NHL 22 ska presenteras imorgon klockan 17:00

Medlem
Skrivet av laban005:

Görs ju i frostbite from i år, iaf till nextgen

Se där ja. Då kan det ju faktiskt bli intressant.

Medlem

Tyvärr ser det inte ut som att det blir någon PC version.... besvikelse igen.

Jag har följt serien ända sen NHLPA Hockey '93 (Sega/SNES) och började spela NHL på PC -96.
Blev stormförtjust när jag upptäckte Blommans NHL Editor (någon här som använde den?) Minns besviken när man fick veta att NHL till PC skulle utebli 2010, EA gav alla PC Gamer som älskade NHL ett stort FU i ansiktet.

Vet inte vad som försiggår i Vancouver studion, de upplevs så jäkla (ursäkta uttrycket) lata. När man nu 11 år senare nästan får allt serverat på ett silverfat, Frostbite motorn och konsoler som är närmare PC strukturen än någonsin och vad händer? Nada, bara copy and paste likt alla andra EA genres så är det minimal utveckling, maximal profit som gäller, typiskt EA.

Är så trött på Sean Ramjagsingh och Co. som numera gömmer sig under EA Vancouver. Det finns få personer som jag verkligen ogillar i den här världen och Sean Ramjagsingh räknas in till en av dem, liksom trafikborgarrådet Daniel Helldén (sorry kunde inte låta bli)

Önskar man kunde få se ett NHL med fokus på kategorierna: Karriär, Franchise, Simulering och Onlineturnering.

Tänk ett NHL kombinerat med Franchise Hockey Manager tillgängligt till PC, vilken lycka..


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Tyvärr ser det inte ut som att det blir någon PC version.... besvikelse igen.

Jag har följt serien ända sen NHLPA Hockey '93 (Sega/SNES) och började spela NHL på PC -96.
Blev stormförtjust när jag upptäckte Blommans NHL Editor (någon här som använde den?) Minns besviken när man fick veta att NHL till PC skulle utebli, EA gav alla PC Gamer som älskade NHL ett stort FU i ansiktet.

Vet inte vad som försiggår i Vancouver studion, de upplevs så jäkla (ursäkta uttrycket) lata. När man nu 11 år senare nästan får allt serverat på ett silverfat, Frostbite motorn och konsoler som är närmare PC strukturen än någonsin och vad händer? Nada, bara copy and paste likt alla andra EA genres så är det minimal utveckling, maximal profit som gäller, typiskt EA.

Är så trött på Sean Ramjagsingh och Co. som numera gömmer sig under EA Vancouver. Det finns få personer som jag verkligen ogillar i den här världen och Sean Ramjagsingh räknas in till en av dem, liksom trafikborgarrådet Daniel Helldén (sorry kunde inte låta bli)

Önskar man kunde få se ett NHL med fokus på kategorierna: Karriär, Franchise, Simulering och Onlineturnering.
Tänk ett NHL kombinerat med Franchise Hockey Manager tillgängligt till PC, vilken lycka..

Blommans editor! Ah vilka minnen! 🙂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ännu ingen nyhet av FZ. Har sett trailern nu iaf och kul att de använder FrostBite motorn. Lär se riktigt sexigt ut på PlayStation 5 vilket jag tänker handla det till så småningom. Synd att det inte blir en PC version så klart.

Skrivet av SgtBlack:

Tyvärr ser det inte ut som att det blir någon PC version.... besvikelse igen.

Jag har följt serien ända sen NHLPA Hockey '93 (Sega/SNES) och började spela NHL på PC -96.
Blev stormförtjust när jag upptäckte Blommans NHL Editor (någon här som använde den?) Minns besviken när man fick veta att NHL till PC skulle utebli 2010, EA gav alla PC Gamer som älskade NHL ett stort FU i ansiktet.

Vet inte vad som försiggår i Vancouver studion, de upplevs så jäkla (ursäkta uttrycket) lata. När man nu 11 år senare nästan får allt serverat på ett silverfat, Frostbite motorn och konsoler som är närmare PC strukturen än någonsin och vad händer? Nada, bara copy and paste likt alla andra EA genres så är det minimal utveckling, maximal profit som gäller, typiskt EA.

Är så trött på Sean Ramjagsingh och Co. som numera gömmer sig under EA Vancouver. Det finns få personer som jag verkligen ogillar i den här världen och Sean Ramjagsingh räknas in till en av dem, liksom trafikborgarrådet Daniel Helldén (sorry kunde inte låta bli)

Önskar man kunde få se ett NHL med fokus på kategorierna: Karriär, Franchise, Simulering och Onlineturnering.

Tänk ett NHL kombinerat med Franchise Hockey Manager tillgängligt till PC, vilken lycka..

Skrivet av Tassel:

Blommans editor! Ah vilka minnen! 🙂

Hehe, Ja Blommans Editor använde jag massor på 90-talet o början på 2000-talet. Hade helt glömt bort att den fanns. Tack för minnet! Kul! Redigerade allt.

Har lirat NHL serien sedan NHL Hockey (Hette så i USA) EA Hockey (Hette så i Europa) som man kan säga var NHL 92 till SEGA Mega Drive. Släpptes iaf 1991.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ännu ingen nyhet av FZ. Har sett trailern nu iaf och kul att de använder FrostBite motorn. Lär se riktigt sexigt ut på PlayStation 5 vilket jag tänker handla det till så småningom. Synd att det inte blir en PC version så klart.

Hehe, Ja Blommans Editor använde jag massor på 90-talet o början på 2000-talet. Hade helt glömt bort att den fanns. Tack för minnet! Kul! Redigerade allt.

Har lirat NHL serien sedan NHL Hockey (Hette så i USA) EA Hockey (Hette så i Europa) som man kan säga var NHL 92 till SEGA Mega Drive. Släpptes iaf 1991.

Jag glömde bort det tills jag såg din kommentar

Såg trailern, men måste undra vem det var som klippte ihop det... Tyckte inte trailern sa så mycket, konstig pacing, kameravinklar och massa zooma in med effekter osv...
Svårt och säga initialt om NHL gör sig bra i Frostbite motorn. Hoppas vi kommer få se mer utav NHL 22 snart, vill se om det ser bra ut eller om det ser stelt ut osv. Har inte själv lirat NHL sen flera år tillbaka så börjar snart bli dags att köpa det, men vill först se att spelet ser ut att man kommer ha kul mer i än bara 5 minuter

Medlem

Det finns inte tillräckligt med spelare som är intresserad av NHL för att få en PC port.

12
Skriv svar