Diskutera – Vilket blir 2021 års bästa fps-spel?

Medlem

Ja jag har skit kul i Vanguard men e tydligen den enda på FZ

Medlem

Utan tvekan RE Village med tanke på att resten av utbudet är rätt svagt, även om det inte är är ett renodlat fps i det avseendet.

Avstängd

Inte fan blir det battlefail 2042 i alla fall hahaha.

Medlem

För mig är quake remastered årets bästa men jag har inte hunnit spela battlefield 2042 med mina kompisar ännu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag tror Halo Infinite (kampanjen) kan överraska. De flesta har nog låga förväntningar samtidigt som många kommer granska spelet extra noga efter alla förseningar. Vi får se helt enkelt om det lever upp till potentialen, men från alla intryck som jag fått - bådar det mycket gott.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Hell let loose möjligtvis? Gick inte det 1.0 i år?

Skrivet av Manner:

Hell let loose är det bästa MP-liret jag spelat på flera år.

Detta!
HLL släpptes officiellt i våras/somras och det var då jag plockade upp spelet.

Jag har inte fått en sån där wow-känsla sedan jag spelade battlefield 1942 2002 första gången. Utvecklarna har verkligen fått till teamkänslan i spelet där många andra utvecklare failar. Detta är långt ifrån one-man-army. Du kommer ingenstans utan kommunikation med din grupp och stab.

Det finns andra spel med liknande djup, men det kräver en del erfarenhet för att förstå och lära sej. Här i HLL så kan man börja med en enkel klass och sedan arbeta upp förståelsen allt eftersom, vilket gör att tröskeln för spelet är väldigt liten.

Tror ändå det jag älskar mest med spelet är när man inser att motståndarnas artelleripjäser siktat in sej på området där du befinner dej och att man i panik försöker gömma sej i nån grop när visslandet av nerdimpande projektiler närmar sej marken 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag tror inte heller att Battlefield blir årets. Däremot så tror jag att spelet kommer att bli riktigt bra på sikt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Cyberpunk släpptes ju 2020.

Det släpptes mot slutet av November, vilket är för sent för att inkluderas i samma år. Vet inte varför det är så annat än att det är så det funkar. Antar att det har att göra med att GOTY-spel ska hinna spelas ordentligt, landa hos spelarna, och jämföras ordentligt, samt att media ska kunna planera. Om ett spel släpps 31:a december har man liksom en dag på sig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

fortf är det cs och valorant i toppen.

Medlem

Blir nog nya Halo, inget annat kommer nog i närheten

Medlem

Deathloop, utan tvekan. Når inte riktigt samma höjder som tidigare spel av Arkane, men fortfarande riktigt bra.

Medlem

Halo: Infinite, om dom fixar ordentliga playlists och sin progression.

bästa överlag för året var nog Outriders för min del. bästa skjut-spels system runt RPG delarna.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Halo: Infinite, om dom fixar ordentliga playlists och sin progression.

bästa överlag för året var nog Outriders för min del. bästa skjut-spels system runt RPG delarna.

Testade på gamepass men gav upp efter tutorial typ, så mörkt och dystert samt dålig grafik och gameplay var inte heller någon höjdare. Kändes som ett dussin-spel och inget jag skulle vilja lägga ytterligare tid på.

Medlem
Skrivet av Anciegher:

Testade på gamepass men gav upp efter tutorial typ, så mörkt och dystert samt dålig grafik och gameplay var inte heller någon höjdare. Kändes som ett dussin-spel och inget jag skulle vilja lägga ytterligare tid på.

Är ett av dom spelen som visar sin styrka i längden, alla crafting system dom har leder till ofattbar variation i hur man bygger sin build. Men kan förstå om miljöerna osv inte är alla i smaken.

Medlem

Håller fast vid att det bästa FPS spelet är Insurgensy Sandstorm oavsätt vilket år det är.

Riktig infanteri strid utan massa lull lull.

Medlem
Skrivet av Norpan:

Håller fast vid att det bästa FPS spelet är Insurgensy Sandstorm oavsätt vilket år det är.

Riktig infanteri strid utan massa lull lull.

Också nybliven spelare som tycker detta är ett av de bästa spel som jag har spelat!

Medlem

Ee sak är ju säker, om det ska bli Battlefield 2042 så får de släppa en sjuhelvetes patch innan nyår. xD

12
Skriv svar