Battlefield 2042 - Våra första intryck!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Årets lol på dig. Mest klassiska BF-klippet genom tiderna.

De revivar dock med lite hälsa, defib som gäller om du ska ha full hälsa.

Återstår att se, men det verkar luta åt att det blir pointssystem typ som warzone så tror inte det kommer vara mer än det varit i de gamla spelen, plus att du inte har åtta pers som hänger i menyn för att spawna på nästa flyg/heli.

Jojo men personen skjuter dig i ryggen så spelar det ingen roll

Skägg.
10 Chambers

Min tolkning av tråden: en clash mellan gamla och nya spelare. Och en serie som är så pass gammal att även nya spelare är ”veteraner”.

Jag ser potential i vapensystemet, möjligheten att kalla in fordon så man slipper tråkiga promenader. Mängden spelare är obetydligt, det är de enskilda interaktionerna och striderna som betyder något.


signatur
Redaktör

Hörni, höj nivån på kommentarerna tack. Ni bör kunna snacka om spelet utan att kalla folk barn och annat. Det är ett spel - underhållning.

Gäller snack med t.ex. @HSB @Meurik inblandade.


signatur
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Med tanke på att det är ett av de mest uppmärksammade och omtyckta tricken från BF3/BF4 förstår jag varför de valde att ta med det. Visa spelet som det faktiskt kommer att spelas. Vi brukar väl oftast klaga när det är tvärtom?

Visa spelet som det faktiskt kommer att spelas? Du menar hälften av laget står och campar på en ö?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Min tolkning av tråden: en clash mellan gamla och nya spelare. Och en serie som är så pass gammal att även nya spelare är ”veteraner”.

Jag ser potential i vapensystemet, möjligheten att kalla in fordon så man slipper tråkiga promenader. Mängden spelare är obetydligt, det är de enskilda interaktionerna och striderna som betyder något.

Är själv "gammal spelare" som vart med från 1942 och framåt. Jag håller med om potentialen med dom ändringar som hittills avslöjats, och är öppen för förändring. Att dom gör sånt stort skutt från klassiska klass-systemet låter minst sagt intressant.

Förstår att inte alla "gillar allt", men det känns ändå inte rätt att man ska "klanka ner" på dom personer som gillar nåt som dom själv inte gillar, och döma ut allt som "enbart för kidsen"


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Bildtexterna var bäst!

Medlem

Ser fram emot spelet! Men det var för mycket ”Hot Shots” över trailern för min smak. Att försöka regissera ”BF-moments” blir bara meh.

- Either You Got It Or You Don't!

Dom får gärna ha 128 spelare.. Men dom får jättegärna ta tillbaka 32vs32 på conquest, för känns bara som att 128kommer vara en stor qluster strid,


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Commander_Eggi:

Kanske ska spela ARMA om ni nu vill ha realism på så pass grad.

Drömmen!
Ett Arma med BFs kvalité och destruction.
Hade aldrig spelat något annat.

Varje BF release låter jag mig själv idiotiskt nog hoppas på något som åtminstone lutar åt det mer realistiska, eller att de ska lägga in modsupport för ett nytt project reality.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Meurik:

Är själv "gammal spelare" som vart med från 1942 och framåt. Jag håller med om potentialen med dom ändringar som hittills avslöjats, och är öppen för förändring. Att dom gör sånt stort skutt från klassiska klass-systemet låter minst sagt intressant.

Förstår att inte alla "gillar allt", men det känns ändå inte rätt att man ska "klanka ner" på dom personer som gillar nåt som dom själv inte gillar, och döma ut allt som "enbart för kidsen"

Näe, det är ju bara töntigt. Anmäl allt sånt beteende. Det är helt ok att inte gilla saker men inte på bekostnad av andras underhållning.


signatur
Redaktör
Skrivet av HSB:

Snälla, en generaliserande åsikt kan omöjligen vara ett personligt påhopp. Vad lever du i för värld? Personligt påhopp är när jag anklagar dig för något specifikt. Och med tanke på att jag inte ens vet vem du är, så är det omöjligt för mig att utöva "personligt påhopp". Herregud...

Säger man "spel riktat till barn" trampar man många på tårna. Skriv gärna varför du ogillar spelet, men skippa målgruppsanalysen, så slipper vi sitta och plöja anmälningar.


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av HSB:

Beror på vilka man definierar som barn. Jag var en snorunge i 20-års åldern då jag envisades med att göra en stor grej över min musiksmak. Nuförtiden så är tv-spel något som väger tungt hos ungarna. Men när jag växte upp så ansågs det lite fjantigt att spela tv-spel, vilket jag fortfarande anser det att vara. Men tyvärr investeras det för mycket i att få det att framstå "coolt", och det är så jag uppfattar trailern till nya Battlefield. Tycker inte om att använda mig av amerikanska uttryck, men trailern kändes "cringe".

Alrighty then. Håller inte alls med i din analys, men tack för lite välbehövlig kontext till dina tidigare inlägg i tråden.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Näe, det är ju bara töntigt. Anmäl allt sånt beteende. Det är helt ok att inte gilla saker men inte på bekostnad av andras underhållning.

Påminner mig om denna klockrena seriestrip:


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gustav Höglund:

Lite så. Rensat tråden på käbbel.


signatur
Medlem
Skrivet av hotarN:

Ser fram emot spelet! Men det var för mycket ”Hot Shots” över trailern för min smak. Att försöka regissera ”BF-moments” blir bara meh.

- Either You Got It Or You Don't!

Ungefär den insikten jag fick angående spelserien för några timmar sen, Dice/Ea försöker så hårt att skapa Battlefieldmoments, värre för varje spel som släpps (lite tidigt att säga om det här än kanske men lutar mot det enligt trailern tycker jag), när det i själva verket inte behövs, de ögonblicken kommer naturligt.

Jag tycker Dice går åt helt fel håll, verkar vara många gamla och nya som tycker helt olika, ungefär som det funkar här i livet, så kan ju inte tala för alla men det känns som BF riktar sig mer och mer mot en annan publik vilket jag tycker är tråkigt, men inser också att jag inte kan göra så mycket åt det. Får nog helt enkelt skippa den här spelserien i framtiden.

Jag vill ju ha det där "tråkiga" gameplayet i conquest, det behöver inte ploppa ner en tank från himlen när jag mest behöver det, jag vill känna mig sårbar på ett krigsfält, känna mig inträngd i ett hörn av en fiendetank som förvandlar alla hus runtom en till ruiner. Det är då hjärtat slår och spänningen kommer in, och där allt helt plötsligt vänder när man får understöd från ett flygplan i samma lag. Man ligger och trycker i en buske och en fyrhjuling kommer flygande över en. Jag förstår att det inte är realism och det är inte det jag söker, förutom i grafik och ljud kanske, utan jag vill åt de oregisserade ögonblicken. Mindre Michael Bay i BF hade varit trevligt.

Medlem

Trailern var precis så cineastisk som man har kommit att förvänta sig av Dice. Jag tycker det ska bli spännande att följa utvecklingen, de senaste BF-spelen har ju fokuserat på dåtid, men nu, äntligen, kommer mitt favoritfordon helikoptern tillbaka! Gillade FZ:s artikel för övrigt och blev väldigt intresserad av spelläget som sägs ha inspirerats av EFT. När får vi veta mer om det? Det är långt till oktober men jag är optimistisk.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomas Helenius:

Hörni, höj nivån på kommentarerna tack. Ni bör kunna snacka om spelet utan att kalla folk barn och annat. Det är ett spel - underhållning.

Gäller snack med t.ex. @HSB @Meurik @Sisyr inblandade.

Nu vet jag inte om jag plötsligt blivit dement, men såvitt jag minns skrev jag ett enda inlägg i diskussionen och det innehöll vare sig tillmälen, hårt språk eller dylikt så bunta gärna inte in mig i det facket.

Medlem

Nog bästa Battlefield trailer på läääänge. Synd bara att de inte använder den gamla goda jingeln.
Men jag ser fram emot detta!

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Nu vet jag inte om jag plötsligt blivit dement, men såvitt jag minns skrev jag ett enda inlägg i diskussionen och det innehöll vare sig tillmälen, hårt språk eller dylikt så bunta gärna inte in mig i det facket.

Då ber jag om ursäkt! Slarvläste.


signatur
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Nog bästa Battlefield trailer på läääänge. Synd bara att de inte använder den gamla goda jingeln.
Men jag ser fram emot detta!

Ja, jag förstår inte varför de envisas med att ha "musik" som låter som att den kommer från en väldigt trasig högtalare för spelen som utspelar sig i nutid/framtid!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomas Helenius:

Då ber jag om ursäkt! Slarvläste.

Fair enough!

Medlem

Risken är väl stor att det blir för fast paced. Liksom de övriga BF-spelen under de senaste åren. Man är väl en för långsam eremit, för den typen av action. Därmed känns det inget skojs.

Medlem

Ska bli kul att komma in på 2000-talet igen. Tyckte inte BFV var det bästa i serien direkt, men det slutade med stt man sänkte många timmar där också trots allt. Ser fram mot att få se gameplay. Battlefield med ett par vänner är svårslaget, finns något för alla och precis som trailern pushar på, många tokiga och även dråpliga händelser.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Spännande hur pass olika den här trailern verkar ha träffat. Jag känner tvärtom, fast av exakt samma anledningar.

Äsch, kul att det är olika! Vad var det i trailern som du kände var "gamla BF" då (förutom stunt med RL)?

Tror det för mig är; ju mer bling och gizmos med remote - desto mindre lajbans. Ingen direkt matematiskt hållbar formula säkerligen, men den räcker för mig. Jag gillar BF-spel när det balanseras på kanten mellan arkad och milsim, men där COD är ett steg för långt åt arkad.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Landelusen:

Äsch, kul att det är olika! Vad var det i trailern som du kände var "gamla BF" då (förutom stunt med RL)?

Tror det för mig är; ju mer bling och gizmos med remote - desto mindre lajbans. Ingen direkt matematiskt hållbar formula säkerligen, men den räcker för mig. Jag gillar BF-spel när det balanseras på kanten mellan arkad och milsim, men där COD är ett steg för långt åt arkad.

Storslagna kartor med en salig mix av öppna ytor och tighta korridorer, strider på marken, i luften och till sjöss, infanteri och fordon som bråkar med och mot varandra, ett krutdoftande smörgåsbord av vapen och tillbehör att använda, förstörelse i liten och stor skala, med mera.

Känns väldigt mycket som en direkt uppföljare till Battlefield 3 och 4! Ska bli spännande att se gameplay nu till helgen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

https://youtu.be/YN1wwnN0CF0

Jackfrags har ju rätt mycket info...

Vad jag fattar det som kommer det finnas en battle pass per säsong, så förbannat tråkigt.

Medlem

Älskar att folk som inte verkar gilla spelet skriver att det är barnsligt osv

Jag är 33 år i år, spelat sen BF1942 och detta ser ut att vara skit grymt, kalla mig barn i dont care xD Kommer bli många många timmar i det här liret!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Säger man "spel riktat till barn" trampar man många på tårna. Skriv gärna varför du ogillar spelet, men skippa målgruppsanalysen, så slipper vi sitta och plöja anmälningar.

Du måste skoja. Läs vad du skriver.

Har det blivit så jävla woke och safe space här att man inte kan klaga på att ett spel är barnsligt?

Det är surrealistiskt, vilken värdeförskjutning som skett. Det är människofientligt och falskt. Man får inte bli pissed off och uttrycka frustration på ett gamingcommunity om ens älskade spelserie ändrat stil för att behaga kids. För nej, här ska vi bara suga av varandra, annars blir man bannad.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Storslagna kartor med en salig mix av öppna ytor och tighta korridorer, strider på marken, i luften och till sjöss, infanteri och fordon som bråkar med och mot varandra, ett krutdoftande smörgåsbord av vapen och tillbehör att använda, förstörelse i liten och stor skala, med mera.

Känns väldigt mycket som en direkt uppföljare till Battlefield 3 och 4! Ska bli spännande att se gameplay nu till helgen.

Aha, då förstår jag att du är nöjd med trailern! Jag har nog tagit mycket sådant för givet och tycker det mesta går att hitta i de flesta krigsspel nuförtiden - inte minst i de senare BF-spelen som jag personligen inte gillar. Söker nog mer specifikt en känsla av tyngd, en lagom dos verklighet blandat med en känsla av snabb action. Tuff balans kan tyckas, men tyckte BF2-4 gjorde det superbt. Tycker nog DICE rört sig för mycket åt det flyktiga och "plastiga" på senare år, där tyngden uteblir. Hoppas verkligen detta blir ett trendbrott, men trailern gav mig som sagt ingen sådan feeling. Hoppas du får rätt, spelar gärna mer BF om feelingen finns. Den som lever får se!

Medlem

Att ta bort klasserna och låsta vapen öppnar mer till FOTM builds. De flesta kommer ha samma setup efter en månad eftersom det anses vara "common sense".

Skriv svar