Co-op till Halo Infinites kampanj dröjer minst till maj 2022

Robot
Co-op till Halo Infinites kampanj dröjer minst till maj 2022

Men massor av kampanj-gameplay som plåster på såren, om man inte är rädd för spöjlers.

#343-industries, #Halo-infinite


Medlem

Ouch. Jag hade väntat mig februari-ish, så det här var trist. Blir till att nöta mer multiplayer då.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Trist!

Brukar alltid köra solo först dock, och co-op senare, så för egen del är det inte hela världen. Dessutom har man ju multiplayer att köra under tiden man väntar på det läget. Fantastiskt roligt!

Medlem

Men för bövelen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tråkig nyhet! Är det online co-op som gäller eller kommer man kunna köra klassisk split-screen? Har bara en xbox i hushållet så det är split-screen som gäller men antar att kampanjen kommer ha cross-play?

Medlem

Ah ja går ju bra att köra Solo i kampanjen dag 1 iaf, blir kul

Medlem

Då blir det inte att röra spelet innan Maj 2022 då, riktigt surt.
Tvivlar att sambon bara vill sitta och titta på när vi kört igenom alla andra Halo-spel i Coop.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Då blir det inte att röra spelet innan Maj 2022 då, riktigt surt.
Tvivlar att sambon bara vill sitta och titta på när vi kört igenom alla andra Halo-spel i Coop.

Du får spela det solo i smyg!

Geeks Gaming

Tråkigt för dom som gillar co-op.

Själv har jag svårt för story drivna co-op kampanjer i ett fps spel. Jag vill själv inte missa något för min polare har sprungit i förväg och gjort något. Plus jag vill själv inte vänta på någon.

Medlem

Vad är Halo Infinite? Trodde det bara var gratis halo multiplayer?

Moderator | Testpilot

Ganska dåligt ändå med tanke på att det alltid funnits där innan. Riktigt trist för folk som behöver vänta nästan ett halvår bara för att de inte kan få färdigt allt i tid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Embargot har släppts. Massor av previews finns. Och, ja, spelet är precis så bra som vi alla visste det skulle vara. Kanske till och med bättre. Jag skulle gissa på att det kommer blir flera 10/10 på Halo Infinite än Forza Horizon 5. Gissar också på att det kommer att vara 92, 93 kanske till och med 94 i Metacritic scores.

Medlem

Så namnet på spelet är för att det tar en evighet att bli färdigt?

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Vad är Halo Infinite? Trodde det bara var gratis halo multiplayer?

Läser man artiklarna före man kommenterar får man många svar. Det är ett Halo spel, och det stämmer att det är gratis att spela multiplayerdelen.

Medlem

Detta är fruktansvärt dåligt och man visste att det skulle ske. Jag var iafl beredd på försening inom detta. Hmm jaja spelet blir kanske kul. Multi-player är nice atm.

Medlem

Var det här känt sedan förut att co-op inte skulle komma på releasen? Har helt missat det. Hade tänkt spela co-op på releasen men det blev det tydligen inte.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Var det här känt sedan förut att co-op inte skulle komma på releasen? Har helt missat det. Hade tänkt spela co-op på releasen men det blev det tydligen inte.

Det var en nyhet om detta på fz. Artikeln du "läste" tar även upp det i början och länkar till och med till den gamla artikeln. Så ja det var känt i alla fall för oss som är hyfsat intresserade av spelet

Medlem

Spelet skulle ha släpps redan för 1 år sedan men man valde att skjuta upp det pga. kritik främst riktat mot grafiken.
Jag antar då att de som skulle ha jobbat med co-op och forge fick hoppa in och jobba med grafik under 1år istället 😅.

Jag har lite svårt att begripa varför dessa delar inte är klara nu med tanke på förseningen??

Medlem

Vet inte var jag läste det, men problemet är hur de får Coop att funka i en öppen värld.. om jag minns rätt

Medlem
Skrivet av nian02:

Spelet skulle ha släpps redan för 1 år sedan men man valde att skjuta upp det pga. kritik främst riktat mot grafiken.
Jag antar då att de som skulle ha jobbat med co-op och forge fick hoppa in och jobba med grafik under 1år istället 😅.

Jag har lite svårt att begripa varför dessa delar inte är klara nu med tanke på förseningen??

343 är inte den bästa av studios. Tycker inte MS gjorde rätt som gav dem uppdraget med nya Halo faktiskt. Men men


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Läser man artiklarna före man kommenterar får man många svar. Det är ett Halo spel, och det stämmer att det är gratis att spela multiplayerdelen.

Fast det står ju inte alls vad Halo Infinite är i artikeln. Att det är gratis multiplayer skrev jag ju redan att jag visste. Djup suck...

Medlem

Så till synes har dom inte bara innoverat noll, utan faktiskt gått bakåt?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Fast det står ju inte alls vad Halo Infinite är i artikeln. Att det är gratis multiplayer skrev jag ju redan att jag visste. Djup suck...

Halo Infinite är nästa Halo.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Trist!

Brukar alltid köra solo först dock, och co-op senare, så för egen del är det inte hela världen. Dessutom har man ju multiplayer att köra under tiden man väntar på det läget. Fantastiskt roligt!

inget coop förns efter 3 månader? - otroligt roligt!

IMO så är grejjen med Halo coop att man upplever kampanjen tillsammans.
Är väl lite skoj att man kan uppleva den igen med någon annan.
Om båda redan klarat kampanjen så känns det ju inte så intressant att spela den tillsammans.
Om en av er klarat kampanjen och den andra är ny så är det precis aldrig roligt för hen som inte spelat förut.
I 99% av fallen är den som spelat förut svindryg för den som inte spelat, som vill lära sig saker osv i sin takt.. Om det somehow inte skulle vara så så är det ändå bara trist att vara sämre


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

inget coop förns efter 3 månader? - otroligt roligt!

IMO så är grejjen med Halo coop att man upplever kampanjen tillsammans.
Är väl lite skoj att man kan uppleva den igen med någon annan.
Om båda redan klarat kampanjen så känns det ju inte så intressant att spela den tillsammans.
Om en av er klarat kampanjen och den andra är ny så är det precis aldrig roligt för hen som inte spelat förut.
I 99% av fallen är den som spelat förut svindryg för den som inte spelat, som vill lära sig saker osv i sin takt.. Om det somehow inte skulle vara så så är det ändå bara trist att vara sämre

Inte bara 3 månader, 6 månader minimum, spelet släpps 8:e December, Cooperative Campaign inte förrän (tidigast!) Maj 2022 (så det måste släppas 1-8:e Maj för att det ska vara ganska prick 6 månader, men har vi otur kan det tar MER än 6 månader innan Coop är släppt (det dom sade om det var ju "tidigast Maj 2022") >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar