Microsoft Store släpper in spel från Epic Games och Amazon

Robot
Microsoft Store släpper in spel från Epic Games och Amazon

Andra spelsäljare är också välkomna.

#amazon, #epic, #microsoft


Usch. Microsoft store är verkligen ett misstag.

Medlem

Ser fram emot Windows 11. Har byggt en ny HTPC och kollade ifall den klarade kraven (Secure boot & TPM 2.0) igår med hjälpa av deras verktyg. Allt ser ut att vara färdigt och klart. Så nu är det bara att uppdatera den 5:e oktober.

Medlem

Microsoft Store borde ingå som tortyr när de ska förhöra terrorister. Typ köp spelet -> installera i valfri mapp -> spela det

Vem som helst skulle få ett nervöst sammanbrott. 🙂

Medlem

Man hade hoppas på en stor förändringar på Microsoft store nu när Windows 11 släpps. Men det är fortfarande nästan lika illa.

Dock använder man mest xbox appen där ser det iallafall ok ut,

Medlem

Jag tycker det här är bra, så länge butiken i 11 blir bättre och inte spelen blir konstiga specialversioner som är inkompatibla med Steams motsvarande.

Medlem

Tycker ändå M$ store funkar okej för att hämta hem de gratis game pass-spelen i alla fall... Har aldrig testat att faktiskt köpa något.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag irriterar mig på att spelen från MS Store installeras i speciella mappar som man inte har skrivrättigheter i. Omöjligt att modda och i vissa fall svårt att radera spel från disken.

Medlem

Har alla missat att en ny butik är på ingång för W11?

Medlem

Tycker MS store funkar fint på Xboxen men stör mig på är att jag inte hittar något bibliotek med alla inköp? Vore bra om alla spel som jag äger och inte har laddat ner ännu är samlade så jag slipper leta. Glömmer dessutom bort vilka spel jag redan äger!. Men det kanske finns?

Medlem

Nu vet jag inte om dom släppt nån nyare version ms store till windows 11. den som finns är kanske en aning bättre men inte mycket mer.

Kör windows 11 beta ej insider versionen för den som undrar på privata datorn.

Den bugg som just nu är mest irriterade är i utforskaren när man kopierar eller flyttar filer, lite random som den startar om shellen.

Men inte som windows 98 tiden då man fick starta om datorn så fort shellen hängde sig så det är bra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har alla missat att en ny butik är på ingång för W11?

Hur många kan uppgradera till W11? Troligtvis inte många pga höga systemkrav.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hur många kan uppgradera till W11? Troligtvis inte många pga höga systemkrav.

Men då är detta ju ingen nyhet som gäller dem? Eftersom den handlar om Windows 11.

Medlem

Utifrån vad jag läst och hört hittills så verkar Microsoft göra allt rätt med nya butiken. Ser fram emot det.

Medlem

Vad microsoft säger du ska installera på och folk kan installera windows 11 på är 2 helt skilda saker.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av kingbaldr:

Jag irriterar mig på att spelen från MS Store installeras i speciella mappar som man inte har skrivrättigheter i. Omöjligt att modda och i vissa fall svårt att radera spel från disken.

ja det är riktigt störigt, tömmer man datorn måste man ladda ner alla spel igen. spelar ju ingen roll om man har "store" på en annan hårddisk. den måste tömmas helt innan man kan lägga in spelen igen på den..

Medlem

Var inge problem att installera win 11 på testburkarna här hemma, vissa äldre vissa nyare. Storen suger fortfarande så vettefan, kanske kommer en ny till release.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av zogez:

ja det är riktigt störigt, tömmer man datorn måste man ladda ner alla spel igen. spelar ju ingen roll om man har "store" på en annan hårddisk. den måste tömmas helt innan man kan lägga in spelen igen på den..

Borde gå att flytta spelet till extern disk o sen köra in på nya datorn

söker man på det så finns det lite lösningar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Backloggens befriare
Skrivet av Rhymst:

Tycker MS store funkar fint på Xboxen men stör mig på är att jag inte hittar något bibliotek med alla inköp? Vore bra om alla spel som jag äger och inte har laddat ner ännu är samlade så jag slipper leta. Glömmer dessutom bort vilka spel jag redan äger!. Men det kanske finns?

My games & apps

Där har du installerade spel, spel du äger men knte installerade, spel du har tillgång till via eventuella tjänster.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

My games & apps

Där har du installerade spel, spel du äger men knte installerade, spel du har tillgång till via eventuella tjänster.

Hittade nu tack som f*n har spenderat snart 1 år med att söka efter mina spel i shoppen haha!

1
Skriv svar