No Man’s Sky firar 5 år - mikroteasar ny gratisexpansion i jubileumsvideo

Robot
No Man’s Sky firar 5 år - mikroteasar ny gratisexpansion i jubileumsvideo

Se hur spelet har utvecklats, och suktas (?) av Frontiers.

#frontiers, #no-mans-sky


Medlem

Har tänkt spela No Man's Sky (har inte testat det sen ganska nära release) men det känns som det är väldigt bloated numera? Man läser om allt dom pressar in i spelet och det känns som det är för mycket olika grejer vid det här laget?

Medlem

Imponerande vad mycket dom gjort sedan släppet utan att varken vara Live-service spel eller ta betalt för expansionerna.

Med det sagt, spelet känns fortfarande obakat för mig vad det gäller variation och planetgenerering, man känner direkt igen typen av planet och vad man kan förvänta sig där, och alla prefab baser som ser likadana ut.
Visst dom har lagt till massa fordon och ridbara djur osv. men det är fortfarande inget "nytt" bara alternativ till det vi redan kan göra.

-finns oftast ingen anledning till att skaffa en bil eller mech då det egentligen inte uppfyller någon funktion du inte redan kan göra smidigare till fots.

EDIt: ja som Loxus säger, det känns som dom försöker kklämma in lite för mycket olika saker, Varför t. ex ha 2 olika (planet) basbyggar tekniker som inte passar med varandra (utan fulhack). istället för o ha en där alla delar passar med varann?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Alltid lika spännande när det börjar dra ihop sig för en ny expansion! Sean och Hello Games har verkligen gjort ett kanonjobb i att rädda NMS efter en väldigt skakig release, där de fick stå ut med allt från personangrepp till mordhot.

Medlem

Har sett ett par läckor om vad frontiers skulle kunna vara.
Detta var i maj tror jag tt jag läste detta.
Det rör sig om en ordentlig overhaul av strider, vapen, strider mot npc, städer eller större bebyggelser och mycket mycket mer

Avstängd

Har inte lirar det själv, men denna minidokumentär är bra https://youtu.be/O5BJVO3PDeQ

Medlem
Skrivet av PontusT:

Har sett ett par läckor om vad frontiers skulle kunna vara.
Detta var i maj tror jag tt jag läste detta.
Det rör sig om en ordentlig overhaul av strider, vapen, strider mot npc, städer eller större bebyggelser och mycket mycket mer

Detta fick mig rejält taggad! Hoppas på att det stämmer!

ELF
Medlem

Förmodar att den även kommer till GOG även att det inte stod med i videon.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Nu blev jag allt sugen! Detta kan bli väldigt intressant!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Avstängd

Har inte spelat detta men är lite sugen. Får se om man köper det på någon rea eller nått.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Detta fick mig rejält taggad! Hoppas på att det stämmer!

Jag hoppas så också, det är verkligen precis det som saknas i spelet nu känner jag.
Läckan som jag såg i maj kallade även denna uppdatering för Frontier, så namnet fick de ju rätt på redan då. Så jag känner att det finns trovärdighet i läckan

Medlem
Skrivet av Loxus:

Har tänkt spela No Man's Sky (har inte testat det sen ganska nära release) men det känns som det är väldigt bloated numera? Man läser om allt dom pressar in i spelet och det känns som det är för mycket olika grejer vid det här laget?

Finns helt klart en inlärningskurva men spelet är inte bloated. Allt passar bra in i spelmekaniken.

1
Skriv svar