Mer från Avatar-spelet: Massive om grafikmotorn
Cryengine kan därmed känna sig slaget på fingrarna.
Men, hur mycket jag än älskar James Cameron som action-regissör, har han alltid haft svårt att få oss känna något djupare för sina karaktärer. Spelet kommer onekligen vara vackert och fantastiskt, men om man inte känner något för planeten och karaktärerna, kan man lika gärna se brödsmulor virvla omkring i luften i vilken trädgård som helst.
Spelet ingen ville ha eller frågade efter 🤣🤣
Kommentaren över dig visar att du har fel
Cryengine kan därmed känna sig slaget på fingrarna.
Men, hur mycket jag än älskar James Cameron som action-regissör, har han alltid haft svårt att få oss känna något djupare för sina karaktärer. Spelet kommer onekligen vara vackert och fantastiskt, men om man inte känner något för planeten och karaktärerna, kan man lika gärna se brödsmulor virvla omkring i luften i vilken trädgård som helst.
Alltså, Avatar är ju inte den enda filmen han gjort, tror nog många här absolut älskar karaktärerna i både terminator 2 och aliens just för att de var så bra karaktärer.
Sen så är det taskigt att slå på fingrarna på någon som inte varit med i tävlingen på ett bra tag.
Jävligt synd att spelmotorer som Snowdrop, Frostbite och APEX inte finns tillgänglig för allmänheten, med verktyg och dokumentation.
Är frostbite ens bra eller är det bara massa hype? Visst ser nice ut grafiskt i BF och Battlefront, men den har ju inte lyckats med något annat märkvärt på bra länge? Kanske bara har missat, men den fungerade ju helt värdelöst i DA:I
Är frostbite ens bra eller är det bara massa hype? Visst ser nice ut grafiskt i BF och Battlefront, men den har ju inte lyckats med något annat märkvärt på bra länge? Kanske bara har missat, men den fungerade ju helt värdelöst i DA:I
Finns flera dokumentärer om hur Frostbitemotorn är otroligt jobbig och svår att jobba med. Den långa artikeln gällande Anthem är ett sådant exempel, DA:I är ett annat bra. Visst, teamen lyckades ju komma runt flera problem och skapa grafiskt fina spel men säkerligen en bra bit ifrån den ursprungliga visionen.
Snowdrop är så sjukt imponerande i The Division med alla tusentals detaljer överallt samt den strävan efter realism.
Menar de något liknande "Mesh Shaders" när de säger "this is significantly more objects than we've ever had before" och "By moving the visibility testing to the GPU, we can now process way more objects per frame"?
Från bara det citatet kan det lika gärna bara vara en flytt av visibility testing från CPUn till compute shaders.
Från bara det citatet kan det lika gärna bara vara en flytt av visibility testing från CPUn till compute shaders.
Bara lite nyfiken, då det är något som verkar ha en stor prestandaökning gällande scener med högt antal objekt/trianglar. Vet inte om det finns implementerat i något spel än. Det behöver väl sannolikt vara exklusivt för nya generationen konsoler och PC med ett DX12 grafikkort. UE5 hade också någon liknande teknik i sitt PS5 demo.
Skulle vara roligt med lite gameplay så att man får se vad för typ av spel det är.
Enligt Ubisofts blurb är det; first person, action-adventure game, open world. Hade gissat att de skulle köra third person, nyfiken på att se hur de gör spelet i first person. Pilbåge lär vara viktigt när man spelar som Na'vi i alla fall.
Far Cry: Avatar
njae, det var en svag spaning jävligt svag
Har han vampyrtänder?? killen i filmen
Absolut har han det 🙂
Jo det här tror jag på. Dem har säkert jobbet på spelet i flera år. Jag håller filmen Avatar som världens bästa film. Och det är min åsikt. Du kanske håller Speed 2 som världens bästa film det vet inte jag. Men för mig är Avatar best movie ever.
Jag gissar att du är född typ...97? Finns ganska mycket som är bättre än Avatar, även om den var helt ok.
Jag gissar att du är född typ...97? Finns ganska mycket som är bättre än Avatar, även om den var helt ok.
Håller inte med på att Speed 2 är bättre. Men alla får tycka som dem vill.