Blizzard backar - inget stöd för TCP/IP i Diablo II Resurrected

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Utanför d2 för just spelet diablo 2 kanske, men många andra spel har ju gett många bra mods och ju färre spel som ges modstöd, ju lägre möjlighet. På tal om d2 så finns ju faktiskt en riktigt bra mod kallad projekt diablo 2 där moddarna haft möjlighet att ändra om en hel del i spelet och på så vis gett oss ytterligare spel för pengarna. Hur kan detta vara dåligt är min fråga?

Det är ett spel. D2 kommer fortfarande finnas kvar, och om folk vill fortsätta modda det (21 år efter release...) så är det ju fritt fram att fortsätta. Det kommer inte försvinna, om inte Blizzard gör en Reforged, vilket jag tvivlar.

Jag har ingenstans sagt att det inte finns bra moddar till D2, jag ifrågesatte vad för mod till D2 har blivit ett bra fristående spel, då det var din poäng att moddar har blivit fristående spel som vi nu kommer få mindre utav (vilket jag tvivlar extremt starkt på). Sen också att hälften av spelen du listade kom inte ens från mods till att börja med. Så ska vi börja klaga på att spel inte kommer med level editors längre där du kan göra egna scripter?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det är ett spel. D2 kommer fortfarande finnas kvar, och om folk vill fortsätta modda det (21 år efter release...) så är det ju fritt fram att fortsätta. Det kommer inte försvinna, om inte Blizzard gör en Reforged, vilket jag tvivlar.

Jag har ingenstans sagt att det inte finns bra moddar till D2, jag ifrågesatte vad för mod till D2 har blivit ett bra fristående spel, då det var din poäng att moddar har blivit fristående spel som vi nu kommer få mindre utav (vilket jag tvivlar extremt starkt på). Sen också att hälften av spelen du listade kom inte ens från mods till att börja med. Så ska vi börja klaga på att spel inte kommer med level editors längre där du kan göra egna scripter?

Ja, gamla d2 blir kvar och även om grafiken i det gamla d2 är bra med den moddade grafiken så är ju D2R definitivt snyggare. Tro sjutton att folk vill porta över moddarna till det snyggare spelet. Det är väl där problemet är och inte att d2 kanske försvinner. En av mina poänger är både att moddar kan ge liv år nya spelidéer, men även förlänga livet i spelet i sej. Ex: vi var 10 kompisar som köpte d3 när det släpptes. Hur många av oss spelar det idag? INGEN. däremot lirar ett par av dom fortfarande d2 med olika moddar. Om d3 haft moddstöd så hade spelet troligen varit större idag.

Ja, jag nämde några titlar och du får gärna speca dom titlar som du anser inte kommit från mods.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Ja, gamla d2 blir kvar och även om grafiken i det gamla d2 är bra med den moddade grafiken så är ju D2R definitivt snyggare. Tro sjutton att folk vill porta över moddarna till det snyggare spelet. Det är väl där problemet är och inte att d2 kanske försvinner. En av mina poänger är både att moddar kan ge liv år nya spelidéer, men även förlänga livet i spelet i sej. Ex: vi var 10 kompisar som köpte d3 när det släpptes. Hur många av oss spelar det idag? INGEN. däremot lirar ett par av dom fortfarande d2 med olika moddar. Om d3 haft moddstöd så hade spelet troligen varit större idag.

Ja, jag nämde några titlar och du får gärna speca dom titlar som du anser inte kommit från mods.

Jag spelar D3 fortfarande till och från. Många som spelar D3 fortfarande. Spelet är långt ifrån död. Hade spelet varit större med modstöd? Ingen aning faktiskt, då det beror på mods och intresset för det. Men ser inte direkt poängen med att inga av dina vänner lirar det fortfarande...
Lite som att jag skulle säga att mods inte tillför något till spelen då inga mina polare har gått tillbaka för att lira D2 de senaste 20 åren, men väntar på att D2R ska släppas...

Jag nämnde redan tidigare men nämner igen:
Tower Defence kommer inte från mods.
DOTA kommer inte från mods.
PUBG kommer inte från mods.
Det enda som du listade som faktiskt kom som mod var CS, som i sin tur fick mods när spelet vart stand-alone (på rak arm så var WC3 modden till CS populärt).

Och som jag skrev i mitt förra inlägg, ska vi börja klaga om att färre spel släpps idag med map/level editors och script-support?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag spelar D3 fortfarande till och från. Många som spelar D3 fortfarande. Spelet är långt ifrån död. Hade spelet varit större med modstöd? Ingen aning faktiskt, då det beror på mods och intresset för det. Men ser inte direkt poängen med att inga av dina vänner lirar det fortfarande...
Lite som att jag skulle säga att mods inte tillför något till spelen då inga mina polare har gått tillbaka för att lira D2 de senaste 20 åren, men väntar på att D2R ska släppas...

Jag nämnde redan tidigare men nämner igen:
Tower Defence kommer inte från mods.
DOTA kommer inte från mods.
PUBG kommer inte från mods.
Det enda som du listade som faktiskt kom som mod var CS, som i sin tur fick mods när spelet vart stand-alone (på rak arm så var WC3 modden till CS populärt).

Och som jag skrev i mitt förra inlägg, ska vi börja klaga om att färre spel släpps idag med map/level editors och script-support?

Om fler hade spelat d3 om modstöd funnits? Givervis kan vi bara sia om det, men man brukar använda sej av historiken för att räkna ut nutid och framtid, tex inom ekonomi osv. Därför kollar jag på historiken angående d2 där spelet än idag lever, precis som d1 som jag lirade för 2 månader sen med kraftigt moddat gameplay. Skulle d3 förlora spelare på att ha moddstöd eller skulle det enbart locka över fler spelare som tycker om att lira moddade spel? Troligen sistnämda för jag har aldrig hört nån säga " nä, det spelet vill inte jag spela för det har moddstöd". Det finns liksom ingen downside med stödet så jag förstår inte riktigt varför vi shabblar om det?

Towerdefence = wc3
Dota = wc3 (dota allstars)
Pugh = arma 2 king of the hill
Cs = quake som i sin tur skapade modden actionquake. Detta ledde till en mod i halflive kallad CS.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Om fler hade spelat d3 om modstöd funnits? Givervis kan vi bara sia om det, men man brukar använda sej av historiken för att räkna ut nutid och framtid, tex inom ekonomi osv. Därför kollar jag på historiken angående d2 där spelet än idag lever, precis som d1 som jag lirade för 2 månader sen med kraftigt moddat gameplay. Skulle d3 förlora spelare på att ha moddstöd eller skulle det enbart locka över fler spelare som tycker om att lira moddade spel? Troligen sistnämda för jag har aldrig hört nån säga " nä, det spelet vill inte jag spela för det har moddstöd". Det finns liksom ingen downside med stödet så jag förstår inte riktigt varför vi shabblar om det?

Towerdefence = wc3
Dota = wc3 (dota allstars)
Pugh = arma 2 king of the hill
Cs = quake som i sin tur skapade modden actionquake. Detta ledde till en mod i halflive kallad CS.

Folk spelar D2 utan mods också. Att säga att spelet lever pga mods är bara fel.

Du måste skilja mellan mod och level editor, det är två helt olika saker. Jag har inget minne om att folk skulle ha moddat WC3/SC och att det skulle vara en stor grej.

Dota = level editor i WC3, inte en mod.
Tower Defense = level editor i SC1, inte en mod. Den kom inte från WC3, utan man fortsatte samma tema i WC3 efteråt.
PUBG = Hittar ingenstans att det är baserad på en mod. Du får gärna visa källa på det. Du kanske förväxlar det med DayZ? Det jag har hittat är att PUBG är mer eller mindre baserad på Battle Royale filmerna som existerade innan spelet släpptes.

Medlem
Skrivet av Sille:

Jag gissar att du är från en generation som aldrig har njutit av känslan av att samla ihop sin PC för den otroligt roliga känslan att kunna sitta med sina kompisar i samma rum och spela hela helger tillsammans.

Men vi vet alla att de inte vill ha detta för pirate reasons.

Då gissar du fel min vän. Jag är från den nobla årgången -78 och gick på LAN innan windows 95 gjorde entré. Däremot har jag svårt att se att TCP/IP gör någon större skillnad för merparten av spelare 2021. Gillar man sina moddar går det ju utmärkt att lira D2 utan R på slutet.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Folk spelar D2 utan mods också. Att säga att spelet lever pga mods är bara fel.

Du måste skilja mellan mod och level editor, det är två helt olika saker. Jag har inget minne om att folk skulle ha moddat WC3/SC och att det skulle vara en stor grej.

Dota = level editor i WC3, inte en mod.
Tower Defense = level editor i SC1, inte en mod. Den kom inte från WC3, utan man fortsatte samma tema i WC3 efteråt.
PUBG = Hittar ingenstans att det är baserad på en mod. Du får gärna visa källa på det. Du kanske förväxlar det med DayZ? Det jag har hittat är att PUBG är mer eller mindre baserad på Battle Royale filmerna som existerade innan spelet släpptes.

Har du nån fakta på vart gränsen på vart mod och editorgjorda saker går eller?! Det är typ samma sak i min mening när vi pratar om egenskapat matrial som förlänger ett spel.

Sist jag kollade så fanns inga zombier i PUGH så det kommer inte från dayz. Däremot blev king of the hills jättepopulärt ett par år innan pugh kom ut. Givetvis finns inga bevis för att pugh direkt härstammar från den modden, men utan king of the hills så skulle heller inte spel idén skapats och det är just den poäng jsg är ute efter. Spelidéer växer inte på trän och det är just här som modcommunityn kommer i bilden.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Har du nån fakta på vart gränsen på vart mod och editorgjorda saker går eller?! Det är typ samma sak i min mening när vi pratar om egenskapat matrial som förlänger ett spel.

Sist jag kollade så fanns inga zombier i PUGH så det kommer inte från dayz. Däremot blev king of the hills jättepopulärt ett par år innan pugh kom ut. Givetvis finns inga bevis för att pugh direkt härstammar från den modden, men utan king of the hills så skulle heller inte spel idén skapats och det är just den poäng jsg är ute efter. Spelidéer växer inte på trän och det är just här som modcommunityn kommer i bilden.

Det är stora skillnader mellan Level Editor och mods. Om du inte vet det själv så föreslår jag att du tittar upp det innan du säger att det är samma sak.

Level Editor är mycket lättare att använda sig utav, är mer tillgängligt för konsumenterna och har större "marknad" jämfört med mods. Mods är svårare att göra, kräver djupare kunskapsnivå och har en mindre marknad som använder deras produkter.
Hur många tror du spelade WC3/SC Custom Maps? Sen jämför du den enorma massan med hur många det är som spelade med mods (t.ex. D2). Du kommer märka att mod-communityn är mycket mindre, då de flesta orkar inte lära sig att installera mods, felsöka mods och ställa in dem för att få saker och fungera så som de vill.

Bara för att en mod är populär så betyder inte det att ett spel är baserad på modden som t.ex. PUBG. Jag har inte heller sagt att PUBG kommer från DayZ, utan jag frågade dig om du tänker på DayZ och inte PUBG när du pratar om ARMA-mod som blivit populärt.
PUBG härstammar från Battle Royale, vilket var ett koncept långt innan ens King of the Hill/DayZ gjordes som mods. Du kan inte säga att PUBG kommer från ett mod om du inte kan visa källa som verifierar det...

"Spelidéer växer inte på trän...", tror du allvarligt talat att alla populära spelen kommer från mods? Återigen; om det är så illa att modding inte stöds längre på D2R, så får du mer än gärna visa mig något mod som gjordes till D2, som sedan har revolutionerat spelmarknaden. I'm all ears. De har haft 21 år på sig.

Du har i dagsläget fri tillgång till Unity och Unreal Engine, två extremt kompetenta verktyg för att skapa spel. Det finns inget som hindrar någon att skapa sina spelidéer genom dem. Men det känns som att du försöker få det att låta att Modding är det enda sättet för oss "vanliga" att skapa nya spel som sen ska bli standalone (dvs nästa Dota/Tower Defense/DayZ etc)...

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det är stora skillnader mellan Level Editor och mods. Om du inte vet det själv så föreslår jag att du tittar upp det innan du säger att det är samma sak.

Level Editor är mycket lättare att använda sig utav, är mer tillgängligt för konsumenterna och har större "marknad" jämfört med mods. Mods är svårare att göra, kräver djupare kunskapsnivå och har en mindre marknad som använder deras produkter.
Hur många tror du spelade WC3/SC Custom Maps? Sen jämför du den enorma massan med hur många det är som spelade med mods (t.ex. D2). Du kommer märka att mod-communityn är mycket mindre, då de flesta orkar inte lära sig att installera mods, felsöka mods och ställa in dem för att få saker och fungera så som de vill.

Bara för att en mod är populär så betyder inte det att ett spel är baserad på modden som t.ex. PUBG. Jag har inte heller sagt att PUBG kommer från DayZ, utan jag frågade dig om du tänker på DayZ och inte PUBG när du pratar om ARMA-mod som blivit populärt.
PUBG härstammar från Battle Royale, vilket var ett koncept långt innan ens King of the Hill/DayZ gjordes som mods. Du kan inte säga att PUBG kommer från ett mod om du inte kan visa källa som verifierar det...

"Spelidéer växer inte på trän...", tror du allvarligt talat att alla populära spelen kommer från mods? Återigen; om det är så illa att modding inte stöds längre på D2R, så får du mer än gärna visa mig något mod som gjordes till D2, som sedan har revolutionerat spelmarknaden. I'm all ears. De har haft 21 år på sig.

Du har i dagsläget fri tillgång till Unity och Unreal Engine, två extremt kompetenta verktyg för att skapa spel. Det finns inget som hindrar någon att skapa sina spelidéer genom dem. Men det känns som att du försöker få det att låta att Modding är det enda sättet för oss "vanliga" att skapa nya spel som sen ska bli standalone (dvs nästa Dota/Tower Defense/DayZ etc)...

Nä, rent tekniskt är inte editor och mods samma sak, men menar du att D2R kommer ha möjlighet till en editor då? Troligen inte. Ge oss nånting. För jag ställer samma fråga en gång till: Vad är det negativa med sånt stöd? Har du nåt emot det, för du låter som att du absolut inte vill att blizzard implenterar detta. Eller har jag missförstått dej?

När det gäller custom maps till wc3... det var väl ändå det som blev stort med wc3. Det var ju därför WC3 blev så populärt och lever än idag!

När vi pratar om battle Royal får du ge mej ett exempel som blev populärt innan king of the hill. Möjligt att modden till arma härstammar från den modden isf, men att tro att PUGH kimmer från en helt påhittad idé från tomma intet är nog lite naivt. Devsen såg troligen populariteten i de olika battle royal modsen och gjorde därför ett stand alone spel. Skulle PUGH tillkommit om inte såna moddar fanns innan? Troligen inte. Ja, jag tror att många spel tillkommit på senare till pga moddar tex league of legends, dota 2, cs mm. Att AAA tillverkare skall sticka ut hakan idag och göra en ny genre kräver att de har belägg för att deras spel blir en storsäljare för att i sin tur få godkännande från deras aktieägare. Det är ju därför små indie tillverkare kan göra så roliga spel i jämförelse med de etablerade då de små studiosarna inte är bakbundna av aktieägare. Det är också därför moddar och editors är såpass viktiga i AAA spel då det kan ge nya spel till oss konsumenter i framtiden.

Jag förstår igentligen inte varför vi diskuterar detta i huvud taget. Detta är ju nåt som är till gagns för oss alla som är helt gratis om bara devsen implenterar det. Vad är den negativa aapekten av det? Har jag missat vad din negativa aspekt är av moddar och editors, eller vill du bara "vinna" diskutionen? För är det fallet så kan vi sluta nu!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är ett spel = leksak! Det handlar inte om liv och död.

Snacka om att tolka något bokstavligt.

Skrivet av Shamanfox:

Fast ingen ryker? Diablo 2 kommer fortfarande existera, du kan fortfarande modda det spelet så som du vill. Att D2R uteblir mods stoppar inte dig från att skapa mods till D2.
Så för all del, fortsätta modda om du tillhör den gruppen som gillar skapa och spela det. D2R är ett mer eller mindre grafisk lyft för de som vill spela orginala D2. Vill jag spela ett moddad D2, då går jag och spelar ett moddad D2 som finns redan idag.

Det är något som folk såg fram emot och som Blizzard uttryckligen LOVADE skulle finnas. Vad sägs om att sluta försvara utvecklare som om de vore era bästa vänner? Speciellt ett företag som blizz/activision.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nä, rent tekniskt är inte editor och mods samma sak, men menar du att D2R kommer ha möjlighet till en editor då? Troligen inte. Ge oss nånting. För jag ställer samma fråga en gång till: Vad är det negativa med sånt stöd? Har du nåt emot det, för du låter som att du absolut inte vill att blizzard implenterar detta. Eller har jag missförstått dej?

För mig så kommer det inte påverka om det kommer finnas stöd eller inte. Jag spelade inte moddad D2. Det jag svarade på var att ingen stryker då om de vill fortsätta modda så kommer orginala D2 finnas kvar. Däremot så låter argumenten från andra sidan att världen går under för att D2R inte får modstöd och att moddare kan inte längre modda D2...
Sen så har jag inte indikerat någonstans att D2R kommer ha möjlighet till en editor? Vart får du det ifrån?

Citat:

När det gäller custom maps till wc3... det var väl ändå det som blev stort med wc3. Det var ju därför WC3 blev så populärt och lever än idag!

Det va ju inte bara därför... Den rankade och eSport-scenen var också stort, speciellt i SC. Custom Maps var en del av WC3 populäritet, men campaign var största bidragande faktorn. Tror nog fler spelade WC3 esport än custom maps innan WC3R annonserades.

Citat:

När vi pratar om battle Royal får du ge mej ett exempel som blev populärt innan king of the hill. Möjligt att modden till arma härstammar från den modden isf, men att tro att PUGH kimmer från en helt påhittad idé från tomma intet är nog lite naivt. Devsen såg troligen populariteten i de olika battle royal modsen och gjorde därför ett stand alone spel. Skulle PUGH tillkommit om inte såna moddar fanns innan? Troligen inte. Ja, jag tror att många spel tillkommit på senare till pga moddar tex league of legends, dota 2, cs mm. Att AAA tillverkare skall sticka ut hakan idag och göra en ny genre kräver att de har belägg för att deras spel blir en storsäljare för att i sin tur få godkännande från deras aktieägare. Det är ju därför små indie tillverkare kan göra så roliga spel i jämförelse med de etablerade då de små studiosarna inte är bakbundna av aktieägare. Det är också därför moddar och editors är såpass viktiga i AAA spel då det kan ge nya spel till oss konsumenter i framtiden.

Påhittade idé från tomma intet? Du har ingen som helst källa på att PUBG (vad är ens PUGH?) är baserad på moddar, men du gör ingen efterforskning kring det och säger att det är så som du säger...

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_Royale_(film) <-- Släpptes 2000, och som många anser är "fadern" till Battle Royale. Finns säkert något som har gjorts tidigare.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hunger_Games <-- Böckerna kom 2008 fram till 2010. Första filmen kom 2012. Båda långt innan PUBG släpptes.

Det där är ett par exempel på Battle Royale som kom ut långt innan PUBG ens var på tavlan.

Sen återigen, DOTA, LoL, HoN, Smite och andra MOBAs härstammar inte från Mod, de härstammar från level editor. Det är skillnad, då vi pratar om mods nu och inte level editors.

Och som jag skrev sist; vi har idag starka verktyg för att skapa egna spel, att vi inte behöver level editors eller mods för att göra det. Unity och Unreal Engine är gratis att hämta.

Citat:

Jag förstår igentligen inte varför vi diskuterar detta i huvud taget. Detta är ju nåt som är till gagns för oss alla som är helt gratis om bara devsen implenterar det. Vad är den negativa aapekten av det? Har jag missat vad din negativa aspekt är av moddar och editors, eller vill du bara "vinna" diskutionen? För är det fallet så kan vi sluta nu!

Det var du som började diskutera med mig. Jag svarade att ingen stryker för att stödet togs bort från D2R, då D2 finns kvar och folk som gillar skapa och uppehålla deras mods kan fortsätta göra så. Jag har ingenstans indikerat att jag har något emot moddar (eller level editors? Vart fick du det ifrån?!). Vill folk spela med mods, go nuts, för all del. Vet att Bethesdas spel är kända för att bli "fixade" utav community-moddar som ska förbättra spelet. Påverkar inte mig förutom att det känns som att vissa spelföretag inte har något emot att släppa något halvtrasigt som mod-communityt behöver fixa i efterhand.
Vad är den negativa aspekten av modding? Fråga Blizzard, de valde att ta bort stödet för det, inte jag.
Och nej, jag diskuterar inte för att "vinna", utan just i detta fall så vill jag se källor på dina påståenden, samt frågar vad för mods som existerar på D2 som är så stort och bra att den skulle behövas flyttas till D2R?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

För mig så kommer det inte påverka om det kommer finnas stöd eller inte. Jag spelade inte moddad D2. Det jag svarade på var att ingen stryker då om de vill fortsätta modda så kommer orginala D2 finnas kvar. Däremot så låter argumenten från andra sidan att världen går under för att D2R inte får modstöd och att moddare kan inte längre modda D2...
Sen så har jag inte indikerat någonstans att D2R kommer ha möjlighet till en editor? Vart får du det ifrån?

Det va ju inte bara därför... Den rankade och eSport-scenen var också stort, speciellt i SC. Custom Maps var en del av WC3 populäritet, men campaign var största bidragande faktorn. Tror nog fler spelade WC3 esport än custom maps innan WC3R annonserades.

Påhittade idé från tomma intet? Du har ingen som helst källa på att PUBG (vad är ens PUGH?) är baserad på moddar, men du gör ingen efterforskning kring det och säger att det är så som du säger...

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_Royale_(film) <-- Släpptes 2000, och som många anser är "fadern" till Battle Royale. Finns säkert något som har gjorts tidigare.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hunger_Games <-- Böckerna kom 2008 fram till 2010. Första filmen kom 2012. Båda långt innan PUBG släpptes.

Det där är ett par exempel på Battle Royale som kom ut långt innan PUBG ens var på tavlan.

Sen återigen, DOTA, LoL, HoN, Smite och andra MOBAs härstammar inte från Mod, de härstammar från level editor. Det är skillnad, då vi pratar om mods nu och inte level editors.

Och som jag skrev sist; vi har idag starka verktyg för att skapa egna spel, att vi inte behöver level editors eller mods för att göra det. Unity och Unreal Engine är gratis att hämta.

Det var du som började diskutera med mig. Jag svarade att ingen stryker för att stödet togs bort från D2R, då D2 finns kvar och folk som gillar skapa och uppehålla deras mods kan fortsätta göra så. Jag har ingenstans indikerat att jag har något emot moddar (eller level editors? Vart fick du det ifrån?!). Vill folk spela med mods, go nuts, för all del. Vet att Bethesdas spel är kända för att bli "fixade" utav community-moddar som ska förbättra spelet. Påverkar inte mig förutom att det känns som att vissa spelföretag inte har något emot att släppa något halvtrasigt som mod-communityt behöver fixa i efterhand.
Vad är den negativa aspekten av modding? Fråga Blizzard, de valde att ta bort stödet för det, inte jag.
Och nej, jag diskuterar inte för att "vinna", utan just i detta fall så vill jag se källor på dina påståenden, samt frågar vad för mods som existerar på D2 som är så stort och bra att den skulle behövas flyttas till D2R?

Jag har haft en rätt trevlig debatt med dej under dagen, men om vi ska börja diskutera felstavningar så känner jag personligen att debatten börjar bli ohälsosam. Vi kan väl vara ense om att vi är oense om vilken påverkan moddcommunityn haft/inte haft å så sätter vi punkt här.

Tack å adjö.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Jag har haft en rätt trevlig debatt med dej under dagen, men om vi ska börja diskutera felstavningar så känner jag personligen att debatten börjar bli ohälsosam. Vi kan väl vara ense om att vi är oense om vilken påverkan moddcommunityn haft/inte haft å så sätter vi punkt här.

Tack å adjö.

Anledning jag frågade "Vad är ens PUGH?" var ifall du menade något annat spel än PUBG, för i så fall har vi diskuterat om 2 olika spel. Jag hade förstått att det hade varit en felstavning om du skrev det bara en gång, men du skrev PUGH flera gånger, men kunde inte hitta ett spel med det som akronym på google, så visste jag inte. Det var inte på något sätt menad som attack för felstavning.

Medlem

Får väl hoppas att det inte blir som Wc3: Reforged där man i stort sett blev tvingad till Reforged om man hade lagt in tidigare Wc3-titlar i Battlenet-klienten. Vad jag upplevt så verkar de gamla spelen helt tagits bort från ens bibliotek.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar