Quiz – Vad kan du om gamla goda Konami?

Medlem

Ganska bra resultat trots att jag aldrig varit något stort fan av Konami.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Brukar sällan ha bra då man alltid missar några men 10/10 denna gången.

Make Konami great again!!
Sen kan jag tycka att på första frågan så behöver man lägga till "Start".

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Skönt att ni inte la till "start" i slutet av Konamikoden som så många andra gör. Det är ju absurt att anta att start skulle vara en del av koden, det är ju bara så att det i en del fall råkar vara lämpligt att trycka på start efter att man har skrivit in koden, för att liksom komma vidare.

I life force har jag i varje fall för mig att trycker man något mer innan Start så failar det, därav att jag tycker Start är korrekt då det är ett krav för att det ska fungera. Se min rättning längre ner, Life Force var första spelet jag lärde mig Konami-koden, inte för någon bryr sig.

Gissade på det mest 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

fina konami koden


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Enda jag missade på var fucking Konami-koden.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gill:

I life force har jag i varje fall för mig att trycker man något mer innan Start så failar det, därav att jag tycker Start är korrekt då det är ett krav för att det ska fungera.

Ska rätta mig själv ändå. Tydligen så var Gradius till NES första spelet där man använde Konami-koden, där gjorde man det när spelet var pausat och kräver därmed inget start... förutom för att unpausa då.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Medlem

signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jorå, såatte.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Älskar gamla Konami. Vad fan hände egentligen?

Medlem

Jag lyckades gissa mig till 4 svar. Inte kört ett enda Konami spel under mina 41 år här på jorden.

Medlem

Ouch! Vilken burn man fick


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Det här quizet fick mig att känna mig lite gammal. 😂

Medlem

7/10! Asså Twin Snakes, kärlek...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hade gärna haft lite svårare frågor om Konami som företag.

Medlem

Enklaste quizen på länge.

Medlem
Testpilot
Medlem

Easy peasy.
Klanta till det på Silent hill och chansa på en annan, annars så var det rätt så lätt.

Medlem
Medlem

Oj inte så illa då jag vet mest om silent hill och castlevania inte spelat något metal gear eller nått annat soel konami gjort ja probotector har jag spelat

Medlem

Tänk om Konami varit värda namnet idag 😞

Medlem
Skrivet av Molotov:

Då kan du inte ha varit med från början eller så har du glömt.
Probotector och Super Probotector. Klassiker

Tror jag glömt. När man kom över 30 så börjat minnet tryta och nu när man är närmare 40 än 30 blir det inte lättare


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Helt ok

Medlem

Att de släppte det fantastiska PS2-spelet Gradius V, som jag verkar vara ensam om att hylla. Ett helt bortglömt spel som jag absolut skulle köpa igen om det fick en re-release.

123
Skriv svar