Spider-Man 2 blir mörkare uppföljare, à la Rymdimperiet slår tillbaka

Robot
Spider-Man 2 blir mörkare uppföljare, à la Rymdimperiet slår tillbaka
ZF
Medlem

Mer som "Rymdimpregneringen slår tillbaka" kanske.

Medlem

Längtar. Kan bli sjukt bra om de får till Venom.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om man utgår från senaste trailern verkar det som att Kraven The Hunter (tillika berättarrösten i videon) kommer att vara huvudskurken, då denne utmanar Peter och Miles samt Venom (som godtar utmaningen i slutet).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Hoppas ordet "mörkare" inte betyder edgy och emo som tredje spindelmansfilmen, som det brukar göra när det gäller marknadsföring.

Medlem

Inte svårt att göra det mörkare än dom fåniga "ondingarna" från ettan. Venom Kraven och "mystery person ni vet vem" med flera kommer att automatiskt göra allt mörkare och bättre! Hoppas personligen på ett dlc där man kan spela som Venom. Helst inte bara Peter/Venom då.

Medlem

Hoppas verkligen på att få se Kraven! Känns lockande med en skurk som inte synts till innan i spelen


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Hoppas verkligen man får spela med symbiote-dräkten och dess extra krafter som följer med!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Hoppas verkligen man får spela med symbiote-dräkten och dess extra krafter som följer med!

Isåfall är det turbostory, eftersom den specifika symbioten blir Venom.


signatur

I drank what?

Medlem

Frågan är ju bara vilken Venom det handlar om.
Är det Peter Parker Venom, är det onda venom eller är det goda venom?
Gestaltas ju på väldigt många olika sätt genom Marvels historia.
Allt från parasit till symbios.

När det kommer till mörkare så är det väl antagligen det mest naturliga steget att ta, men det fanns ju mörker(Octavius motiation till exempel) och bra karaktärsutveckling även i första spelet.
Gillar att de skapade bra motivation till många av karaktärerna.

Frågan är om det gick lite fort Spider-Man, var det läge att slänga in hela Sinister six redan i första spelet?
För egen del så kändes det dock ok och det var ju inte direkt ett spel för nya till spider-man, utan man hade ju redan relativt bra koll på de flesta karaktärerna som dök upp, så en längre uppbyggnad kanske inte var nödvändig i det här fallet.

Skrivet av Kazutoyo:

Hoppas ordet "mörkare" inte betyder edgy och emo som tredje spindelmansfilmen, som det brukar göra när det gäller marknadsföring.

Det går inte att jämföra tredje filmen med något annat, den hade så stora problem under produktionen så jag tror inte att det var någon part som vart nöjd med den.
I slutänden så var det nog Sony som bär ansvaret för hur det vart, otroligt dumt att styra projektet på det sättet.
För kort utvecklingstid, tvingade in karaktärer som inte hade tid på sig att utvecklas under filmen och störde fokus eftersom att det blev för många.

Edgy och emo var nog filmens minsta problem i sammanhanget.

Nu hoppas jag snart på att de lyckas göra spel och film som gör Hulken rättvisa, men han kanske är för OP för att få till på ett bra sätt :/ I film så har han väl varit för dyr antar jag.

The Mask skulle också vara kul att se igen, men det är väl samma problem där i och för sig.

Deadpool borde man ju kunna få till och när Deadpool, Wolverine och Spider-Man finns ute så hade jag gärna sett ett spel med alla tre, det hade nog varit en intressant combo.
Deadpool(teleportering) och Spider-Man kan ju ta sig fram rätt bra i en open world miljö, där har väl tyvärr Wolverine en svaghet som kanske är svårt att lösa.
Kanske kan man göra som i GTA5 att man switchar, då är Wolverines gameplay att han tar sig fram med motorcykel eller andra fordon istället, till exempel.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Frågan är ju bara vilken Venom det handlar om.
Är det Peter Parker Venom, är det onda venom eller är det goda venom?
Gestaltas ju på väldigt många olika sätt genom Marvels historia.
Allt från parasit till symbios.

När det kommer till mörkare så är det väl antagligen det mest naturliga steget att ta, men det fanns ju mörker(Octavius motiation till exempel) och bra karaktärsutveckling även i första spelet.
Gillar att de skapade bra motivation till många av karaktärerna.

Frågan är om det gick lite fort Spider-Man, var det läge att slänga in hela Sinister six redan i första spelet?
För egen del så kändes det dock ok och det var ju inte direkt ett spel för nya till spider-man, utan man hade ju redan relativt bra koll på de flesta karaktärerna som dök upp, så en längre uppbyggnad kanske inte var nödvändig i det här fallet.

Det går inte att jämföra tredje filmen med något annat, den hade så stora problem under produktionen så jag tror inte att det var någon part som vart nöjd med den.
I slutänden så var det nog Sony som bär ansvaret för hur det vart, otroligt dumt att styra projektet på det sättet.
För kort utvecklingstid, tvingade in karaktärer som inte hade tid på sig att utvecklas under filmen och störde fokus eftersom att det blev för många.

Edgy och emo var nog filmens minsta problem i sammanhanget.

Nu hoppas jag snart på att de lyckas göra spel och film som gör Hulken rättvisa, men han kanske är för OP för att få till på ett bra sätt :/ I film så har han väl varit för dyr antar jag.

The Mask skulle också vara kul att se igen, men det är väl samma problem där i och för sig.

Deadpool borde man ju kunna få till och när Deadpool, Wolverine och Spider-Man finns ute så hade jag gärna sett ett spel med alla tre, det hade nog varit en intressant combo.
Deadpool(teleportering) och Spider-Man kan ju ta sig fram rätt bra i en open world miljö, där har väl tyvärr Wolverine en svaghet som kanske är svårt att lösa.
Kanske kan man göra som i GTA5 att man switchar, då är Wolverines gameplay att han tar sig fram med motorcykel eller andra fordon istället, till exempel.

Det finns ett spel med Hulken som jag hade mycket kul med före längesedan. Man kunde slö sönder mer eller mindre allt i staden. Alla byggnader osv. Kastade runt pansarvagn och kände sig mäktig.

Så ett arkadigt modernt Hulken hade jag gärna sätt. Förslagvis så kan MS göra det med utvecklad teknik från Crackdown 3.

Edit:

Tror det var detta.

https://cdon.se/programvara/hulk-till-xbox-p78759277?gclid=Cj...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det finns ett spel med Hulken som jag hade mycket kul med före längesedan. Man kunde slö sönder mer eller mindre allt i staden. Alla byggnader osv. Kastade runt pansarvagn och kände sig mäktig.

Så ett arkadigt modernt Hulken hade jag gärna sätt. Förslagvis så kan MS göra det med utvecklad teknik från Crackdown 3.

Edit:

Tror det var detta.

https://cdon.se/programvara/hulk-till-xbox-p78759277?gclid=Cj...

Jo, jag tror att jag provade demot på det för länge sedan.
Men man vill ju att det ska vara en bra och djup story tillsammans med möjlighet till mycket förstörelse, Bruce Banner är ju en väldigt intressant karaktär.
Jag gillar dock inte professor hulk, Amadeus cho och samt det mesta av MCU versionen.

Men annars så kanske en open world spel med Spider-man och hulken skulle vara kul, han kan ju hoppa emellan byggnaderna☺

Medlem

Storyn blir säkert fantastisk. Jag gillade både SM1 och MM men jag hoppas på ett mer varierat spel. Första spelet blev rejält uttjatat efter ett tag. Nu har man också svingat runt i New York i två spel, det blir intressant att se hur de kommer få uppföljaren att kännas ny och fräsch.

1
Skriv svar