Ingen PS5-uppgradering till Greedfall för PS Plus-prenumeranter

Robot
Ingen PS5-uppgradering till Greedfall för PS Plus-prenumeranter

Spelar du "gratis"-versionen? Då blir det inga 4K och högre fps. Game Pass-ägare verkar dock få hela konkarongen.

#greedfall, #ps5, #uppdatering


Medlem

Tråkigt. Men kanske är det här man ska räkna med i fortsättningen. Undrar om beslutet ligger hos utvecklaren eller Sony?

Medlem

sannolikt hos utvecklarna då det är de som får stå för arbetet att implementera högre fps, högre upplösning osv - i de fall det inte ligger latent i mjukvaran.

men vad synd. känns som att de enbart går bet på fler spelare som spelar deras produkt. en som har en version redan köper nog inte en ny fullvariant av samma spel.

beroende på spel och person såklart, men många ev spelare faller nog bort.

Medlem

Tror jag köper spelet för det är ju nedsatt ganska mycket. Får lite dragon age vibbar.

Kanske är schysst å gynna utvecklarna lite.

Ambassadör
Xbox

Hoppsan.


signatur

Jump in.

Medlem

Verkar vara blandad giv vilken tjänst som får gratis Next-Gen upgradering på redan existerande spel, vilket är lite trist. Senast var väl Control och Wreckfest som var gratis på PS plus men kostade/kostar hos GamePass.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ja! grattis mig,
Spelade aldrig klart, av ngn anledning. Nu finns den! Anledningen!

Medlem
Medlem

Borde funnits nåt smart system för sånt där...

Medlem
Skrivet av matt76:

Verkar vara blandad giv vilken tjänst som får gratis Next-Gen upgradering på redan existerande spel, vilket är lite trist. Senast var väl Control och Wreckfest som var gratis på PS plus men kostade/kostar hos GamePass.

Så denna stämmer inte?
https://www.psu.com/news/ps-plus-members-get-a-month-of-exclu...

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Borde funnits nåt smart system för sånt där...

För vad?

Medlem
Skrivet av Margy:

För vad?

Uppgradering av PS4 till PS5-spel. Om nu utvecklarna inte vill att man ska betala för en uppgradering.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Uppgradering av PS4 till PS5-spel. Om nu utvecklarna inte vill att man ska betala för en uppgradering.

Har man köpt spelet är uppdateringen gratis. Har man fått spelet via PS Plus är uppdateringen inte gratis.

Vad är det som som hade behövt ett "smart system"?

Medlem
Skrivet av Margy:

Har man köpt spelet är uppdateringen gratis. Har man fått spelet via PS Plus är uppdateringen inte gratis.

Precis, borde ingå. Nämen vill utvecklarna ha det så är det väl smart. System.

På Xbox har utvecklarna valt att använda sig av smart delivery. Konstigt om de skulle gjort såhär med flit.

Medlem

Spelet var ingen höjdare och nu får jag ännu en anledning till att inte tvinga mig igenom sista biten. Om valet står mellan att spela färdigt Greedfall eller kolla på när torktumlaren arbetar så ligger torktumlaren högre i kurs. Jisses vilken seg spelmekanik och bristfällig design. Jag tror helt enkelt ambitionerna var för höga.

Medlem

Är PS Plus gratis? Coolt, borde kolla på det...när jag har tid över.

Medlem
Skrivet av Ender:

Är PS Plus gratis? Coolt, borde kolla på det...när jag har tid över.

Nej, PS plus har månadskostnad.


signatur

I drank what?

KoP
Medlem

Tyckte spelet kändes hemskt föråldrat och stelt i sitt gameplay när det kom. Orkade nog bara med en 10 timmar eller så. En next-gen uppdatering kommer ju inte magiskt ändra på det, så nej tack.

1
Skriv svar