The Last Of Us 2 vid release...

Det finns ett antal användare som är väldigt högljudda, med konservativa åsikter och svart/vit syn på saker och ting. Ofta kommenterar de enbart för att uttrycka sitt missnöje och gärna utan vidare förklaring eller grund. Ett samband verkar dessutom vara att ingen av dem har profilbild, och är reggade 2019/2020.

Men ja det är tråkigt och så förbannat "typiskt gamers" på något vis, att kunna avfärda ett spel utan minsta förklaring varför. Utan någon grund, utan diskussion - förutom ett par lågupplösta bilder som i princip inte säger ett smack om spelet. Man har bara bestämt sig för att det är dåligt helt enkelt.

Haha! Roligt inlägg

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Lugn och fin nu. Ser mitt inlägg seriöst ut? Du tycker inte det dryper av ironi? Min kommentar var enbart en gliring till alla som har problem med att man kan vara kvinnor i ett krigsspel eller har problem med att väder existerar och gör det svårt för folk att se 2 km.

När syftet är att håna eller skada någon verbalt är det sarkasm, inte ironi. Oönskad rättelse, jag vet, men det är ju bra om vi också kan lära oss något i den här tråden och inte bara angripa varandra 😊

Medlem

Lika dåligt UI som vanligt :D. Kan de aldrig fixa ett UI som går att använda och inte smälter in i bakgrunden...

Medlem
Skrivet av Gurg:

Lika dåligt UI som vanligt :D. Kan de aldrig fixa ett UI som går att använda och inte smälter in i bakgrunden...

När person A klagar på att UI är för iögonfallande, och person B klagar på att det inte är tydligt nog, är det säkert inte lätt att vara utvecklare Vi får hoppas på att man kan justera UI själv så det blir mer eller mindre synligt, så alla blir nöjda.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

När syftet är att håna eller skada någon verbalt är det sarkasm, inte ironi. Oönskad rättelse, jag vet, men det är ju bra om vi också kan lära oss något i den här tråden och inte bara angripa varandra 😊

Sarkasm och ironi är ju same same

Medlem
Skrivet av anon_327210:

Sarkasm och ironi är ju same same

Visst, om du tycker det, varför inte

Medlem
Skrivet av HSB:

Jag spelar stundtals lite på min PC, men det är ingen hobby som jag tar seriöst. PC- och TV-spel är inte tillräckligt viktigt för mig att behöva ha "en grund" eller "diskussion" för att avfärda. Ser spelet inte bra ut så köper jag det helt enkelt inte. Tycker snarare "gamers" beter sig tvärtom mot vad du säger, d.v.s. envisas med att köpa Cyberpunk 2077 fastän spelet inte ens fungerar.

Fattar att du köper spel beroende på om det ser bra ut eller inte, och det är väl ok
Men nu vet vi ju inte om dessa skärmdumpar faktiskt är ifrån spelet, eller ( om dom nu är det) från vilket stadie i utvecklingen dom är i. Så man kan ju lugna sig tills onsdag innan man dömmer ut spelet helt

Medlem
Skrivet av Kyraal:

När person A klagar på att UI är för iögonfallande, och person B klagar på att det inte är tydligt nog, är det säkert inte lätt att vara utvecklare Vi får hoppas på att man kan justera UI själv så det blir mer eller mindre synligt, så alla blir nöjda.

Detta är något jag velat ha sedan bf42, att kunna ändra färg på ui element till vad man vill. Samt att jag avskyr denna "neon"grafik på UIt då det inte alls är lättläst.

För att sedan inte tala om att de gör om alla menyer i varje spel, och känns nästan alltid som de lyckas göra det snäppet sämre för varje spel.

Medlem
Skrivet av Gurg:

Detta är något jag velat ha sedan bf42, att kunna ändra färg på ui element till vad man vill. Samt att jag avskyr denna "neon"grafik på UIt då det inte alls är lättläst.

För att sedan inte tala om att de gör om alla menyer i varje spel, och känns nästan alltid som de lyckas göra det snäppet sämre för varje spel.

Japp, tycker det är på tiden att vi får en slags byggklossfunktion när det gäller HUD:ar i BF så man kan få så mycket, eller så lite, i vilken färg eller transparens man vill, var på skärmen man önskar.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Lugn och fin nu. Ser mitt inlägg seriöst ut? Du tycker inte det dryper av ironi? Min kommentar var enbart en gliring till alla som har problem med att man kan vara kvinnor i ett krigsspel eller har problem med att väder existerar och gör det svårt för folk att se 2 km.

Intressant att ingen hade problem med kvinnliga kraktärer i Call of Duty: Warzone. Inte heller i Rainbow Six: Siege. Och se där: Ingen klagade när det lades till i CS heller! De enda ni kommer hitta som har problem med det i en BF6-framtidsmiljö är något incelforum på 4Chan med fyra aktiva medlemmar. Nästan som att diskussionen eller kritiken runt BFV aldrig handlade om att de inte ville ha kvinnor i sina spel..

Avstängd
Skrivet av ecHo!:

Lugn och fin nu. Ser mitt inlägg seriöst ut? Du tycker inte det dryper av ironi? Min kommentar var enbart en gliring till alla som har problem med att man kan vara kvinnor i ett krigsspel eller har problem med att väder existerar och gör det svårt för folk att se 2 km.

Fast det är en viss skillnad att försöka sig på att skildra en historisk händelse som man med medveten felaktighet skriver om för att passa dagens politiska klimat.

Tycker man ändå ska kunna få lyfta det och se nyktert på det hela. Att det springer omkring kvinnor och skriker tuffa orders är inte historiskt korrekt. Kritiken är helt klart befogad.

Medlem

Hoppas verkligen på att de förbättrar spelmekaniken denna gången istället för att bara trycka på "fler spelare, större kartor" som de har gjort i sina senaste titlar. Önskar bl.a. att de går tillbaka till de gamla fordonssystemen där man plockade fordon fritt från kartan då jag tycker att det tar bort väldigt mycket ifrån upplevelsen med att exempelvis spawna i ett flyg som redan är i luften.

Jag vill se något nytt, inte bara "mer"!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kyraal:

När syftet är att håna eller skada någon verbalt är det sarkasm, inte ironi. Oönskad rättelse, jag vet, men det är ju bra om vi också kan lära oss något i den här tråden och inte bara angripa varandra 😊

Skrivet av anon_327210:

Sarkasm och ironi är ju same same

Skrivet av Kyraal:

Visst, om du tycker det, varför inte

Skillnaden på sarkasm och ironi - därom tvista de lärde. Om inte lingvister och andra språkforskare kan nå konsensus om vad som är sarkasm och inte, eller vart gränsen mellan ironi och sarkasm går - eller om det ens finns en gräns - så tror jag inte att vi kommer lära oss det i FZ:s kommentarsfält heller.

Medlem

Åh, ännu ett Battlefield med massa stormar som förstör sikten! <3 Precis det jag längtat efter.

Medlem

Ser sjukt fram emot det hela!

Medlem
Skrivet av jontepasagen:

Fast det är en viss skillnad att försöka sig på att skildra en historisk händelse som man med medveten felaktighet skriver om för att passa dagens politiska klimat.

Tycker man ändå ska kunna få lyfta det och se nyktert på det hela. Att det springer omkring kvinnor och skriker tuffa orders är inte historiskt korrekt. Kritiken är helt klart befogad.

Battlefield är inte och har inte varit gjort för att vara historiskt korrekt.

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Såg dom häromdagen, det ser inte superimponerande ut, men det är alpha bilder tydligen.

Pre-alpha t.o.m. Står på 4:e bilden...

Medlem
Skrivet av Levi:

Pre-alpha t.o.m. Står på 4:e bilden...

Jo jag skrev det först, men ändrade för jag fick för mig att det bara vara alpha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Razken:

Åh, ännu ett Battlefield med massa stormar som förstör sikten! <3 Precis det jag längtat efter.

Just den delen gillar jag, gör striderna mer dynamiska. Så kanske inte alla snipers bara kan ligga på ett och samma ställe hela matchen igenom.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av kebbe:

Intressant att ingen hade problem med kvinnliga kraktärer i Call of Duty: Warzone. Inte heller i Rainbow Six: Siege. Och se där: Ingen klagade när det lades till i CS heller! De enda ni kommer hitta som har problem med det i en BF6-framtidsmiljö är något incelforum på 4Chan med fyra aktiva medlemmar. Nästan som att diskussionen eller kritiken runt BFV aldrig handlade om att de inte ville ha kvinnor i sina spel..

Saken är den att Warzone, Siege och CS är påhittade konflikter som dessutom är i nutid då kvinnor är allt vanligare i det militära.
Så där finns inget att klaga på.

Men sen i BFV är jag själv lite splittrad, ska man ha en historisk "korrekt" upplevelse så är det väl mest Ryssarna som hade kvinnor just vid fronten och i flygplanen. För övriga länder var det väl bland sjukvård och artilleri man hittade kvinnorna. Så ja, kvinnor deltod ju i båda världskrigen men inte till den stora del som framför allt Battlefield V får det att framstå. I BF1 begränsades dem till Ryssarnas Scout klass för att hedra den kvinnliga Ryska "Battalion of Death".

MEN å andra sida så har jag aldrig spelat BF spelen ( dem historiskt baserade) pga dess historiska korrekthet. Vill jag spela ett historisk korrekt spel så får man vända sig till "Hell let Loose" eller kanske "Enlisted". Så för min del gör det inget att det finns kvinnliga karaktärer att välja bland men jag kan förstå varför vissa hostorie fanatiker klagar. Ska ju bli destå mer spännande i "BF6" och se vilka alternativ det finns var det gäller kosmetika

Medlem
LÄNGTAR!

Battlefield 6 kommer med största sannolikhet bli episkt. Längtar. 🙏🤩

Medlem
Skrivet av HSB:

Ser riktigt jävla dåligt ut. Ser ut som att jag inte behöver lägga några med pengar på Battlefield framöver, serien har gjort sitt.

Åå jösses.. Du tror alltså på fullaste alvar att bilderna vi ser här representerar slutresultatet av Battlefield 6? 🙄

Medlem

Jag har bara bestämt mig för att det är dåligt helt enkelt.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av metricblge:

Åå jösses.. Du tror alltså på fullaste alvar att bilderna vi ser här representerar slutresultatet av Battlefield 6? 🙄

Helt ärligt, så tror jag många kollar på dessa bilder och tror det är slutresultatet, ja. För folk är exakt såpass dumma oftast.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

123
Skriv svar