Systemkraven för Far Cry 6 är både snälla och krävande

Robot
Systemkraven för Far Cry 6 är både snälla och krävande

Vill du ha ray tracing lär burken få svettas.

#Far-cry-6, #Ubisoft, #nyhetstips


Gnällkuk

97GB med högupplösta texturer, det är rätt saftigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tur man precis beställt ny dator!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Tycker det ser bra ut överlag.

Men sekvenserna med blöta vägar och gator såg lite risiga ut. I benchmark-delen när bilen åker på gatan runt 0:44 ser det ut som bilen svävar fram. Vattnet på lervägarna och gatorna är inte heller imponerande, ser ut som en matt isgata.

Medlem

Skulle vara intressant att se lite benchmarks med FSR på och av samt DLSS (om det ens får stöd för detta senare).
Verkar lite märkligt att cpu-kraven ökar med högre upplösning, borde vara tvärtom? Sen 6900 xt jämförs med 3070? Lite udda i en AMD-sponsrad titel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant att se lite benchmarks med FSR på och av samt DLSS (om det ens får stöd för detta senare).
Verkar lite märkligt att cpu-kraven ökar med högre upplösning, borde vara tvärtom? Sen 6900 xt jämförs med 3070? Lite udda i en AMD-sponsrad titel.

Kan nästan garantera att SweC kommer att åtminstone köra en snabbprestanda där de jämför det, förutsatt att det både finns stöd för båda, samt uppdaterade drivare för respektive.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Oj min dator klarar bara av 1080p med raytracing off. Blir till att köra 4k på konsol istället.

Medlem

Det tar ungefär 1 dag för dem att implementera DLSS. Det är en annan anledning ifall de inte har det. Sjukt tråkigt att amd sponsrade titlar gör såhär.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant att se lite benchmarks med FSR på och av samt DLSS (om det ens får stöd för detta senare).
Verkar lite märkligt att cpu-kraven ökar med högre upplösning, borde vara tvärtom? Sen 6900 xt jämförs med 3070? Lite udda i en AMD-sponsrad titel.

Det är med ray tracing på. Rtx 3070 och 6900xt är väl ganska jämlika med ray tracing på.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Är det någon som vet hur coop fungerar? Är det exakt som i 5an? Där va coop rätt uselt.

Ero
Medlem

Är väl inte svårare än att köpa mer än ett 3090? Kommer dock dröja ett gäng år innan jag kan göra det.


signatur

Varit medlem längre än dig.

ELF
Medlem
Skrivet av danskung:

Det tar ungefär 1 dag för dem att implementera DLSS. Det är en annan anledning ifall de inte har det. Sjukt tråkigt att amd sponsrade titlar gör såhär.

Det är ju så här nVidia sponsrade titlar alltid har fungerat. Lite kul att det för en gångs skull är tvärt om. Dock säger jag inte att det borde luta åt något håll. Bara kul att nVidia användare också får känna på att stå utanför.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle vara intressant att se lite benchmarks med FSR på och av samt DLSS (om det ens får stöd för detta senare).
Verkar lite märkligt att cpu-kraven ökar med högre upplösning, borde vara tvärtom? Sen 6900 xt jämförs med 3070? Lite udda i en AMD-sponsrad titel.

Verkar som de råkat skriva fel med tanke på att det står AMD RX 6900XT under 1440p, 60 FPS, DirectX Raytracing On, och AMD RX 6800 under 4K, 30 FPS, DirectX Raytracing On

Annars är AMD generellt en generation efter när det gäller Raytracing prestanda.

"stöd för multipla skärmar" Kommer vi nånsin få se en karta i realtid på skärm nr 2 ??? Varför görs inte det

Kommer ihåg att Asscreed hade en typ av karta man kunde ha igång på surfplattan när man spelade
Bf3 hade väl också typ en karta i browsern som stämde hyffsat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Alltså, ray tracing I nuvarande form känns väldigt överskattat. Har provat det i flera spel och märker absolut ingen skillnad, förutom att min framerate stupar ner i marken. Modern Warfare, Shadow of the tomb raider och Cyberpunk är dom jag kommer på på rak arm, men vet att jag provat ett gäng till.

On topic så är jag något skeptisk till Far Cry 6, pga alla DIY-vapen. Men hoppas att det blir något jag kommer gilla, har många timmar i femman.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Har ganska exakt rekommenderade för 4k

Medlem

Enda anledningen jag inte kommer lira i 4k är min skärm xD annars hade jag haft de gött.

Medlem
Skrivet av ELF:

Det är ju så här nVidia sponsrade titlar alltid har fungerat. Lite kul att det för en gångs skull är tvärt om. Dock säger jag inte att det borde luta åt något håll. Bara kul att nVidia användare också får känna på att stå utanför.

FSR är ju för alla så vet inte riktigt om det stämmer. Dvs Fsr fungerar lika bra på amd som nvidia. Skillnaden är ju att utvecklarna valt att inte implementera DLSS, eftersom det är en amd sponsrad titel och Amd vet att DLSS är ett betydligt bättre alternativ än Fsr för dem som har ett. De som har rtx är också ungefär 20% av Steam marknaden.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

1
Skriv svar