Svenska Nicklas Hansson är ”Irish” i kortfilmen Exodus till Battlefield 2042

Robot
Svenska Nicklas Hansson är ”Irish” i kortfilmen Exodus till Battlefield 2042

Svenska motion capture-artister tar över spelindustrin.

#Battlefield-2042, #Nicklas-Hansson, #motion-capture


Gnällkuk

Kul! Ser fram emot den intervjun!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Intressant läsning, ser fram emot en intervju

Citat:

For this specific scene they put the RPG prop on the floor and said "You're gonna have to throw yourself out of cover, while picking this up and turning around to shoot the osprey, which is going to be over here, but if we're honest we have no idea how you're going to do that...... Oh and by the way, we had to put weights on the RPG to make it look way heavier. Good luck"

If I'm totally honest, I don't know how I managed to pick it up either in the end.
Between each take I tried to figure out the best way to grab it, with very little success, but as soon as we started rolling it just somehow ended up in my hands and I actually only hit myself in the face with it like 4 times.

Det här var ganska kul att läsa, för det jag märkte mest av kortfilmen var just hur väldigt lätt den där RPG:n verkade vara, och jag kan förstå det nu när jag läser att han faktiskt var tvungen att utföra manövern på riktigt.

Medlem

roligt och interessant med dessa intervjuer. vore kul om ni kunde expandera intervju-temat i framtiden.

kan inte minnas att jag nånsin sett en ingående intervju på FZ med svenska spelprogrammerare, spelgrafiker eller spelmusiker. det finns säkert en del intervjuer med spelutvecklare generellt (josef fares, dice osv), men kan inte minnat nån intervju med folk "behind the scenes". gruntsen liksom.

jag är bla. intersserad av spelmusik och vet en hel del svenska musiker som pysslar med detta, och jag kan tänka mig att hobbyprogrammerare och grafiker som vill jobba med spel i framtiden skulle tycka det vore lika intressant att se intervjuer med folk som lyckats inom deras arbetsområden, fast mer småfolket på golvet som sagt, inte carmack, molyneux osv.

Skribent
Skrivet av quadratis:

roligt och interessant med dessa intervjuer. vore kul om ni kunde expandera intervju-temat i framtiden.

kan inte minnas att jag nånsin sett en ingående intervju på FZ med svenska spelprogrammerare, spelgrafiker eller spelmusiker. det finns säkert en del intervjuer med spelutvecklare generellt (josef fares, dice osv), men kan inte minnat nån intervju med folk "behind the scenes". gruntsen liksom.

jag är bla. intersserad av spelmusik och vet en hel del svenska musiker som pysslar med detta, och jag kan tänka mig att hobbyprogrammerare och grafiker som vill jobba med spel i framtiden skulle tycka det vore lika intressant att se intervjuer med folk som lyckats inom deras arbetsområden, fast mer småfolket på golvet som sagt, inte carmack, molyneux osv.

Jag har faktiskt lite tankar om framtiden vad gällande spelmusik som jag skulle vilja göra något av. Har lite roliga kontakter där, bland annat Asja Kadric som sjöng ledmotivet till Guild Wars 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Instämmer med andra, tycker dessa intervjuer är väldigt intressanta! Kul att höra från folk i bakgrunden av spelproduktion.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Intressant läsning, ser fram emot en intervju

Det här var ganska kul att läsa, för det jag märkte mest av kortfilmen var just hur väldigt lätt den där RPG:n verkade vara, och jag kan förstå det nu när jag läser att han faktiskt var tvungen att utföra manövern på riktigt.

Kan lova dig att den inte var särskilt lätt även om det ser ut så haha.
Tror de snabbade upp det i efterbearbetningen för å göra det lite mer "snappy" men själva rpg:n vägde säkert 4-5kg.

- Nicklas H

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har faktiskt lite tankar om framtiden vad gällande spelmusik som jag skulle vilja göra något av. Har lite roliga kontakter där, bland annat Asja Kadric som sjöng ledmotivet till Guild Wars 2.

Gör't!

Ser fram emot intervjun med mr Shad0wmist! Kul intervju med Nilla förut också, sånt här uppskattas!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kul! Ser fram emot intervjun. Som nämndes tidigare. Att intervjua folk som jobbar inom industrin kan vara väldigt inspirerande för många.

1
Skriv svar