Ny trailer ger oss en intensivkurs i hyperaktuella Tales of Arise

Robot
Ny trailer ger oss en intensivkurs i hyperaktuella Tales of Arise

Blir spelet ett lyft för serien?

#tales-of-arise


Medlem

Jag har aldrig lirat ett Tales spel förut. Knappt JRPG (Endast FF7 Remake)
Men detta är jag jävligt hype inför

Medlem

Har påbörjat flera Tales spel men aldrig avslutat något. Jag tröttnar bara efter ett tag.

Medlem
Skrivet av John7612:

Har påbörjat flera Tales spel men aldrig avslutat något. Jag tröttnar bara efter ett tag.

Har du testat Tales of symphonia?

Medlem
Skrivet av John7612:

Har påbörjat flera Tales spel men aldrig avslutat något. Jag tröttnar bara efter ett tag.

Samma här. Det enda jag spelat klart är Vesperia.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tales of Arise ser onekerligen både häftigt och vackert ut! Det får faktiskt Genshin Impact att se lite daterat och blekt ut! Arise kammar hem flera pluspoäng på världen och karaktärerna - jag nominerar Arise till världsledande inom sin visuella stil.

Men… Jag är inte helt säker på om det blir något köp. Det sannolikt det vanliga, vänta och se på betyget, och därefter klippa spelet på rean. De som läst mina tidigare inlägg vet ju att detta är min standardhållning som fattig student och småbarnsfar.

Jag har spelat Vesperia, ganska mycket… säg ett 20-tal timmar men jag kan inte minnas ifall jag klarade ut det. Men däremot har jag till och med varvat Tales of Symphonia. En genomspelning när det begav sig på GameCube och en till på PS3 för 2-3 år sedan. Sen har jag även köpt och småtestat Xillia men lyckades inte bli hookad av varsesig karaktärer, story eller gameplay… då va Vesperia bättre.

Jag har varit lite småintresserad av Beseria, men med tanke på att jag inte kommit igenom någon annan titel än Symphonia, så har jag låtit bli att köpa. Dessa spel tar ju ofta 50-100 timmar.

Frågan är ifall Arise kan bli titeln som får mig att bli hooked på Tales igen?

I mitt tycke så får Symphonia är 4,5 av 5!
Vesperia 3.5 av 5.

Ett annat JRPG som jag tyckt om och spelat ut är Ni no Kuni. Det får 4 av 5.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

Ser helt fantastiskt ut, men pga backlog får jag hejda mig. Men kommer absolut överväga detta, får vänta på recensioner också.

Avstängd

Ser otroligt bra ut! Detta blir nog ett köp.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Samma här! Har spelat många Tales spel och aldrig spelat klart något. Och nu är det tid för ytterligare ett! Har redan bokat eftersom jag redan har bestämt mig för att köpa. Det här spelet så har dom ansträngt sig extra mycket och vi får det samtidigt som Japan! Sånt måste man visa uppskattning för tycker jag!

Medlem

mitt enda spel jag förbeställt på flera år och det vart super mega nova edition ala över 2 tusen spänn för jag ville ha statyn.

Medlem

Det enda jag spelat är tales of symphonia som började bra men efter typ halva spelet så spårade det ur fullständigt och handlingen blev en gröt av nya karaktärer och tvists. Normalt kan jag återberätta åtminstone lite av handlingen i spelen jag spelat men jag skulle inte ens under pistolhot kunna förklara handlingen i tales of symphonia trots att jag spelade igenom hela spelet.

T.ex. skies of arcadia eller Baten Kaitos sitter hyfsat färskt i minnet trots att det var typ 15 år sedan jag spelade det på gamecube.

Har sedan dess undvikit tales spel som pesten.

Medlem

Hype! Jag avnjöt demot till Arise i 60 FPS på PS5:an förra veckan och det var riktigt trevligt. Ser verkligen fram emot detta. Det har definitivt hänt en del sedan Berseria.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Demot till PS5 var helt ok men om det inte går att stänga av sina kompanjoners konstanta utrop av skills under strider så vetefan, otroligt jobbigt att lyssna på.

1
Skriv svar