NetherRealms framtid osäker - Prioriterar Mortal Kombat istället för Injustice

Robot
NetherRealms framtid osäker - Prioriterar Mortal Kombat istället för Injustice

NetherRealms fruktar för sin framtid och satsar på säkra kort.

#Injustice, #Mortal-Kombat-12, #NetherRealms


Medlem

"Mortal Kombat 11 was great, it’s doing well, but if you come out with Mortal Kombat 12 it will also sell and do well"

Fan vad enkelt han får det att låta. Finns ju dock en risk att spelare är mätta på serien redan innan det nya släppts, om man pumpar ut dom för snabbt. Inte så mycket som skiljer dessa spel åt trots allt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

"Mortal Kombat 11 was great, it’s doing well, but if you come out with Mortal Kombat 12 it will also sell and do well"

Fan vad enkelt han får det att låta. Finns ju dock en risk att spelare är mätta på serien redan innan det nya släppts, om man pumpar ut dom för snabbt. Inte så mycket som skiljer dessa spel åt trots allt.

Jag har liknande tankar, hur ska de få nästa titel att bli spännande?
MK11 verkar vara ett mer optimerat MK10 med mycket fan service, men vad blir nästa steg?

DC skiljer ju sig en del, så där skulle de kunnat ge andrum till titlarna.
Jag skulle dock kunna tänka mig något annat än Injustice eller DC, men vet inte vad.

Jag hade gärna viljat se deras version av Killer Instinct, det hade varit grymt☺
Då hade det nog blivit Series X köp vid release.

Skribent

Ja risken är väl att de blir en MK-maskin och sakta vattnar ur varumärket. Det hade varit synd.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Aarons VR:

Varför skulle det va licenskostnad för ett Injustice. AT&T äger Netherrealm, WB, DC.

Det äger MK med så då får de väl licensera för det också. Nej.......grubbgöbben yrar!

Jag gissar att det är något med licenserna som skiljer sig där, kan ju vara vad som. Royalties till superhjältarnas skapare eller vad som?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Som jag sa förut tycker jag att NetherRealm borde göra något helt nytt istället för att göra likadan spel varje gång.

Medlem

Kanske borde utveckla en expansion till MK11 istället för ett helt nytt spel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jaaaaaa MK12 väntar starkt älskar storyn i dom. MK11 är grymt fortfarande inte låst upp allt i krypt än massor att göra . Riktigt kul

Medlem

För min del är injustice totalt ointressant, fast ett till MK i samma stil som 10an och 11an är lika ointressant. Det är dags att skapa en open world eller halvt open world. Hade kunnat vara riktigt kul.

Skribent
Skrivet av Cooling23:

Som jag sa förut tycker jag att NetherRealm borde göra något helt nytt istället för att göra likadan spel varje gång.

Hade varit kul och se de göra något helt annat faktiskt. Tycker de har bra koll på DCs hjältar så kanske något där som inte är fighting?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Som jag sa förut tycker jag att NetherRealm borde göra något helt nytt istället för att göra likadan spel varje gång.

Är det verkligen nödvändigt? Det finns tusentals spelutvecklare som gör spel som inte är Mortal Kombat. Varför ska just NetherRealm göra något annat? Förstår naturligtvis din tanke, men så länge MK säljer tycker jag fansen ska få sina spel. Om man är trött på MK så finns det ju hundratals andra spel som släpps varje år.

Medlem

Tycker personligen det är galet att dom inte gjort en uppföljare på shaolin monks.
Känns som dom skulle kunna göra mycket mer med konceptet nu i modern tid när det är mer standard att folk har internet.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Är det verkligen nödvändigt? Det finns tusentals spelutvecklare som gör spel som inte är Mortal Kombat. Varför ska just NetherRealm göra något annat? Förstår naturligtvis din tanke, men så länge MK säljer tycker jag fansen ska få sina spel. Om man är trött på MK så finns det ju hundratals andra spel som släpps varje år.

Var inte det ett stort problem innan MKX, alltså att serien nästan dog ut på grund av att den hade svårt att förnya sig?

Själv så skulle jag som sagt gärna se ett nytt brutalt Killer Instinct, Xbox One versionen var ju riktigt tråkig och NetherRealm har ju bevisat att de kan göra den typen av spel med MKX och 11.

Medlem
Skrivet av Aarons VR:

Varför skulle det va licenskostnad för ett Injustice. AT&T äger Netherrealm, WB, DC.

Det äger MK med så då får de väl licensera för det också. Nej.......grubbgöbben yrar!

Kan vara fakturering mellan bolagen, då är det en minuspost som syns i Netherrealms bokföring, även om pengarna aldrig på riktigt försvinner för koncernen eftersom de dyker upp i ett annat bolag inom samma koncern. Det bolaget kommer kunna visa vinst.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar