Fatta hinten, Sony! Bloodborne mest spelade PS Now-titeln på pc

Robot
Fatta hinten, Sony! Bloodborne mest spelade PS Now-titeln på pc
Avstängd

Har aldrig lirat bloodborne även fast jag haft ett PS4 i flera år. Kanske får testa det om det kommer en PS5-version.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har aldrig lirat bloodborne även fast jag haft ett PS4 i flera år. Kanske får testa det om det kommer en PS5-version.

Då har du något att se fram emot, det är grymt bra spel. 😊

Medlem
Skrivet av breahl:

Har aldrig lirat bloodborne även fast jag haft ett PS4 i flera år. Kanske får testa det om det kommer en PS5-version.

Blir avundsjuk. Spelet är magiskt, speciellt om man diggar designen.

Chilla ett tag och invänta den oundvikliga remastern/remaken.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Istället för att släppa LOU2 och tjäna bra pengar släpper dem skit titlarna först på pc. SMART ... facepalm

Medlem

För Sony betyder det nog mest att det nog innebär att Bloodborne sålt många PS4.

Att folk som bara har andra plattformar än PS4 väldigt gärna vill spela det är ju precis det som är tanken med att betala för en exklusivitet.

Sony: "Jaha... Folk som inte har PS4 vill jättegärna spela våran exklusiva titel!? Ja då måste vi ju förse det - för det är ju inte som att det var just därför vi betalade dyra pengar för att få en exklusiv titel!"


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Då har du något att se fram emot, det är grymt bra spel. 😊

Skrivet av Freakon:

Blir avundsjuk. Spelet är magiskt, speciellt om man diggar designen.

Chilla ett tag och invänta den oundvikliga remastern/remaken.

Ja ska invänta tills det kommer en sådan!


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av Levi:

Istället för att släppa LOU2 och tjäna bra pengar släpper dem skit titlarna först på pc. SMART ... facepalm

Detta är långt mera intressant än TLOU2.

Medlem

Skulle vara så trevligt om Sony skulle släppa alla sina exklusiva spel på PC precis som Microsoft gör med sina så slipper man ha en PS5 också.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Skulle vara så trevligt om Sony skulle släppa alla sina exklusiva spel på PC precis som Microsoft gör med sina så slipper man ha en PS5 också.

Vi har länge rört oss mot streaming av spel. Sen nu när bristen av hårdvara blir så tydlig så blir argumentet för tunna klienter större och större. 5G kommer ju också så infrastrukturen börjar sättas på plats. Jag tror Sony måste börja släppa spel som inte bara är låsta till Playstation om man vill behålla sina kunder. Tänk så många fler som hade köpt Demon's Souls om det inte krävdes en PS5!
Microsoft har redan lagt sin grund för detta och det gäller att hoppa på tåget innan man missar det helt.

Men Sony är inte dumma och bara att de börjat släppa gamla exklusiva spel till andra plattformar visar att de känner av marknaden. De har många sjukt bra exklusiva spel så jag tror de hade kunnat bli ännu större om de lanserades på flera plattformar. Det tar emot att säga men Microsoft leder vägen framåt just nu. Riktigt imponerande.

Inaktiv
Skrivet av anon_118566:

Detta är långt mera intressant än TLOU2.

Haha nej.

Medlem

Urgh, inte en remake/remaster ge oss BB 2!

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Skulle vara så trevligt om Sony skulle släppa alla sina exklusiva spel på PC precis som Microsoft gör med sina så slipper man ha en PS5 också.

Mm, så gissa varför dom inte gör det?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av philgapin:

Tänk så många fler som hade köpt Demon's Souls om det inte krävdes en PS5!

Sony bryr sig om hur många PS5 som säljs.. Inte hur många Demon's Souls som säljs.


signatur

subterranean homesick alien

ELF
Medlem
Skrivet av Levi:

Istället för att släppa LOU2 och tjäna bra pengar släpper dem skit titlarna först på pc. SMART ... facepalm

De kan ju få börja med TLOU1.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Lär dröja innan PS5-spel dyker upp på PC.

Främst för att spelen är exklusiva av mer än en anledning. Väloptimerade spel, Sonys butik och incitament att dra folk till plattformen, för att nämna några. Det har ju visat sig vara ett vinnande koncept. Sony är på väg att köra om sina gamla rekord, trots komponentbrist och pandemi.

Men även för att DualSense blir svårt att översätta till mus och tng-bord. Sensorisk data måste omarbetas, du känner inte längre när det är dags för en reload eller när vapnet nått full charge och i vissa fall måste half press få egna bindningar. Osv, vi har bara sett början på hur kontrollen används och kan lova att man inte vill gå tillbaka till något sämre när man väl vant sig med vissa lösningar som verkligen förstärker gameplay. Kan bli rörigt.

Eftersom MS släpper allt på PC är det ju smartare att skaffa en PS5 istället för en Series X/S. Så slipper man vänta så länge på portningar. Bloodborne är ändå något vi Sony-Ponys haft i sex år nu. Sen portas ju inte allt heller, oavsett hur länge man väntar.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Tänk så många fler som hade köpt Demon's Souls om det inte krävdes en PS5!

Och tänk så myckey fulare det hade varit när utvecklingen hade behövt ta hänsyn till en low-spec pc som minsta gemensamma nämnare. Fins en anledning till att elden ring ser ut som skräp i jämförelse.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Och tänk så myckey fulare det hade varit när utvecklingen hade behövt ta hänsyn till en low-spec pc som minsta gemensamma nämnare. Fins en anledning till att elden ring ser ut som skräp i jämförelse.

"Fins en anledning att elden ring ser ut som skräp"?
Kom igen, det är ju bara trams.

Stor risk att PC vore anledningen till att spel ser sämre ut.

ZF
Medlem
Skrivet av Anton Q:

För Sony betyder det nog mest att det nog innebär att Bloodborne sålt många PS4.

Att folk som bara har andra plattformar än PS4 väldigt gärna vill spela det är ju precis det som är tanken med att betala för en exklusivitet.

Sony: "Jaha... Folk som inte har PS4 vill jättegärna spela våran exklusiva titel!? Ja då måste vi ju förse det - för det är ju inte som att det var just därför vi betalade dyra pengar för att få en exklusiv titel!"

Aktieutdelningar gör oftast kortsiktigt vettiga beslut.

De kanske provar markerna än, men det verkar ändå gå fortare fram än jag någonsin hade trott för de skitpengarna det handlar om egentligen.

Skrivet av philgapin:

Vi har länge rört oss mot streaming av spel. Sen nu när bristen av hårdvara blir så tydlig så blir argumentet för tunna klienter större och större. 5G kommer ju också så infrastrukturen börjar sättas på plats. Jag tror Sony måste börja släppa spel som inte bara är låsta till Playstation om man vill behålla sina kunder. Tänk så många fler som hade köpt Demon's Souls om det inte krävdes en PS5!
Microsoft har redan lagt sin grund för detta och det gäller att hoppa på tåget innan man missar det helt.

Men Sony är inte dumma och bara att de börjat släppa gamla exklusiva spel till andra plattformar visar att de känner av marknaden. De har många sjukt bra exklusiva spel så jag tror de hade kunnat bli ännu större om de lanserades på flera plattformar. Det tar emot att säga men Microsoft leder vägen framåt just nu. Riktigt imponerande.

Microsoft släpper dock nästan enbart spel på Microsoft fortfarande hur man än ser på det. Minecraft eller något annat möjligen undantaget.

Alla vill såklart sälja en tjänst som inte har några som helst risker eller omstartskostnader. Men Sony fattar inte att de nu göder en framtida konkurrent när ingen alls vill tillverka lådor längre.

Skrivet av Anton Q:

Sony bryr sig om hur många PS5 som säljs.. Inte hur många Demon's Souls som säljs.

Det är ju just spelen som de tjänar de verkliga pengarna på. Och tjänsterna som sagt..

Så att nu seeda för en framtid när en stor del av de vinsterna försvinner verkar väldigt kortsiktigt tänkt.

Ingen PS+ för online, och 30% av vinsten på spelet går till Steam istället.

Ska de behålla någon slags plattformsuppfatting för den framiden så måste de nästan göra en konkurrent till Steam och resten av gänget som förgäves kämpar mot dess nästan ointagliga position.

Streaming är helt klart fortfarande mycket enklare att bryta mark i. Men även där kommer det bli blodigt värre redan innan någon står på en relativt ointaglig kulle.

Skrivet av lars_kongo:

Och tänk så myckey fulare det hade varit när utvecklingen hade behövt ta hänsyn till en low-spec pc som minsta gemensamma nämnare. Fins en anledning till att elden ring ser ut som skräp i jämförelse.

Fromsoft har aldrig gjort ett optimerat spel, exklusivt eller ej.

Att nyversionen av Demon's souls ser bra ut beror på att de inte gjort det spelet.

Räknar inte med samtida släpp på flera år, så om de hänsynen ska tas så ligger det i framtiden. Men det ligger ju onekligen en risk i att den där snordyra SSD kommer vara meningslös ända fram till nära slutet för PS5 om spel inte optimeras för den, just för anpassningen att spelen ska funka alls även på normala genomsnitts-PC.

Vilken soppa alltså.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Vi har länge rört oss mot streaming av spel. Sen nu när bristen av hårdvara blir så tydlig så blir argumentet för tunna klienter större och större. 5G kommer ju också så infrastrukturen börjar sättas på plats. Jag tror Sony måste börja släppa spel som inte bara är låsta till Playstation om man vill behålla sina kunder. Tänk så många fler som hade köpt Demon's Souls om det inte krävdes en PS5!
Microsoft har redan lagt sin grund för detta och det gäller att hoppa på tåget innan man missar det helt.

Men Sony är inte dumma och bara att de börjat släppa gamla exklusiva spel till andra plattformar visar att de känner av marknaden. De har många sjukt bra exklusiva spel så jag tror de hade kunnat bli ännu större om de lanserades på flera plattformar. Det tar emot att säga men Microsoft leder vägen framåt just nu. Riktigt imponerande.

Jag kanske är en bakåtsträvare men jag föredrar fortfarande att köpa mina spel för då vet jag att dom kommer finnas kvar.
Efter att ha använt Netflix och andra streamingtjänster i många år vet jag hur irriterande det är när en film eller serie jag gillar helt plötsligt inte längre är tillgänglig. Något som jag märkt med Gamepass också. Så visst är streaming och prenumerationsbaserade tjänster smidigt men jag gillar att kunna gå tillbaka och se om eller spela om saker.


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Jag kanske är en bakåtsträvare men jag föredrar fortfarande att köpa mina spel för då vet jag att dom kommer finnas kvar.
Efter att ha använt Netflix och andra streamingtjänster i många år vet jag hur irriterande det är när en film eller serie jag gillar helt plötsligt inte längre är tillgänglig. Något som jag märkt med Gamepass också. Så visst är streaming och prenumerationsbaserade tjänster smidigt men jag gillar att kunna gå tillbaka och se om eller spela om saker.

Ja exakt jag köper mina spel också. Har provat PS-now men det var bara för att spela igenom RDR1 som bara finns till PS3 annars.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar