Saints Row-rebooten splittrar spelarna, men Volition vägrar backa

Robot
Saints Row-rebooten splittrar spelarna, men Volition vägrar backa
Medlem

Av det man sett i trailern så ser det ut att sakna lite av charmen från Saints Row 3 (och till viss del 4) men känner ändå att det är ett stort steg i rätt riktning.
Återstår att se, vi har ju bara sett en trailer ännu.

Medlem

Welcome to Santo Ileso Trailer med lite snack om spelet, och lite gameplay från spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Intrycket jag har fått är att kritiken mestadels snarare handlar om att trailern inte kändes som ett Saints Row-spel utan "Fortnite goes GTA" som tycks rikta sig till en annan målgrupp än Saints Row-fansen i form av ungar.

Men jag kanske har fått fel intryck. Har knappt spelat Saints Row sedan tvåan och kan inte påstå att jag har koll. Själv kommer jag mest att tänka på Watch Dogs 2 vad gäller karaktärer och atmosfär. Det är inte en positiv grej.

Medlem

Ser verkligen inte ut som Saints Row


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Detta är då fan inte Saints Row.. Känns verkligen som kritiken spelet har fått är helt rätt.

Medlem

Ser ut att kunna bli kul, hoppas de lyckas.

Medlem

Ska man tro bolagen är det alltid fansen som är problemet och inte produkten.

Inaktiv

Haha, helt rätt av dom att lägga upp en sån gif.
Bra att dom inte låter en minioritet påverka deras beslut.
Personligen gillar jag det dom visade på Gamescon.

Medlem

Får då ingen Saints Row känsla alls från det dom har visat, gameplay ser väldigt dåligt ut också.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag förstår inte vad folk klagar på. I mitt tycke är detta Saint's Row. Barnsligt och totalt overkligt.

Medlem

Bryr mig inte så mycket om att stilen ändrats för detta Saints Row spel men som andra sagt tycker jag spelet ser rätt tråkigt/dåligt ut.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Haha, helt rätt av dom att lägga upp en sån gif.
Bra att dom intr läter en minioritet påvrrka deras beslut.
Personligen gillar jag det dom visade på Gamescon.

Hur vet du att det är en minoritet? Sen är det fullständigt korkat att driva så med potentiella kunder som de gör. De sa i stort sett "fuck you, we'll do what we want" till dem.

Medlem

Är det inte lite svårt att jämföra, när Saints Row känns lite mer yngre kille-spel och dom flesta växt ifrån det?
Att sitta typ 10 år senare och prata hur man vill ha SR, när man är utanför dess målgrupp känns kanske lite ohippt.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Haha, helt rätt av dom att lägga upp en sån gif.
Bra att dom intr läter en minioritet påvrrka deras beslut.
Personligen gillar jag det dom visade på Gamescon.

Alltså det är väl bra antar jag att de står fast vid sin vision men känns rätt så onödigt att provocera potentiella kunder. Det är ett företag som ska tjäna pengar, inte leka twitter-warrior.

Jag är en av de (få?) som är fan av både 3an och 4an men hoppas detta blir bra.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Intrycket jag har fått är att kritiken mestadels snarare handlar om att trailern inte kändes som ett Saints Row-spel utan "Fortnite goes GTA" som tycks rikta sig till en annan målgrupp än Saints Row-fansen i form av ungar...

Gnällkuk
Skrivet av jeppe109:

Ska man tro bolagen är det alltid fansen som är problemet och inte produkten.

Vilket de många gånger har rätt i, de säljer ju som smör ändå. Sen att de går ifrån något och upprör de som gillade spelserien är ju en annan sak... men jag är böjd att hålla med fansen. De har väl inte sålt tillräckligt bra, så då får man testa något nytt antar jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dom får väl göra vilket spel dom vill, köp eller köp inte….

….suck

eld
Medlem

dags för denna igen:

FML
Medlem

Såg ut som Watch Dogs 2, med mer fokus på "millenials" (ursäkta ordval) publik.

För övrigt är Saints Row 3 gratis på EPIC Games för er som missat. Härligt lir!

Medlem
Skrivet av FML:

Såg ut som Watch Dogs 2, med mer fokus på "millenials" (ursäkta ordval) publik.

För övrigt är Saints Row 3 gratis på EPIC Games för er som missat. Härligt lir!

Millenials..? Menar du verkligen att du tror att deras målgrupp är 25-40-åringar?

Medlem

Trailern var lite för simpel och ytlig för min smak, men det är svårt att säga något om spelet än.
Hoppas att det är bättre skrivet och att karaktärerna inte bara är simpla karekatyrer.

Jag kan förstå att fansen blir störda av den drastiska ändringen i målgrupp och stil.
Själv så var jag inget större fan av tidigare spel eftersom att jag vill bland annat ha lite mer djup.

Jag är öppen för detta, avvaktar för recensioner innan något större intresse dock.
Lite samma sak för Far Cry 6, fast lite mer hype där eftersom att karaktärerna verkar intressanta och att temat verkar bra.

Medlem

Det spelar ingen roll vad dom hade gjort så hade någon gnällt. För någon som precis spelat igenom Saints row the third remastered och inte lever på gamla minnen från tonåren så kändes trailern väldigt "saints rowig", som en blandning mellan tvåan och trean.
Dom gör helt rätt som rebootar serien då det hade varit sjukt svårt att ta ner serien marginellt på jorden efter alien-invasionen och Gat out of hell. Sen kommer jag absolut sakna lite karaktärer och röstskådespelare men jag tror absolut dom kommer fånga essensen av originalspelen och framförallt humorn.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Welcome to Santo Ileso Trailer med lite snack om spelet, och lite gameplay från spelet.
https://www.youtube.com/watch?v=iDr4l1DdRCU

Fick ett bättre intryck av spelet efter detta.

Där det kan skilja sig från GTA är "rolighets faktorn".

Den trailern erbjöd bland annat lite mer kött på benen när det kommer till karaktärer och personlighet.
Gameplay såg ut att kunna vara roligt med.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Dom får väl göra vilket spel dom vill, köp eller köp inte….

….suck

Ingen hindrar dem, men precis som de är fria i sin spelutveckling är folk fria att kritisera densamma.

Medlem

Det enda positivt med det här är att det är EGS exklusivt, där skräp hör hemma. Ett Saints Row utan Gat är för fan inte ett Saints Row.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Inaktiv
Skrivet av Barkbiten:

De sa i stort sett "fuck you, we'll do what we want" till dem.

Det tycker jag är bra.
Saknar tiden då även de kända utvecklarna gjorde spel för att man tyckte det var kul och inte endast för att det ska sälja som maximalt.
Blir ofta bättre spel då det ligger lite passion bakom. Och det medför även kanske att lite mer nischade spel som jag själv ofta gillar får se dagens ljus.

eld
Medlem
Skrivet av anon_79617:

Det tycker jag är bra.
Saknar tiden då även de kända utvecklarna gjorde spel för att man tyckte det var kul och inte endast för att det ska sälja som maximalt.
Blir ofta bättre spel då det ligger lite passion bakom. Och det medför även kanske att lite mer nischade spel som jag själv ofta gillar får se dagens ljus.

Porque no los dos?

Det är ju inget som säger att de gör ett spel de inte vill göra, det handlar väl mer om att många saknar det konstiga saints row.

Medlem

Vad konstigt att de inte backar, ska det släppas så snart så lär de ju passerat point of no return för länge sedan.
Är ju bara folks plånböcker som bestämmer om de gjort rätt val eller ej.

Men sedan kanske de redan har gått med vinst om Epic har köpt exklusivitet i ett år.

Medlem

Vi kanske ska gå tillbaka till när man utannonserar spel 5 år innan de släpps. Då finns det lite bättre möjlighet till att justera design och spelmekanik. Denna diskussion känns fullkomligt bisarr. Vill man inte köpa spelet så kan man väl åtminstone ha lite acceptans i att finna sig i att en utvecklare just vill utveckla sitt varumärke.

123
Skriv svar