"Flertalet" Playstation-exklusiva spel på väg till pc, lovar känd datautvinnare

Robot
"Flertalet" Playstation-exklusiva spel på väg till pc, lovar känd datautvinnare
Medlem

God of War och Spiderman, kanske Uncharted-serien- är helst de spel jag vill se på PC!

Avstängd

Nej.... Nääääääääääääääääääääääöj💥😭😭😭😭

Medlem

Kanske får sälja min PS5:a framöver då, handlar det bara om pris på hårdvaran i framtiden så är jag nog beredd att pröjsa lite extra för att få 4K/60-120 FPS.
Jag ser det heller inte som något större problem ifall det dröjer 1-2 år innan spelen blir tillgängliga, early adopters får ändå leva med bland annat buggar och höga priser.

Nu tror jag väl egentligen inte att det kommer att bli så, men man vet ju aldrig.
PSVR biblioteket är IOFS också intressant och det finns väl inte som pekar emot att även detta blir tillgängligt på PC.

Frågan är ju också när Direct storage får fäste så det inte blir besvärligt att porta till exempel Ratchet and Clank, dock så är det ju brist på exklusiva spel för nya hårdvaran, så PC miljön har väl flera år på sig att standardisera Direct storage.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kanske får sälja min PS5:a framöver då, handlar det bara om pris på hårdvaran i framtiden så är jag nog beredd att pröjsa lite extra för att få 4K/60-120 FPS.
Jag ser det heller inte som något större problem ifall det dröjer 1-2 år innan spelen blir tillgängliga, early adopters får ändå leva med bland annat buggar och höga priser.

Nu tror jag väl egentligen inte att det kommer att bli så, men man vet ju aldrig.
PSVR biblioteket är IOFS också intressant och det finns väl inte som pekar emot att även detta blir tillgängligt på PC.

Frågan är ju också när Direct storage får fäste så det inte blir besvärligt att porta till exempel Ratchet and Clank, dock så är det ju brist på exklusiva spel för nya hårdvaran, så PC miljön har väl flera år på sig att standardisera Direct storage.

Jag spelar också ofta spel långt efter release, inte för att jag vill utan mer för att jag inte hinner med allt jag vill spela

När det kommer till exemplet Ratchet and Clank så vettifan hur de skulle lyckas med en portning utan att börja kompromissa, även OM Direct Storage slagit på bred front om nåt år så är ju PS5ans SSD sjukt snabbt, långt ifrån många kommer att ha en sådan snabb SSD. OM RaC nyttjar all den hastighet som finns i PS5an vet jag inte, men OM den gör det blir en port utan kompromisser svårt.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag spelar också ofta spel långt efter release, inte för att jag vill utan mer för att jag inte hinner med allt jag vill spela

När det kommer till exemplet Ratchet and Clank så vettifan hur de skulle lyckas med en portning utan att börja kompromissa, även OM Direct Storage slagit på bred front om nåt år så är ju PS5ans SSD sjukt snabbt, långt ifrån många kommer att ha en sådan snabb SSD. OM RaC nyttjar all den hastighet som finns i PS5an vet jag inte, men OM den gör det blir en port utan kompromisser svårt.

Allt du behöver är en WD Black SN850 eller Samsung 980 Pro för att slå SSD:n i PS5. Och när PCIe 5.0 SSD:er blir tillgängliga så kommer du springa cirklar runt PS5.

Medlem

Snäll geif Ghost of Thusima så att jag slipper skaffa en PS5 tills nya God of War kommer !

Avstängd

Om nu Sony är så givmilda så bör vi väl få Xbox spel på ps5? Men nä skulle inte tro det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Min önskan är att Little Big Planet kunde dyka upp på PC, och gärna Switch. Tror lillbrorsan skulle älska det!

Medlem

Smart drag av sony! När konsol marknaden är mättad går man vidare och plockar pengar från PC spelarna.

Medlem

Snart finns det inte längre någon anledning att köpa PS.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Snart finns det inte längre någon anledning att köpa PS.

Snart finns det ingen anledning att köpa konsoler överhuvudtaget, vilket vore en dröm.

Medlem

I min smak gör Sony rätt att släppa till. Som det ser ut för mig så verkar det som om jag inte är den ende som vill spela PS på PC.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Just nu ger konsollerna bättre pris/prestanda förutsatt man redan har 4k TV.

Frågan är om inte 1440P 120hz+ är bättre än 4K 60hz dessutom.

Farornas Konung
Skrivet av Fr0gg0.:

Snart finns det ingen anledning att köpa konsoler överhuvudtaget, vilket vore en dröm.

Hade fan vart supernice...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Allt du behöver är en WD Black SN850 eller Samsung 980 Pro för att slå SSD:n i PS5. Och när PCIe 5.0 SSD:er blir tillgängliga så kommer du springa cirklar runt PS5.

Snabbaste SSD:erna i världen är ingenting utan spel som har stöd för dem. Tills man börjar utveckla PC spel som tar vara på dessa höga hastigheter kommer PS5:s laddningstider vara snabbast.

Medlem

Bra drag av Sony.
Microsoft har redan "fattat" att inte utesluta PC som spelplattform.
Att man får lite väntetid på Sonys spel spelar ingen roll, har så mycket spel att spela endå. Dom som vill ha absolut senaste spelen direktfrån Sony får köpa PS5, annars är det bara att vänta.
Hade inget emot om Xbox hade samma "synsätt" men Xbox är numera så integrerad med windows och verkar bli än mer med Win11 så det är bara tacka och ta emot


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer väl bli fler Playstation 4 spel som kommer till PC lagom till att uppföljaren kommer till Playstation 5.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Bra drag av Sony.
Microsoft har redan "fattat" att inte utesluta PC som spelplattform.
Att man får lite väntetid på Sonys spel spelar ingen roll, har så mycket spel att spela endå. Dom som vill ha absolut senaste spelen direktfrån Sony får köpa PS5, annars är det bara att vänta.
Hade inget emot om Xbox hade samma "synsätt" men Xbox är numera så integrerad med windows och verkar bli än mer med Win11 så det är bara tacka och ta emot

Microsoft är PC mannen, klart som korvspad att man inte utesluter sina egna.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Microsoft är PC mannen, klart som korvspad att man inte utesluter sina egna.

Det är inte alls klart som korvspad.
PC var länge en plattform helt utan "konsol inblandning". PC spel var PC-spel, inte samma spel utan enkom utvecklade för PC.
Du kan gå tillbaka till Xbox 360 och One och se ett tydligt mönster att XBOX = PC inte gällde då utan det är en förhållande vis färsk strategi från Microsoft.

EDIT: Tillägger att det tom gick så långt så vissa som "trodde dom visste vad dom pratade om" påstod att PC var död som spelplattform, speciellt där under XBOX 360, PS3 eran.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Snart finns det inte längre någon anledning att köpa PS.

Skrivet av Fr0gg0.:

Snart finns det ingen anledning att köpa konsoler överhuvudtaget, vilket vore en dröm.

Skrivet av JonseredRocks:

Hade fan vart supernice...

Nähää ni! Är väl inte så supernajs att behöva betala det tredubbla jämfört med en konsol för att spela allt gött Sony har att erbjuda?:-P

Medlem

Folk säger att snart finns alla ps exklusiva spel till pc, roliga är att utav ungefär 500 exklusiva spel är det nu 2st som finns till pc.

Ett spel som jag tror skulle passa bra på pc är Dreams.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Folk säger att snart finns alla ps exklusiva spel till pc, roliga är att utav ungefär 500 exklusiva spel är det nu 2st som finns till pc.

Ett spel som jag tror skulle passa bra på pc är Dreams.

Little big planet och Dreams är två spelserier som hade passat att komma till PC med tanke på skapar delarna.

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag spelar också ofta spel långt efter release, inte för att jag vill utan mer för att jag inte hinner med allt jag vill spela

När det kommer till exemplet Ratchet and Clank så vettifan hur de skulle lyckas med en portning utan att börja kompromissa, även OM Direct Storage slagit på bred front om nåt år så är ju PS5ans SSD sjukt snabbt, långt ifrån många kommer att ha en sådan snabb SSD. OM RaC nyttjar all den hastighet som finns i PS5an vet jag inte, men OM den gör det blir en port utan kompromisser svårt.

Det går nog kompensera med relativt snabb lagringsenhet tillsammans med RAM som buffert.
Det går säkert inte direkt porta, men med lite arbete och ganska höga krav på RAM storlek(20GB?) Så går det nog att skapa nästan samma upplevelse för spelaren.

Skrivet av Bojkott:

Allt du behöver är en WD Black SN850 eller Samsung 980 Pro för att slå SSD:n i PS5. Och när PCIe 5.0 SSD:er blir tillgängliga så kommer du springa cirklar runt PS5.

980 Pro verkar ligga på samma nivå som Sonys lösning.
PS5 har typ 5500MB/s men den har också fler kanaler än en standard NVME, så man behöver kompensera upp till ca 7GB/s enligt Sony.
Det kan vara en av anledningarna till att det inte släppts någon lagringsexpansion än till konsolen också.
Det kan också ha att göra med vilken överföringshastighet enheterna klarar när man belastar dem över lång tid, det brukar sjunka drastiskt då :/.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Little big planet och Dreams är två spelserier som hade passat att komma till PC med tanke på skapar delarna.

Dreams största svaghet verkar vara att man inte kan exportera projekten, vilket gör det till en besvärlgg miljö.
Verktyget i sig verkar dock vara imponerande.

Släpper de en PC variant där man kan flytta emellan miljöerna så skulle det vara asgrymt, stöd för VR hade också varit nice.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Just nu ger konsollerna bättre pris/prestanda förutsatt man redan har 4k TV.

Frågan är om inte 1440P 120hz+ är bättre än 4K 60hz dessutom.

Ja, men du förlorar så fruktansvärt mycket frihet genom att köpa konsol.

Skrivet av Rakoon:

Ja, men du förlorar så fruktansvärt mycket frihet genom att köpa konsol.

Brukar du ta med din PC när du går ut?

Sorry, kunde inte låta bli.

Jag spelar både på PC och konsol, tycker plattformen är oviktig . . . ibland, det beror på vilka spel det handlar om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Dreams största svaghet verkar vara att man inte kan exportera projekten, vilket gör det till en besvärlgg miljö.
Verktyget i sig verkar dock vara imponerande.

Släpper de en PC variant där man kan flytta emellan miljöerna så skulle det vara asgrymt, stöd för VR hade också varit nice.

https://youtu.be/QE996r92obE

Dreams vad jag vet har stöd för VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Brukar du ta med din PC när du går ut?

Sorry, kunde inte låta bli.

Jag spelar både på PC och konsol, tycker plattformen är oviktig . . . ibland, det beror på vilka spel det handlar om.

Men samtidigt förstår man dom som bara vill ha PC och på sätt och vis tvärt om.
På PC kan du göra allt en konsol kan + lite till.
Dom som har gjort förutsättningarna rätt för sig från början känner ofta att en konsol som xbox och playstation blir överflödig.
Vi har 4st speldatorer hemma, en i varje "spelrum" och en i vardagsrum som trots sin ålder men modernt grafikkort erbjuder mer underhållning en vad 1 konsol kan göra, allt ifrån retro till modernt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Brukar du ta med din PC när du går ut?

Japp, fullt möjligt att göra det!

12
Skriv svar