Bästa spelhunden?

Skägg.
10 Chambers
Bästa spelhunden?

Idag är det tydligen internationella hunddagen och spelvärlden är ju fylld med tolkningar av människans bästa vän. Både trogna följeslagare och ettriga fiender. Vilket spel tycker du haft den allra bästa spelhunden? Om du säger Duck Hunt ber vi dig logga ut, begrunda dina livsval och sedan återkomma med ny åsikter.


signatur
Redaktör

Dog, Half-Life 2.


signatur
Medlem

Dog i Dragon Age 1 var given i mitt party!

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Överlag ogillar jag att ha med mig kompanjoner i spel och då är djur inräknade. Om jag kan spelar jag hellre själv.
Den enda gången jag kommer ihåg att jag gillat en djur och tyckte att den var väldigt användbar var i det första Torchlight där jag kunde skicka tillbaka min hund för att sälja loot jag inte ville ha. Det var kanonbra.


signatur

PSN: MrOakenborn

Bilden på honom i valpform är så gullig i Alyx. Bästa hunden utan tvekan.

Medlem

Given!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

D-Dog, från Metal Gear Solid V: The Phantom Pain!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hatar hundar, speciellt den i Fallout


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Den hunden i The last of us del 2 som naughty dog försäkrade att du inte behövd döda.

Du tog verkligen en kula (eller var det kniv?) för deras lögner.

Stackars lilla speljycke

Medlem

Boomer, Far Cry 5.

KoP
Medlem

Hunden ifrån Fable 2 och 3 om jag får välja. Har inte så mycket erfarenhet utav spelhundar förutom Dog i Half-Life 2, men räknar inte med Dog som en riktig hund.

Sen har vi ju Dogmeat ifrån Fallout 4, men den fan var ju mest störande.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Bilden på honom i valpform är så gullig i Alyx. Bästa hunden utan tvekan.

https://combineoverwiki.net/images/9/9d/HLA_DogPictures01.jpg

Spoooooooooooil! *sätter händerna för ögonen*

Medlem

Min egen skapade Bilbo i fallout 4
Schäfer precis som min hädangångna Bilbo var

Eller mindes jag fel att det var i det spelet man ändrade namnet
Jaja döper alla djur i spel till Bilbo iaf

Medlem

Rush Från Mega Man

Bubblare:
Whiskey från Commandos 2
Amaterasu från Okami
Parappa från Parappa the Rapper
Zombiehundarna i Silent Hill

Medlem

Den enda spelhunden som satt nåt spår i mig är nog den i Fallout 4, visst kunde den försvåra smygande ibland och vara irriterande men det var fasen mysigt att ha med sig en hund som sällskap i den öde världen, kändes filmiskt på något vis. Att man kunde dra på den scarf, ryggsäck (kanske var en mod?) och goggles gjorde inte saken sämre.

Medlem

Jag blickar framåt och väljer därför att nämna robothundarna i Battlefield 2042. Hoppas de går att klappa och att man kan leka apport med handgranater.

Medlem

Repede från Tales of Vesperia är en favorit.

Medlem

Dogmeat och D-Dog! <3

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Idag är det tydligen internationella hunddagen och spelvärlden är ju fylld med tolkningar av människans bästa vän. Både trogna följeslagare och ettriga fiender. Vilket spel tycker du haft den allra bästa spelhunden? Om du säger Duck Hunt får du en guldstjärna och flera spel gratis av redaktionen.

https://images.gamewatcherstatic.com/image/file/7/ae/31837/00...

Åh, man tackar!


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Medlem

Bear i TLoU2 är väl den hunden som haft störst impact för mig i ett spel och är mest minnesvärd. Är ju dock inte alla som upplever det. Beror på vad man gör i spelet.

Medlem

Red Alert, någon?

Skämt åsido, var det inte något märkligt Daedra-quest i Skyrim med en talande hund?


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Räknas Link som hund? 🤔

Skribent

Bästa vet jag inte eftersom jag sällan väljer djurkompanjoner i spel. De jag minns bäst är dock zombiehundarna som hoppar in genom fönstret i första Resident Evil.

Medlem

Sam från Sam and Max!

Medlem

Hundarna i Red Alert

Man behöver ett gäng för att ha ihjäl Tanya


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Inom Fallout så tyckte jag mer om hunden från New Vegas som man kunde ge en ny hjärna från en av Violettas (eller vad hon nu hette) hundar som man dödat. Men man hade ju som aldrig hunden som kompanjon eftersom ED-E var behändigare.

Medlem

Fable 2(?), offrade allt för att få han tillbaka!

Testpilot

Angelo i Final Fantasy 8, på bilden med Angelo Cannon som är en attack i spelet

12
Skriv svar