Första spelhelgen i augusti! Vad spelar du?

Medlem

Nå den 400:de speltimmen i Microsoft Flight Simulator och eventuellt lära mig flyga holding patterns.

Medlem

Blev klar med Yakuza 6 igår och ska påbörja Like a Dragon ikväll, och när det väl är avklarat så ska jag lira lite mer The Ascent.

Medlem

Yakuza: Like A Dragon på Xbox Series S.

Är cirka 45h in


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Dundrar igenom Resident Evil-spelen. 1, 2 och 3 avklarade. Precis nyligen startat 4! 🙂

Medlem

Köpte starlink för billig peng på xbox, digital version.

Sviiiinkul! Synd att man försökte göra en revival på tv-spel med fysiska leksaker, för spelet är kul!

Medlem

A Plague Tale. Gratis på Epic Store så varför inte!
Gillar det hittills. Control fick man en tidigare gång så man kanske ska ge sig på det efteråt.
Gratis är gott!

Medlem

Ett blir Escape from Tarkov, Hunt: Showdown och Dead by Daylight

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Ett blir Escape from Tarkov, Hunt: Showdown och Dead by Daylight

Sparar du inte lite tid om du bara börjar med självskada? (Jag nådde nyligen lvl 20 i EFT, och det har fanemig varit lite av en resa 😅)

Medlem

Det blir Pathfinder Kingmaker. Och Valhalla


signatur

Allätare

Medlem

Jobbar hela helgen men hittar lite speltid även. Då blir det Rise of the Tomb Raider som jag för tillfället lirar på PlayStation 5 konsolen. Synd att spelet inte har fått samma behandling som Shadow of the Tomb Raider (som jag klarade i veckan) fick då spelet liras i 60 fps @ 4k upplösning. Nu får jag nöja mig med 30 fps i 4k. Det går att ha 60 fps men då blir upplösningen lidande och för suddig för att tillfredsställa mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

EVE Online.
Kanske lite The Ascent om tiden finns, men det gör det sällan pga det förstnämnda.

FM-guru
F.d. Sisyr

Starsector!

Ska även fortsätta lite på A Plague Tale, i alla fall något kapitel eller två.

Medlem

Precis skaffat mig en PS5 igen så det blir Ghost Of Tsushima, spelade det när det precis var släppt men blev aldrig klar innan jag sålde PS5:an, denna gång ska det bli avklarat

Medlem

Började spela ghostrunner för ett par dagar sedan och det var ju ganska kort. Blev klar idag. Kul att det verkar bli en uppföljare.

Medlem

Lirar Bless Unleashed… för att det är gratis å det regnar. Typiskt asiatiskt mmo.

NiC
Medlem

Försökte mig på ESO, men efter sisådär 30 timmar så blev det att gå tillbaka till FF14. Stridssystemet var det som fick mig att aldrig riktigt fastna. Ingen vikt i det, känns mest som att man slår i luften och fienderna tar skada. Svårt att förklara exakta känslan! Synd dock, för i övrigt var det riktigt trevligt. Men eftersom strider är 98% av spelet. Så kändes det som att jag behövde något annat!

Medlem

Foxhole och Starbase är det som gäller för mig för tillfället.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Inget, blev såklart sjuk första dagen på semestern.

Medlem
Medlem

är mest wow tbc just nu medans det är så tråkiga spel och inte släppts något bra på 1-2 år typ. är dock sugen på acent.

Medlem

Testade också betan B4B och har samma intryck. Känns som stort fokus på kvantitet över kvalitet i alla aspekter. Tror på flopp tyvärr 😞

Ska istället försöka mig på Hunt Showdown igen (cryteks originella BR-spel) som nyligen släppt en ny karta.

Medlem

Spelar Beastmen i Warhammer två. Gillar det som fäsiken.


signatur

Ordo Ab Chao

Jac
Medlem

Kom på att Days Gone finns på PS Plus så jag kör det i helgen. Rätt kul.
Som en kombo av The Last of Us, The Walking Dead och State of Decay.
Spelet skulle dock behöva en PS 5 remaster.

Medlem
Skrivet av Jac:

Kom på att Days Gone finns på PS Plus så jag kör det i helgen. Rätt kul.
Som en kombo av The Last of Us, The Walking Dead och State of Decay.
Spelet skulle dock behöva en PS 5 remaster.

Nja, spelet har ju redan fått en PS5-uppdatering och ser tillräckligt snyggt ut.

Jac
Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nja, spelet har ju redan fått en PS5-uppdatering och ser tillräckligt snyggt ut.

What?
Det märks inte, måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Jac:

What?
Det märks inte, måste jag säga.

60 fps och 4K istället för 30 fps och 1080p.

Jac
Medlem
Skrivet av Chicobello:

60 fps och 4K istället för 30 fps och 1080p.

Tack - ska kolla vad jag kör på för inställningar.

Medlem

Star Citizen 3.14 patchen släpptes igår kväll så har flygt runt och köpt skeppskomponenter och testat det nya Nine Tails Lockdown eventet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Detta året hittils är nog den värsta speltorkan på länge.
Inte mycket av innovation eller gaist för att göra något kul.
Valheim är välan det roligaste jag köpt i år annars har jag harvat gamla outspelade spel.
Det verkar som att indiespelen är dom som skiner klarast på spelhimmelen.
Nu tror jag aldrig att som ett stort AC fans att indieutvecklare kan göra detsamma men hela den stöddiga och mycket övetrvärderade eliten skall akta sig för det finns potential.
Witcher är ett bra exempel(fan att jag inte köpte aktier)liten utvecklare med sunda tankar av vad ett bra spel är.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Detta året hittils är nog den värsta speltorkan på länge.
Inte mycket av innovation eller gaist för att göra något kul.
Valheim är välan det roligaste jag köpt i år annars har jag harvat gamla outspelade spel.
Det verkar som att indiespelen är dom som skiner klarast på spelhimmelen.
Nu tror jag aldrig att som ett stort AC fans att indieutvecklare kan göra detsamma men hela den stöddiga och mycket övetrvärderade eliten skall akta sig för det finns potential.
Witcher är ett bra exempel(fan att jag inte köpte aktier)liten utvecklare med sunda tankar av vad ett bra spel är.

Men vad har du spelat DENNA helgen?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skriv svar