Phasmophobia har uppdaterats med nya spöken och prylar

Robot
Phasmophobia har uppdaterats med nya spöken och prylar

Nu får vi jaga japanska aristokrater och odöpta barn.

#Kinetic-games, #Phasmophobia


Medlem

Det är en bra uppdatering. Dom har
Även fixat ljuden på spökena så det är mycket läskigare nu att höra dom 😁

Medlem

Spelet är bra mycket läskigare nu IMO, väldigt välbehövd och bra uppdatering

Medlem

Håller med!
Mycket nytt och fräscht.

Man kan sprinta nu!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Spelet är bra mycket läskigare nu IMO, väldigt välbehövd och bra uppdatering

Funderar på att skaffa det. Hur ser spelet ut för en nykomling som direkt drar igång matchmaking. Blir man kickad direkt? Har ingen som spelar detta, eller påtänkt som man kan köra det med.

Brukar vara ett problem med dessa mindre titlar när man kliver in helt själv "och vill lära sig repen". Någon som spelat 30+ timmar och sågar en efter 2 min eller inte fattar att man kan sätta en server på "private" och slippa randoms som vill komma in och ha kul och spela.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Funderar på att skaffa det. Hur ser spelet ut för en nykomling som direkt drar igång matchmaking. Blir man kickad direkt? Har ingen som spelar detta, eller påtänkt som man kan köra det med.

Brukar vara ett problem med dessa mindre titlar när man kliver in helt själv "och vill lära sig repen". Någon som spelat 30+ timmar och sågar en efter 2 min eller inte fattar att man kan sätta en server på "private" och slippa randoms som vill komma in och ha kul och spela.

Jag kan bara basera det på min upplevelse som jag hade, när jag var ny. Och folk var runt level 100+ redan i spelet. När jag hoppade in i öppna lobbies, så var det nästan som att folk tog hand om en och ville se min reaktion på saker. Som att de upplever det på nytt, fast genom någon annans ögon. Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Men det var så jag upplevde det, när jag hoppade in som ny i spelet.

Tror folk gillar att se andra vara genuint rädda.

Medlem

Har aldrig kört detta men är bra sugen på att prova det.
Ni som har kört detta innan! Kan man köra detta själv? 2-man? eller är det 4 personer som gäller?

Medlem

Jag hade några roliga timmar i spelet, i början var man rätt så berörd av händelserna. Helt klart värt att testa det om ni är ett gäng som vill spela. Kul med en större uppdatering, får nog testa igen.

Tips: För att kommunikationen i spelet ska fungera optimalt mellan dig och "spelet" behöver man ändra till Engelska i Windows (i alla fall i tidigare versioner av spelet)

Medlem
Skrivet av Girre:

Har aldrig kört detta men är bra sugen på att prova det.
Ni som har kört detta innan! Kan man köra detta själv? 2-man? eller är det 4 personer som gäller?

Du kan spela själv, 2, 3 eller 4. Vissa banor är dock på tok för stora för att spela själv på.

Medlem
Skrivet av Frezzad:

Jag hade några roliga timmar i spelet, i början var man rätt så berörd av händelserna. Helt klart värt att testa det om ni är ett gäng som vill spela. Kul med en större uppdatering, får nog testa igen.

Tips: För att kommunikationen i spelet ska fungera optimalt mellan dig och "spelet" behöver man ändra till Engelska i Windows (i alla fall i tidigare versioner av spelet)

Tips: För att få kommunikationen att fungera så måste man installera Engelska (USA) språkpaketet, aktivera denna genom att logga ut/logga in i Windows. Sen kan man ändra tillbaks till Svenska på allt utom Tal.
Då är ditt Windows mer eller mindre helt oförändrad jämfört med innan eftersom det ändå inte finns Svenska på tal igenkännande i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Funderar på att skaffa det. Hur ser spelet ut för en nykomling som direkt drar igång matchmaking. Blir man kickad direkt? Har ingen som spelar detta, eller påtänkt som man kan köra det med.

Brukar vara ett problem med dessa mindre titlar när man kliver in helt själv "och vill lära sig repen". Någon som spelat 30+ timmar och sågar en efter 2 min eller inte fattar att man kan sätta en server på "private" och slippa randoms som vill komma in och ha kul och spela.

Har aldrig spelat med randoms, men man får ju välja att man ska starta privat eller öppen server så de öppna servrarna bör ju vara mer förlåtande mot nya spelare.
En fördel att starta en server själv är att man får endast spela den lättaste svårighetsgraden tills man nått en viss level. För kastar man sig in i de svårare nivåerna och tar med sina egna prylar då blir man snabbt pank. Eller så ser man till att få spela med generösa personer som har massor med prylar och cash.

Inaktiv
Skrivet av Amelek:

Tips: För att få kommunikationen att fungera så måste man installera Engelska (USA) språkpaketet, aktivera denna genom att logga ut/logga in i Windows. Sen kan man ändra tillbaks till Svenska på allt utom Tal.

Är man tvungen att göra här det fortfarande?
Fick för mig att ett patch släpptes och sen behövde man inte göra allt det där längre, men jag kan minnas fel.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Är man tvungen att göra här det fortfarande?
Fick för mig att ett patch släpptes och sen behövde man inte göra allt det där längre, men jag kan minnas fel.

Måste fortfarande göras om man inte har Engelska Windows 10 installerat redan.
En polare installerade i förrgår och behövde göra detta iaf. Är dock en baggis att göra, låter jobbigare än vad det är.

Medlem
Skrivet av Caene:

Jag kan bara basera det på min upplevelse som jag hade, när jag var ny. Och folk var runt level 100+ redan i spelet. När jag hoppade in i öppna lobbies, så var det nästan som att folk tog hand om en och ville se min reaktion på saker. Som att de upplever det på nytt, fast genom någon annans ögon. Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Men det var så jag upplevde det, när jag hoppade in som ny i spelet.

Tror folk gillar att se andra vara genuint rädda.

Tack, det får bli ett köp.

1
Skriv svar