Iphone-spelen du måste testa

Robot
Iphone-spelen du måste testa

App Store är genidraget som gjort Iphone till en storsuccé. Plattformen i sig med sin multi touch-pekskärm är självklart en bra grund, men det är alla tredjepartstillverkare som gör telefonen till precis vad du vill. Eftersom FZ är en sajt om spel har vi valt att begränsa vår första titt på det enorma utbudet till interaktiv underhållning som fungerar såväl på språng som i mysfåtöljen.

#nintendo


Medlem
Iphone-spelen du måste testa

Angry Birds är galet roligt. Vill nog tipsa om Pinball Dreams och Pinball Fantasy också. Grymt bra versioner av dom gamla klassikerna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Plants vs Zombies är förbannat skoj. Flight Control är också skoj blir galet mycket flygplan att försöka landa efter ett tag

Medlem

Helt galen i Angry Birds just nu (som förövrigt har dryga 100 banor, inte 60).


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Snälla FZ!
Det är jättekul att ni börjat recensera och skriva mer om mobilspel.

Men kan ni, snälla, snälla, snälla ta er i kragen och skriva något alls om Android-spel också?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Har knappt hört talas om Androids spel än så länge Hybris, några specifika du syftar på?

Skoj och välskriven artikel! Jag kan även varmt rekommendera en massa titlar, bl a svenskutvecklade "Dark Nebula" och ett av mina absoluta favorittitlar "I Dig It".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Snälla FZ!
Det är jättekul att ni börjat recensera och skriva mer om mobilspel.

Men kan ni, snälla, snälla, snälla ta er i kragen och skriva något alls om Android-spel också?

Du tror inte det kommer så småningom? Att de väljer att fokusera på den överlägset största plattformen för mobilspel först är väl inte så konstigt?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Att kalla iPhone för spelplattform är som att kalla McDonalds en riktig restaurang.

tfp
Medlem

Jag är så mycket pcgamer som det går att bli. Jag äger ingen konsoll och har aldrig ägt någon. Har aldrig greppat joypadgrejen.
Inte heller har jag fallit för portable playing devices.

Bra strategispel är som svåra att utveckla till små hanhållna enheter, men detta svenska spel förtjänar att nämnas: http://www.infotechumea.se/biodefense-nytt-spel-for-iphone
byggt av folk i umeå.
Ska finnas något liknande som jag inte kan namnet på. Ett tips för er iphonemänniskor.

Medlem

Kul med lite omdömen och nyheter om spel för iPhone och iPod.


signatur
Medlem

Intressant, tack för tips tfp!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kul läsning.

Även jag skulle gärna se en liknande artikel för Android-lurar.

Medlem

måste säga att det är konstigt att ni inte nämnt doodlejump! väldigt simpelt men skitkul.

Medlem

Angry birds är självfallet underbart!
Vill passa på och rekomendera zombie smash! underbart.

Kul med detta!!

Eftersom jag avskyr actionspel på iPhonen så rekommenderar jag själv Oregon Trail. Klassiker i nytappning. Spenderade många timmar på balkongen förra sommaren med detta spel.

Medlem

Riktigt bra artikel, har letat efter sköna iPhone spel men haft svårt att hitta vilka som är bra eller anus


signatur

P.L.U.R

Medlem

Behöver varken testa en Iphone eller dess spel!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Behöver varken testa en Iphone eller dess spel!!!

varför behöver du inte det?

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Behöver varken testa en Iphone eller dess spel!!!

DÅ är man cool!!!

Broken Sword: Director’s Cut
ska jag tittar närmare på

Medlem
Skrivet av gorman:
Skrivet av Elmoth:

Behöver varken testa en Iphone eller dess spel!!!

varför behöver du inte det?

Vilken använding har jag för det för tillfället???

Jag har en Nokia som jag kan ringa och skicka SMS, t.o.m. ta bilder med om det krävs!!!

I dags läget ser jag personligen ingen användning för det!

Dessutom skulle en Iphone hålla ca. 1dag i mitt jobb med allt dam å skit!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Om du inte behöver eller vill testa, varför ens kommentera det då? Vad i ditt huvud får dig att tro att vi är intresserade av att veta det?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

MFC
Medlem

Det känns lite overkill att börja recensera mobilspel faktiskt... fast vad vet jag. Kanske dags ni recenserar spelen på blip.se också?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Final fantasy I & II skulle jag vilja lyfta med här!

Medlem

final fantasy 1 till iphone är en riktigt bra tidsdödare.

Medlem

Broken Sword är det spela jag suttit med längst på phonen, riktigt underbart !

Tycker dock att själva iPhonen börjar bli rätt pinsam hårdvarumässigt, och det är egentligen ganska tråkigt att en så medioker mobil ha fått sådan otrolig respons av allt o alla... .. .

Medlem
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av gorman:
Skrivet av Elmoth:

Behöver varken testa en Iphone eller dess spel!!!

varför behöver du inte det?

Vilken använding har jag för det för tillfället???

Jag har en Nokia som jag kan ringa och skicka SMS, t.o.m. ta bilder med om det krävs!!!

I dags läget ser jag personligen ingen användning för det!

Dessutom skulle en Iphone hålla ca. 1dag i mitt jobb med allt dam å skit!

det är ju självklart till för dom som har en Iphone redan
jag är målare och använder den dagligen på jobbet, har ett fodral till den som skyddar mot smuts o färg o har hitills inte fått nånting på den.

Däremot är batteriet dåligt, får ladda den 2-3 ggr om dagen. Den har ju inte FM-radio så jag använder internetradio och det slukar ström.

Medlem

iPhone är inte bara en spelplatform, det är den mest revolutionerande spelplatformen som kommit på länge. Det beror på appstore. Det är framtiden, nästa stora konsol borde köra på exakt samma koncept.
Skita i någon dvdspelare och ha alla spelen för nedladdning istället. Konsolföretaget tar 10%.

Visst, xbox har arcade, men det är inte samma sak.

Själva telefonen är ju även en platform för nyskapande spel med pekskärmen och rörelsesensorn.

Edit:
Speltips..

geodefense swarm Grymt defense

Underworlds Diabloklon

Super Monkey Ball Så här ska rörelsesensorn användas

Dragon's Lair Kung.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem

Till er som tycker det är onödigt med dessa "mobilspel" själv så står jag just nu i valet mellan PSP, DS och Ipod Touch.

gorman, om du har spotify premium så kan du tanka ner låtar (via Wi-finätet hemma så blir det billigare) till din iPhone som du alltså kan lyssna på offline därmed mindre strömförbrukning!

tfp: Joypad? Menar du D-pad(Styrkors som återfinns på samtliga gamepads), Gamepad(Allra flesta styrkontroller som är designade för spel) eller Joystick(Styrspak)?
Den senaste var faktiskt att föredra framför musen i FPS-spel innan det kom optiska möss, om man var hängiven/hardcore.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

regularklas, alla som får approval av Microsoft får släppa spel via Xbox Arcade och de som finns i Community Games söker man bara approval av Communityt. "I MAED A GAM3 W1TH Z0MB1ES!!!1" rekommenderas en titt.
Iofs så vet jag inte vilken modell Appstore går efter när det gäller content approval.

Utöver att appstore har applikationer och inte bara spel så är det väl ganska lika?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Iofs så vet jag inte vilken modell Appstore går efter när det gäller content approval.

Apple kollar typ att det inte är porr och lägger sedan upp den för en 10%:ig summa. Det finns inte en massa restriktioner, typ hur laddningsskärmar ska se ut. Det är inte uppdelat för arcade och indie. Alla kan släppa och ta betalt så mycket man vill, gratis - 10000. Fri kapitalism.

Förfinat helt enkelt. Och fritt. Med mycket större genomslagskraft som resultat.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

12
Skriv svar