Vad vet "alla" egentligen?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Se hade jag inte en aning om, men vad är det då som används? Tiktok vet jag dock om även om jag är osäker på vilken funktion den fyller

Snapchat är det vanligaste häromkring. Men grejen är att vi gubbar inte ens ska veta vad nästa grej är.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Alla vet att man inte spelar hög musik på allmänna platser, man använder hörlurar istället.

tyvärr inte Lord Pingu. eller så vet dom men skiter i det. suck. Jag trodde tiktok och onlyfans var ställen för lättklädda tjejer och folk som är ute efter det? alltid kopplat dom två till varandra.
Kanske är GETTR nästa ställe för dom unga och hippa?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av redruM:

Tycker det är värre när man vänder på det och människor är arroganta med sin egen okunskap. Exemplvis när folk på ett kaxigt sätt kläcker ur sig "Jag vet inte ens vem det är" och implicerar att eftersom de saknar insikt i personen eller ämnet så är det inte värt att veta.

Klassisk gubbe i kommentarsfältet på typ Aftonbladet för att förminska någon ung artist är ju typ.

- John Doe Vem???


signatur

IDKFA

Medlem

Alla vet att ingen vet allt!

I övrigt så kan jag knappast något om moderna artister, filmer mm. Man hör folk prata och jag känner knappt igen något haha.
Så där sitter man o känner sig old as satan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av anon_326114:

För mig är hon kvinnan som var med i "Snutarna" (har jag för mig?).

Nä det är Eva Röse


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Flakmonkey
Skrivet av mrFluffy:

Klassisk gubbe i kommentarsfältet på typ Aftonbladet för att förminska någon ung artist är ju typ.

- John Doe Vem???

Det ironiska är väl att de människorna själva hade föräldrar som sa samma sak om Elvis, Beatles eller vilka de nu var och tyckte att de var dryga som gjorde det

Men det krävs ju ett aktivt intresse för att hålla sig a jour med det som händer runtomkring. Ta bara en sån simpel sak som att när man är på spotify (om man nu är så hipp så man håller på med såna nymodigheter ) inte bara lyssnar på samma gamla spellista som man alltid gjort utan anstränger sig för att lyssna på de topplistor som finns för att se vad nytt som erbjuds. Behöver ju inte innebära att man gillar allt som spelas där, men det var ju inte som att man gillade alla låter som släpptes back in the day heller, Tror bara det är något positivt i att inte stänga sig ute från samhället bara för att man blir äldre och vill hålla fast vid det man gillade när man var ung. Du behöver inte älska Hov1, använda TikTok eller se på Kardashians (vilket i sig börjar bli ett väldigt gammalt exempel för nutida kultur) men det tar inte mycket tid att lära sig om vem, vad vilka det är.

Få saker är ju så inspirerande som när man ser äldre personer som sätter sig in i ny teknologi, som inte är rädda för den utan tar till sig av den och ser möjligheterna det innebär. De som kan titta på nya serier och filmer och även om de kanske inte tycker de är lika bra som det de såg på 60-70-80 och 90-talet ändå tar sig tid för att förstå det. Tror det är superviktigt för att inte bli gammal på ett mentalt plan. Hjärnan behöver ju motion precis som kroppen och då bara hålla fast vid det gamla gör ju att den kan gå på sparlåga.

Hoppas själv att jag kan fortsätta vara nyfiken på teknik, kultur och framförallt människor när jag blir äldre. Tror att mitt liv kommer vara betydligt roligare då än om jag bara sitter där och lyssnar på Nirvana, ser på Arkiv X, läser om Sagan om Ringen, skriver till mina vänner på det åldrande messenger eller sätter mitt miljonte headshot med en LG i Unreal Tournament 2004.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Svårt att veta vad "alla" vet även inom ens ålderskrets. sen 80-talist här och jag har ingen koll på vem Regina Lund, Smurf-lan och killing(?) gänget är. På samma sätt antar jag inte heller att alla vet vem eller "vad" silver fang är (svensk dubbat var dock lustig, vad är det, 2-3 röstskådisar?) eller vem Jason Voorhees är. Så jag antar att man kanske bara bör anta att man inte kan anta att det finns något som "alla" vet. 🤪

Sååå mycket Peter Harrysson i Silverfang. Såg om den för nåt år sen igen - fast kollade på japanska de sista delarna då den svenska är brutalt sönderklippt.

Killingänget är ju mest kände för Nilecity och Percy tårar - fast numera är de väl mest kända som sig själva, Henrik Schyffert, Robert Gustavsson mfl

Medlem

tack caracarn. då vet jag mer, peter var nästan alla. den mulliga från så ska det låta? har hela silver fang som inte är sönderklippt själv.
jag antar att detta kanske i sig är en poäng, även om man tror att något är något som "alla" vet så är det inte så. jag gick snabbt över till engelsk språkig populärkultur, five (pojk gruppen), sedan med allt var det innebär


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skrivet av YmerXE:

eller vem Jason Voorhees är.

Det intressanta med Jason är nog att masken är mer igenkänd än så väl karaktär och filmerna. Nästan synonym med 80-tals slashers. eller skräckfilm generellt. Minns själv när jag var åtta och ville vara killen med hockeymasken på en halloweenfest och förställde mig en helt annan karaktär än missbildade zombien Jason. Tog nog minst 10år innan jag koppla ihop karaktären med Fredag den trettonde. Fram till dess var serier som Halloween och Elm Street också helt okända för mig. Sen ytterligare fem år innan jag faktiskt såg filmerna.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det ironiska är väl att de människorna själva hade föräldrar som sa samma sak om Elvis, Beatles eller vilka de nu var och tyckte att de var dryga som gjorde det

Men det krävs ju ett aktivt intresse för att hålla sig a jour med det som händer runtomkring. Ta bara en sån simpel sak som att när man är på spotify (om man nu är så hipp så man håller på med såna nymodigheter ) inte bara lyssnar på samma gamla spellista som man alltid gjort utan anstränger sig för att lyssna på de topplistor som finns för att se vad nytt som erbjuds. Behöver ju inte innebära att man gillar allt som spelas där, men det var ju inte som att man gillade alla låter som släpptes back in the day heller, Tror bara det är något positivt i att inte stänga sig ute från samhället bara för att man blir äldre och vill hålla fast vid det man gillade när man var ung. Du behöver inte älska Hov1, använda TikTok eller se på Kardashians (vilket i sig börjar bli ett väldigt gammalt exempel för nutida kultur) men det tar inte mycket tid att lära sig om vem, vad vilka det är.

Få saker är ju så inspirerande som när man ser äldre personer som sätter sig in i ny teknologi, som inte är rädda för den utan tar till sig av den och ser möjligheterna det innebär. De som kan titta på nya serier och filmer och även om de kanske inte tycker de är lika bra som det de såg på 60-70-80 och 90-talet ändå tar sig tid för att förstå det. Tror det är superviktigt för att inte bli gammal på ett mentalt plan. Hjärnan behöver ju motion precis som kroppen och då bara hålla fast vid det gamla gör ju att den kan gå på sparlåga.

Hoppas själv att jag kan fortsätta vara nyfiken på teknik, kultur och framförallt människor när jag blir äldre. Tror att mitt liv kommer vara betydligt roligare då än om jag bara sitter där och lyssnar på Nirvana, ser på Arkiv X, läser om Sagan om Ringen, skriver till mina vänner på det åldrande messenger eller sätter mitt miljonte headshot med en LG i Unreal Tournament 2004.

Väl skrivet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nä det är Eva Röse

Nej, det är faktiskt Regina Lund.

Kul att det finns några som minns SWIP 😀

Medlem
Skrivet av Nomman:

Min mamma och dotter missförstår varandra precis hela tiden på grund av det där. Det är som om de talar olika språk eller lever i olika världar. Nästan tragikomiskt hur jag måste in och tolka mellan dem ibland.

Jag förmodar att det till stor del är en generationsfråga. Populärkulturen tar sig helt andra uttryck nu är när min mamma var ung.

Sedan vill jag minnas att jag förr om åren kunde skämmas över att inte veta sådant som förväntades av mig, oavsett om det gällde en filmreferens eller ett programmeringsramverk. Idag känner jag nästan tvärtom. Det är roligt att fråga. Den som förutsätter att man känner till något brinner ofta för det, därför blir det också roligt att höra dem förklara what the fuss is about

Vad är det för exempel för missförstånd mellan din dotter och din mamma? Jag har också varit med om lustiga diskussioner med äldre släktingar där mormor sa "ska du ligga med honom (alltså sova över hos honom)" och även farmor ska ha sagt inte helt rumsren kommentar till mig en gång. Språket förändras ju.. Men Det som jag har tänkt på som jag har stört mig rätt mycket på när det gäller mina päron är att de nästan varit helt blinda för att det är viktigt att få åka iväg att träffa kompisar. De har nästan blivit ledsna av att man prioriterar det före att vara hemma, så kändes det under min uppväxt och jag hade också rätt överbeskyddande föräldrar. Hade de varit närmare mig i ålder så kanske de hade fattat det bättre vad vet jag, då hade de tillhört en annan generation kanske.

Finns mycket som jag måste förklara för dom liksom.

Men jag tänkte lite på Shawn Mendes-exemplet, det var en kille som var några år yngre än mig som höll på sådär och när jag frågade vem han menade så sa en "jaaa jag hörde ju exaaakt" lite ytligt liksom. Tror hon kanske också tänkte på sångaren men det kändes lite som hon ville lägga till "klart jag visste"... Men det kan vara så att han tänkte att alla som var med i diskussionen är engagerade inom musikbranschen och därför vet men jag vete tusan. Det var knappt att jag visste hur stora One Direction var heller och var förvånad när Icona Pop skulle vara förband åt dom. Där kanske jag börjar hamna i en generationskugga.

Skrivet av redruM:

Tycker det är värre när man vänder på det och människor är arroganta med sin egen okunskap. Exemplvis när folk på ett kaxigt sätt kläcker ur sig "Jag vet inte ens vem det är" och implicerar att eftersom de saknar insikt i personen eller ämnet så är det inte värt att veta.

Ja precis, jag kan också störa mig på det eller varför inte dom som tror att de vet något och är så självsäkra att de blir sura när de har fel. Eller varför inte vara arrogant ointresserad av något så en bara blir nedlåtande.

Skrivet av anon_326145:

För typ två år sedan så hörde jag namnet Greta Thunberg för första gången och jag trodde först att det var någon äldre dam tills jag fick veta att det var en skolflicka.

När jag bodde i Torsby så köpte jag eller lånade lite olika filmer både äldre och nyare men det fanns en person där som brukade säga till mig när jag skulle se någon äldre film för första gången. ”Du lever i ett kulturellt mörker” ungefär som att det skulle vara något fel bara för att man har missat någon film.

Anser att man kan inte ha koll på allt eller ha sett allt och man ska inte ta det förgivet att alla har sett Tillbaka till Framtiden (som för övrigt var mina favorit filmer som barn) eller Sagan om Ringen.

Skrivet av anon_326145:

Jag vet heller inte vem Neil Young var. Men o andra sidan så är jag ju inte så gammal heller.

När jag såg dina kommentarer så tänkte jag på peace and love 2012 när Kent skulle spela där, en bekant som var där som volontär för mitt förbund som jag var volontär var född samma år som mig men visste inte vilka Kent var. Tror ingen tog honom seriöst haha! Så "kulturellt mörker", jovisst, men jag tror att man alltid har hört bandet/låten/artisten men man vet inte exakt vem det är bara. Men en rolig anekdot där Kent var då ett av Sveriges mest kända band.

Sagan om ringen filmerna är kanske mer riktad åt grabbar också och det tänker man inte på, men om en filmnörd inte har hört talas eller sett de filmerna så kanske man kan bli lite förvånad. Men vad vet jag.

Skrivet av Nosnos:

Svårt att förvänta sig att någon ska förstå referenser när det eller den man refererar till inte varit aktuellt under deras livstid. Jag förstod inte alla referenser som mina föräldrar, äldre släktingar, etc drog för mig. Dels för att de var gamla men också för att de var från en annan värld. Mina föräldrar kommer från norrlands inland båda två men jag är uppvuxen i stockholm så när vi åkte dit på semester och de började prata om jakt, sågverk, gruvan, etc ja då var man ju helt lost även om det ju var sådant som var aktuellt tidsmässigt.

Det viktiga där är i min mening inte att man måste förstå det, utan det viktiga är att inte avslå det som oviktigt och ännu bättre är om man då är nyfiken och faktiskt tar reda på vad det är. Att göra då är ju upp till båda individen som är förvirrad men också den som drar en liknelse med en referens som går över huvudet på den man talar med.

Gjorde detta en del i helgen då min guddotter hälsade på på landsstället. Hon är 16 år och såklart superhipp och med "på allt" som händer på sociala medier. Vi snackade då en del om musik och såna saker och kom då speciellt in på två saker, sveriges bidrag till popvärlden samt västkustshiphop, hon är uppenbarligen en stor fan av Tupac men hade ingen aning om vilka NWA var och Dr Dre för henne är hörlurarna, ingen koll alls på allt han ligger bakom. Så vad gjorde vi då? Jo vi kollade på dokumentärer på Netflix om sagda ämnen och vips så fick hon lära sig om dennis pop, max martin, abba, etc etc och en ny värld öppnade upp. Samma sak när vi tittade på the defiant ones på netflix och hon fick lära sig om 90-talets oroligheter i USA som ju inte är helt olika från det vi såg främst 2020 och musiken som kom från det med hennes favorit Tupac men också allt annat med Snoop, etc etc etc.

Nu kan man ju inte sätta alla framför dokumentärer, det måste ju finnas ett intresse för att lära sig någonstans, men personligen tycker jag det är superviktigt att vara nyfiken. Inte att lära sig allt förstås med alla detaljer men att ha en övergripande förståelse för mycket så att man inte bara slår ifrån sig. Och det allra viktigaste är kanske ödmjukheten i att erkänna för sig själva att jag inte kan allt och bara för att jag inte kan någonting så är det inte relevant för mig att veta.

Sen så var ju det här popkulturella exempel som på det stora hela kanske inte är så viktiga. Jag menar visst är det bra att veta vilka Rolling Stones var men gör man det inte så är det ju inga superkonsekvenser. Vad som däremot skrämmer mig är när det handlar om historia, vetenskap, etc. Tex när man stöter på människor som knappt känner till Berlinmuren, vad den stod för och vad dess fall innebar och anledningen till att de inte gör det är för att det "inte är viktigt" för mig här och nu. Säger inte att man ska leva i det förflutna, men jag tycker att man måste känna till det. Det som hände för 10 år sedan påverkas världen och oss som människor, det som hände för 50, 100, 500 och tusentals år sedan påverkar hur människor agerar mot varandra. Bra att känna till sånt inte bara för att man ska förstå hur hemska vi människor är och att vi verkligen inte alltid lär oss men också ett bra sett att lära sig att vi faktiskt också gör framsteg och under perioder gör det enormt snabbt.

Det låter som en rolig kväll för er Det har ju kommit en hel del intressant på netflix (This is pop) och även Denifant Once (hur det nu stavas) som jag tror kan vara sjukt allmänbildande även för dom som inte känner till eller lyssnar på den musiken. Sen har jag några exempel på musik som har gått under radarn hela mitt liv också, det är det fina med musiken.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Se hade jag inte en aning om, men vad är det då som används? Tiktok vet jag dock om även om jag är osäker på vilken funktion den fyller

Inte jag heller, jag har pratat med en som sa att en 16 åring har... håll i dig nu: 118,8 miljoner följare och är född 2004! Charli D'Amelio heter hon visst efter en googling...

Det är lite som en mix mellan instagram, youtube och facebook på något vis Jag har inte koll mer än att ha hört folk prata om det.

Men alla typer av medier förvändlas till något annat i takt med utvecklingen, på 00-talet hade vi bloggar och communities (som denna sida) och sen flyttade allt in till facebook.
Bilddagboken är lite av en föregångare till instagram egentligen. Men Snapchat är ju ändå intressant, jag har appen men följer bara några få jag känner men tydligen så använder väldigt många appen till att se vad ens vänner eller bekanta är i stan osv på snapchat-kartan.

Medlem

Kommer ihåg nån gång ~2004 när jag som del av nollning fick nån musikfråga där de spelade låtar som jag aldrig hört. Han som ställde frågan pekade på din tröja som det stod BD på - ovetandes som jag var svarade jag Backyard Babies för det var det närmsta jag kunde komma till BD.
Sen sa han att svaret var Broder Daniel - ett band jag aldrig hört talas om. Han såg lite ledsen ut när jag sa att jag inte visste vilka det var

Medlem
Skrivet av caracarn:

Kommer ihåg nån gång ~2004 när jag som del av nollning fick nån musikfråga där de spelade låtar som jag aldrig hört. Han som ställde frågan pekade på din tröja som det stod BD på - ovetandes som jag var svarade jag Backyard Babies för det var det närmsta jag kunde komma till BD.
Sen sa han att svaret var Broder Daniel - ett band jag aldrig hört talas om. Han såg lite ledsen ut när jag sa att jag inte visste vilka det var

Hehe låter lite som killen som inte visste vilka Kent var.

Medlem

https://m.youtube.com/watch?v=mRoFT8PkpgQ kent låt om jag förstod det rätt?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Inaktiv
Skrivet av Zontos:

När jag såg dina kommentarer så tänkte jag på peace and love 2012 när Kent skulle spela där, en bekant som var där som volontär för mitt förbund som jag var volontär var född samma år som mig men visste inte vilka Kent var. Tror ingen tog honom seriöst haha! Så "kulturellt mörker", jovisst, men jag tror att man alltid har hört bandet/låten/artisten men man vet inte exakt vem det är bara. Men en rolig anekdot där Kent var då ett av Sveriges mest kända band.

Sagan om ringen filmerna är kanske mer riktad åt grabbar också och det tänker man inte på, men om en filmnörd inte har hört talas eller sett de filmerna så kanske man kan bli lite förvånad. Men vad vet jag.

Kent var ett bra band. Har deras första skivor på min Spotify, innan de blev för mycket mainstream.

Ja Sagan om Ringen hade man ju även hört talas om innan det filmatiserades eftersom det är väldigt kända böcker.
Kommer ihåg hur folk till och med sov i sovsäck utanför biografen bara för att få se filmerna när de hade biopremiär.

Medlem

Vad är TikTok?

Skribent
Skrivet av YmerXE:

Svårt att veta vad "alla" vet även inom ens ålderskrets. sen 80-talist här och jag har ingen koll på vem Regina Lund, Smurf-lan och killing(?) gänget är. På samma sätt antar jag inte heller att alla vet vem eller "vad" silver fang är (svensk dubbat var dock lustig, vad är det, 2-3 röstskådisar?) eller vem Jason Voorhees är. Så jag antar att man kanske bara bör anta att man inte kan anta att det finns något som "alla" vet. 🤪

Alla 80-talister vet väl vilka Killing gänget är!! XD

Skämt åt sida, Silver Fang var kung. I samma kategori låg ju Starzinger och Rai Grottpojken. Säkert samma röstskådisar i de med? Jason Voorhees tror jag faktiskt de flesta vet vem han är, men då känd som bara "Jason" eller "han med hockeymasken och motorsågen". Nu har han väl bara hockeymask i en film? Men just den utstyrseln har ju blivit ikonisk med skräck och skräckfilm. Hur många hockeymasker säljs det inte under Halloween?


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Theapan:

Nej, det är faktiskt Regina Lund.

Kul att det finns några som minns SWIP 😀

Aha trodde det va svenska Kopps av fares fares som nämdes


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent

Alla vet nu att Calle ska sluta på FZ

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Aha trodde det va svenska Kopps av fares fares som nämdes

Nej fan gamla godingen "Snutarna" av Fredde Granberg och Peter Settman.

Nu har jag inte sett den på år och dar men gillar du deras humor så är det klart sevärt.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Alla vet att man inte spelar hög musik på allmänna platser, man använder hörlurar istället.

Fel, alla vet definitivt inte detta. Tyvärr. Såg en dåre i vintras som spelade Eddie Meduza högt som fan på busstationen på en stor JBL, typ sju på morgonen.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Sånt här har aldrig med åldern att göra, det handlar om vem som är intresserad av att vilja lära sig om världen, saker, hålla sig uppdaterad etc.

Eller vem som väljer att leva under en sten och snöar in sig i endast Vines eller TikToks.

Medlem

Som spelintresserad kan det här ibland vara intressant. Många idag verkar tex veta vad Fortnite är fastän de aldrig spelar spel. För ca 15 år sen var det WoW. Sen har vi såklart Mario, Sonic, Pokémon och andra legendariska populärkulturella fenomen
som "vanligt" folk ofta vet om (förutom kanske folk födda innan 70-talet?). Men att nämna Age of Empires, Assassin's Creed eller till och med Counter Strike i förbifarten kan vara riktigt osäkert.

Tillägg: sen har ju svenskar som inte spelar spel ofta koll på Minecraft och i bästa fall även Battlefield.

Medlem

Nästan som ”Alla känner alla i den här stan”.
Nej det gör de inte. Jag bor här och jag känner inte alla vilket innebär att alla inte känner mig vilket innebär att alla inte alls känner alla.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Finns det nånting alla vet (i Sverige)?

Enda jag kommer på på rak arm är att de flesta nog vet vem Zlatan är (troligen fler än kungen). Sen bör ju folk ha koll på när julafton är (även om man inte firar det)

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alla 80-talister vet väl vilka Killing gänget är!! XD

Skämt åt sida, Silver Fang var kung. I samma kategori låg ju Starzinger och Rai Grottpojken. Säkert samma röstskådisar i de med? Jason Voorhees tror jag faktiskt de flesta vet vem han är, men då känd som bara "Jason" eller "han med hockeymasken och motorsågen". Nu har han väl bara hockeymask i en film? Men just den utstyrseln har ju blivit ikonisk med skräck och skräckfilm. Hur många hockeymasker säljs det inte under Halloween?

Just Killinggänget har jag koll på mest för att mina äldre bröder gillade dom tror jag. Är född i slutet av 80-talet och var ”för ung” för att veta vilka de är egentligen. Men blev ändå lite förvånad när en vän till min som är född 90, bodde mitt emot brandstationen på söder i Sthlm som föreställde deras ”radiostation” inte visste vad Nilecity 105,6 var. Var sjukt imponerad på att hon bodde där men glömde väl bort mig lite där och då, det var flera år sen nu.

Frågan är om det är kultur egentligen, såg det för något år sen på SVTplay eller öppet arkiv och skrattar nästan aldrig. Men Robert Gustavsson hade jag kanske en viss relation till eftersom han också var med i barnprogram så det kanske inte var så konstigt att jag gillade Nilecity. Såg det vid 10 kanske.

Men det är 70-talisterna och tidiga 80-talisterna med deras ironiska humor som ”har koll” på det tror jag..

Medlem
Skrivet av caracarn:

Finns det nånting alla vet (i Sverige)?

Enda jag kommer på på rak arm är att de flesta nog vet vem Zlatan är (troligen fler än kungen). Sen bör ju folk ha koll på när julafton är (även om man inte firar det)

Zlatan, Kungen, Prinsessan Victoria, Carola, ABBA och Stefan Löfven borde vara ”The Big five”, fast jag vet inte

Medlem
Skrivet av sCaz:

Vad är TikTok?

Alla vet vad TikTok är.

Skriv svar