Spelarna rasar efter att Amazon ändrat sin policy för att flytta karaktärer i New World

Robot
Spelarna rasar efter att Amazon ändrat sin policy för att flytta karaktärer i New World

Att flytta till en ny värld i New World tycks inte funka som Amazon lovat

#Amazon, #MMO, #New-World


Medlem

Det tekniska är aldrig ett hinder. Går alltid att lösa om man vill. Det kan dock kosta att få till en lösning för flytt av karaktärer mellan datacenter/regioner som är mer permanent och automagisk istället för något som kräver manuellt arbete. Det är ofta ordet kostnad som får skon att klämma.

Medlem

Det enda jag kan tänka mig tekniskt är att de inte har någon lina öppen mellan datacentarna.

Medlem

Dumt av dom att ljuga - men även dumt av de som valde att spela på en annan regions server.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

New world har haft lite mer problem än långa köer, som grafikkort som "exploderar" p.g.a. av dålig spelkod och instruktioner till grafikkkort.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Finns inte en chans att Amazon inte skulle ha kunskapen att lösa det tekniska kring servrar. Det är någon annanstans skon klämmer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maddox:

New world har haft lite mer problem än långa köer, som grafikkort som "exploderar" p.g.a. av dålig spelkod och instruktioner till grafikkkort.

Ska sägas att det inte är den dåliga spelkoden som är grundproblemet, även om det givetvis har "hjälpt till"

Källa: https://www.pcgamer.com/evga-explains-why-some-of-its-rtx-309...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag förstår att detta lär bli en besvikelse för många, men som Ankh säger ovan så var det väl inte det smartaste att skapa i en annan region, då samtliga regioner har haft köer. Det hade ju varit långt värre ifall de backat på byten inom samma region...där hade det verkligen varit befogat med all kritik.

Att backa från ett löfte är dock aldrig bra...undrar hur inrikespolitiken gick bakom det uttalandet.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag förstår att detta lär bli en besvikelse för många, men som Ankh säger ovan så var det väl inte det smartaste att skapa i en annan region, då samtliga regioner har haft köer. Det hade ju varit långt värre ifall de backat på byten inom samma region...där hade det verkligen varit befogat med all kritik.

Att backa från ett löfte är dock aldrig bra...undrar hur inrikespolitiken gick bakom det uttalandet.

Är inte alls speciellt dumt.
New World går ut och säger att man kommer kunna flytta mellan regioner(tror den tweeten fortfarande ligger uppe).
Alla servrar har långa köer, varför skulle man då inte välja att spela i en annan region där folk ligger och sover när du kan spela och på så vis skippa om inte direkt All kö, åtminstone inte behöver sitta timmar i den?
Speciellt med tanke på att du vet att du kommer kunna byta till din region senare.

Medlem

Amazon är väl kända för att vara effektiva. Så effektiva att det går ut över personalens hälsa etc. Förvånar mig inte om man lovat detta uppifrån utan att kolla med tekniker o andra längre ner o hierarkin om det är möjligt att göra på ett snabbt och någorlunda smidigt sätt.
Många får säkert slita arslet av sig för att få ordning på eländet som ignoranta chefer lovat spelarna

Medlem
arga spelare
Skrivet av Nyhet:

Att flytta till en ny värld i New World tycks inte funka som Amazon lovat

#Amazon, #MMO, #New-World


Det är bara bra om fler slutar spela. Ingen av oss som har någon nytta av dessa gamla spel som plågar marknaden.

Spelet borde för övrigt heta old world...

Medlem
Skrivet av JareD82:

Det är bara bra om fler slutar spela. Ingen av oss som har någon nytta av dessa gamla spel som plågar marknaden.

Spelet borde för övrigt heta old world...

Du kanske behöver en kram?

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Är inte alls speciellt dumt.
New World går ut och säger att man kommer kunna flytta mellan regioner(tror den tweeten fortfarande ligger uppe).
Alla servrar har långa köer, varför skulle man då inte välja att spela i en annan region där folk ligger och sover när du kan spela och på så vis skippa om inte direkt All kö, åtminstone inte behöver sitta timmar i den?
Speciellt med tanke på att du vet att du kommer kunna byta till din region senare.

Precis. Det allra smartaste måste väl vara att välja den server som har minst köer när man själv spelar, så länge det inte finns några direkta nackdelar, som var ursprungsfallet.

Sen har säkert många valt NA servrar för att kunna spela med de stora streamers som skapat enorm hype för spelet, precis som med FFXIV.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Precis. Det allra smartaste måste väl vara att välja den server som har minst köer när man själv spelar, så länge det inte finns några direkta nackdelar, som var ursprungsfallet.

Sen har säkert många valt NA servrar för att kunna spela med de stora streamers som skapat enorm hype för spelet, precis som med FFXIV.

Det kan nog ligga en sanning i det, men jag undrar hur många av alla de som valde en utomregions-server som utgick ifrån uttalandet när de gjorde det valet? Jag valde själv en low-populated server men inom samma region. dessa fanns ju redan från början. Jag hade också hört att man skulle kunna byta, vilket kändes som något positivt, men jag var å andra sidan inte särskilt bunden av något annat än att jag och frugan skulle kunna köra ihop.
Jag får känslan av att det här mest är något som drabbar Amazon då de backar från ett påstående, än att det är något substantiellt nummer spelare. Det är ju ändå uppenbart att man inte kommer kunna välja vilken server man vill i slutänden då alla servrar fortfarande kommer kunna vara fulla.

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Dumt av dom att ljuga - men även dumt av de som valde att spela på en annan regions server.

Hur är det dumt, när de gjort ett officiellt utlåtande om att det går?

Det dumma var i så fall att lita på ett äckelföretag som Amazon.

Medlem

Spelet heter ju "New World" i singular - inte "Multiple Regions" 😉

Medlem
Skrivet av JareD82:

Det är bara bra om fler slutar spela. Ingen av oss som har någon nytta av dessa gamla spel som plågar marknaden.

Spelet borde för övrigt heta old world...

Inte? Konstigt..med 100+ timmar tycker jag att jag "haft nytta" av spelet...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Även om det är löjligt att man inte "kan" flytta mellan EU och US, varför spelar man ens på en annan region än sin egen? Speciellt om man har vänner på den ena.

Känns som en högljud minoritet igen på 0,000000001%

Medlem

Så alla spelarnamn är "globala" och alla servrar i världen kan se att just "ditt" nickname redan är taget på en annan server på andra sidan världen. Men att låta en server läsa av och göra en kopia på ditt konto på andra sidan världen är omöjligt?
Hmmm.. Låter fishy

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska sägas att det inte är den dåliga spelkoden som är grundproblemet, även om det givetvis har "hjälpt till"

Källa: https://www.pcgamer.com/evga-explains-why-some-of-its-rtx-309...

Lite det som blev problemet som man ser ovan, att oavsett att det kom fram till att det var fel på grafikkorten så kommer folk komma ihåg new world som spelet som sprängde grafikkort.

Medlem

En funktion som inom kort kostar $9.99 ska ni se.

Medlem
Skrivet av IMSG:

En funktion som inom kort kostar $9.99 ska ni se.

Mycket troligt

Medlem

Egentligen är det inte direkt konstigt. Visst dom sa ngt men verkade inte stämma. Inte många mmo kan man byta regioner och flytta karaktärer mellan servrar. Däremot att ha den som en betalnings grej för den tjänsten är ju inte så dumt.

Medlem

Pfff. "MMO". När ska det komma ett spel där det bara är en server?!
Vore fan sjukt coolt med 1 mille spelare i samma "värld".

Medlem
Skrivet av whoo:

Pfff. "MMO". När ska det komma ett spel där det bara är en server?!
Vore fan sjukt coolt med 1 mille spelare i samma "värld".

The future baby!

Medlem
Skrivet av IMSG:

En funktion som inom kort kostar $9.99 ska ni se.

Det har de redan sagt att det ska kosta som i alla andra mmo

eld
Medlem
Skrivet av whoo:

Pfff. "MMO". När ska det komma ett spel där det bara är en server?!
Vore fan sjukt coolt med 1 mille spelare i samma "värld".

eve online såklart!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Även om det är löjligt att man inte "kan" flytta mellan EU och US, varför spelar man ens på en annan region än sin egen? Speciellt om man har vänner på den ena.

Känns som en högljud minoritet igen på 0,000000001%

När det inte går att spela på grund av de långa köerna är det väl inte särskilt konstigt att man spelar på servrar med mindre köer?

Skrivet av whoo:

Pfff. "MMO". När ska det komma ett spel där det bara är en server?!
Vore fan sjukt coolt med 1 mille spelare i samma "värld".

Vet inte om EVE var först, men det har funnits i snart 20 år nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av whoo:

Pfff. "MMO". När ska det komma ett spel där det bara är en server?!
Vore fan sjukt coolt med 1 mille spelare i samma "värld".

Om de nu använder Lumberyard som spelmotor så väntar de på att CIG fixar ServerMeshing, erbjuder någon miljon så de slipper göra jobbet själva men det är ju några år bort i bästa fall.

Medlem

Lite klickbara titel där va? Tråkigt oavsett att speljättarna kan göra vad dom vill.. det får sällan rella konsekvenser.

123
Skriv svar