Är spelhösten här nu? Vad spelar du i helgen?

Avstängd

Sitter och svär i Splitgate

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Spelade aldrig första Psychonauts, så till er som har bättre koll: finns det enkelt tillgängligt? Värt att köra ettan först eller skall man ge sig in på tvåan direkt?

Spelat en myriad av Tim Schafers övriga spel, sp det är en underlig blind spot.

Spelade själv igenom ettan för tre veckor sedan inför tvåan. Det håller faktiskt än idag så kan rekommendera det.

Men om tiden är knaper så funkar det att enbart spela tvåan. Hade dock rekommenderat en recap på youtube på cirka 20 minuter så du förstår karaktärerna och konversationerna med dom i tvåan senare.

Medlem

Everspace 2


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Just nu är jag dom första 11 timmarna i Cyberpunk

Medlem

Psychonauts 2 för fullt på min Series S!

Tror jag närmar mig slutet nu 👍


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Fååtnajt med polare och sen dras jag fortfarande med Far Cry 5, hade ju egentligen tänkt lira klart det under semestern…

Medlem

Sitter o väntar på halo infinite o vette fan vad ja ska lira så länge.. känns som att ja lirat de mesta. De kommer inget intressant innan infinite eller har jag missat nåt?

Har series x.

Medlem

För min det blir det rätt mycket Småbarnslivet 2: Det Blev En Tjej. Lite monotont gameplay i början, mycket fetch quests, men blir mer skoj ju mer abilities man låser upp.

Medlem

Tänkte äntligen sätta mig ner och spela Alien: Isolation för första gången, har inte sett videor eller något heller.

Uppdatering: Spelade klart Alien: Isolation, blev redigt nötande i helgen. Tog mig cirka 14-15 timmar, tror jag. Är SJUKT besviken på slutet. Och hela den här "moroten dinglande mitt framför dig medans du springer" plotten, blev SJUKT irriterad. Älskade grafiken och alla detaljer som är kopplat till Alien-universumet. Men som spel, så sitter jag bara här frustrerad och besviken nu.

Medlem

Naraka: Bladepoint
Vilket jävla bra spel, tyckte det var otroligt tråkigt i betan, men så ville lite polare spela det så vi köpte det och har spelat konstant sen i onsdags.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Backloggjobbet fortsätter med Uncharted: The Lost Legacy. Men det blir lite Psychonauts 2 också.

Lost Legacy är förbaskat bra 👍

Medlem

Hösten börjar alltid 1/9. Vädret kan vara uselt oavsett. För min del blir det att spela igenom Metroid Prime-trilogin igen.


signatur

Jätteintressant information.

kör just nu Crash Bandicoot: Mind over Mutant Ps2

Medlem

Prövade Control då jag fick det gratis via EG men njee det var inte min kopp. Kanske för jag är ganska "logiskt lagt" har jag svårt för spel som i princip utspelar sig i någon slags drömtillstånd/drogtripp. Hatade dröm/drog-sekvenserna i Max Payne spelen också

Blev att installera Deus Ex Mankind Divided. Har klarat det en gång för något år sen eller var det två. Denna typ av spel sitter som ett smäck för mig. Lever mig verkligen in i det. Blir väl Cyberpunk i vinter kanske när dom fixat dom flesta buggar.

Medlem

Tänkte kör igenom Halo wars 2 innan Halo infinite släpps och sen även klara Jedi Fallen Order innan mitt Game Pass går ut 22 sep. Har även testat lite Crimson Skies, har ju några år på nacken men game play är fortfarande kul och annorlunda samt Torchlight III. Har bara testat det sistnämnda i ca 30 min men gillar den grafiska stilen.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Skunke:

Lost Legacy är förbaskat bra 👍

Det är småputtrigt, men jag tycker faktiskt att det har åldrats en del. Grafik och röstskådespeleri håller dock hög klass.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Flugsaft:

Sitter o väntar på halo infinite o vette fan vad ja ska lira så länge.. känns som att ja lirat de mesta. De kommer inget intressant innan infinite eller har jag missat nåt?

Har series x.

Beror ju på vad du gillar... Själv har jag siktet inställt på en rad olika spel: Sonic Colours Ultimate i sept, Super Monkey Ball Banana Mania i okt, Forza Horizon 5 i nov. Och så en del på Game Pass när jag inte finkammar backloggen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har inte sett någon patch. Men det verkar som om att The Ascent funkar nu igen.

Eller inte? Vet inte? Laddar.

Medlem

Shit... Försökte hitta Psychonauts 2 till PlayStation 4 i fysisk utgåva men det släpps bara digitalt nu vid launch vilket sög. Det var jag inte beredd på alls. Vill ju ha fysisk media när jag handlar på konsol. Då får jag vänta in spelet tills det släpps på skiva. Känns inte som ett måste spel att lira just nu ändå då jag har massa annat i backloggen.
___________________________________________________________
Jag lirar iaf (STAR WARS Jedi: Fallen Order) till PlayStation 5 nu och är i slutet av storyn. Har klarat det till Steam när det släpptes 2019. Shit vilket jäkla bra spel det är alltså. Grym grafik, magisk musik o ljudbild, härlig blandning av gameplay med strider, utforskande och plattformande o pussel. Gillar även backtracking funktionen i spelet. Intressanta karaktärer i hela spelet också. Alla passar in klockrent. Gud så jag ser fram emot nästa spel i serien. Här har verkligen EA och Respawn Entertainment fått till en riktigt het spelserie. Kan bli det nästa Uncharted i sci-fi miljö.
_____________________________________________________________
EDiT:::: Missade att undersöka "Venator Wreckage" på planeten (Zeffo) första gången jag lirade spelet till Steam. Man missade rätt mycket utforskande märkte jag. Håller på med det nu. Enormt stort fartyg kraschat på planeten. Man var tvungen att lära sig "dubbel hoppet" för att ta sig in i själva fartyget.
_____________________________________________________________
Kung spel. Jag ger det 9 av 10 i betyg. FZ Style: 4 av 5.

https://gamerant.com/star-wars-jedi-fallen-order-2-news-2022/

Skrivet av breahl:

Jag spelar spider-man Miles morales. Jävligt snyggt spel! Har även laddat ner gamla spider-man remastered. Så ska spela om det sen med.

Spännande. Klarade precis av Jedi: Fallen Order och har installerat både Miles Morales och Spider-Man Remastered så kanske ska börja med de nu. Eller Watch Dogs 3 som också ligger installerat. Inte bestämt mig ännu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Nu i helgen blir det Horizon zero dawn,Alien fireteam och Ghost of tsushima ps5. Men självklart också RDR2 online Vigor Apex mf bla psychonauts innan ett psychonauts 2 köp. Är förvånad att 2an kom till Playstation var helt inne på att den skulle vara exklusiv till ps5.

Medlem

Tajmade det lite sämre vädret med en lättare sjukskrivning vilket bäddade för att äntligen dra igång Red Dead Redemption 2. H-vete vilket äventyr det är!

Medlem

Spelar det som min dator tillåter, väntar på att det skall komma in lite "nya" grafikkort igen. Så det blir inte så mycket spelande alls.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Psychonauts 2. Fruktansvärt unikt spel och ruskigt bra.

Sedan Odyssey efter 60fps patchen.

Många spel ser så likadana ut.
Startar man ett Tim Schafer-spel så ser det inte ut som nåt annat

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Spelade aldrig första Psychonauts, så till er som har bättre koll: finns det enkelt tillgängligt? Värt att köra ettan först eller skall man ge sig in på tvåan direkt?

Spelat en myriad av Tim Schafers övriga spel, sp det är en underlig blind spot.

Jag skulle verkligen rekommendera att spela ettan först. Man får en kort resumé i början av tvåan, men det är inte samma sak. Man missar så mycket. Jättecharmigt spel.
Vet inte vad du har för konsoler eller om du spelar PC, men det finns till Windows, PS2, Xbox, Linux, Mac. Playstation Store (PS4)

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag lirar iaf (STAR WARS Jedi: Fallen Order) till PlayStation 5 nu och är i slutet av storyn. Har klarat det till Steam när det släpptes 2019. Shit vilket jäkla bra spel det är alltså. Grym grafik, magisk musik o ljudbild, härlig blandning av gameplay med strider, utforskande och plattformande o pussel. Gillar även backtracking funktionen i spelet. Intressanta karaktärer i hela spelet också. Alla passar in klockrent. Gud så jag ser fram emot nästa spel i serien. Här har verkligen EA och Respawn Entertainment fått till en riktigt het spelserie. Kan bli det nästa Uncharted i sci-fi miljö.

Kung spel. Jag ger det 9 av 10 i betyg. FZ Style: 4 av 5.

https://gamerant.com/star-wars-jedi-fallen-order-2-news-2022/

Körde det till PC och kan inte annat än att hålla med dig på alla punkter. I början tänkte jag, "vad i hela, hur skall man kunna spela detta? " tills jag slutade svinga som i de gamla Jedi Knight spelen och kom på att man skulle ha en mer Soulsig approach.
Kan inte vänta på tvåan *hoppar i stolen*

Medlem

Metro Exodus (PS5-versionen) och dam-OS i FIFA 21.

Medlem

Blev inte så mycket lirande,,😐 Fixar med fönster på huset, trista "måsten"
När jag fick tid över blev det lite Valhalla och Hades.
Positivt överraskad av Hades! Inte min typ av spel men detta är riktigt kul, tror inte att jag kommer varva det men än så länge har jag inte tröttnat. 3,5 av 5 möjliga

Jac
Medlem

Ghost of Tsushima Directors Cut på PS5.

Medlem

Dcs, warhammer total war och Ghost of tsushima.

Medlem

Inte spelat i helgen, frugan tvinga med mig till helvetet Ullared.

Skriv svar